Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

5-2

Oprettet d. 12-06-2014 kl. 13:49 af

Jeg køre 5-2 kur , og da holder det ikke rigtig med et gennemsnit.
De 5 dage spiser jeg normalt / alm sundt , men de to dage om ugen må jeg kun få 500 kcal.
På denne beregner kan man trække det motion man laver fra på regnskabet , det er jo skønt, så kan man hælde mere ned.
Men det tror jeg ikke er 5-2 kurens ide

Sv: 5-2

Oprettet d. 12-06-2014 kl. 15:53 af

Nej, det er ikke 5-2 kurens idé.

Ide'en er at du har længere faste perioder.
Du skal op på 16-18 timers faste før du går i fedt forbrænding, nok noget længer i starten. Den tid kan forkortes ved at dyrke motion.

Sv: 5-2

Oprettet d. 16-06-2014 kl. 13:45 af

Jeg er også på 5:2. Har været det i 1 mdr. og vil bruge denne app til holde lidt styr på kalorieindtaget :)

Sv: 5-2

Oprettet d. 23-06-2014 kl. 12:16 af

Jeg er også på 5:2. Det er min 2. uge / 3. fastedag i dag.
Jeg har valgt kun at drikke vand på fastedage, så bliver jeg ikke så sulten.
Min motion i dag:
10 min. løbebånd 8 km/t
45 min. tung styrketræning 3x6-8 rep.
10 min. roning
10 min. cykling
24 min. interval løbebånd

Energien er i top hele dagen, det er fantastisk :-)

Sv: 5-2

Oprettet d. 11-08-2014 kl. 13:04 af

Hej med jer

Jeg er lige startet med 5:2 i sidste uge.

Om onsdagen kunne jeg klare den på vand hele dagen indtil aftensmaden, hvor jeg spiste lidt tomat og andet salat (under 500kcal).

I dag er det så fastedag igen, og jeg har spist lidt grønsager og frugt for en times tid siden og er ellers på vand / te.

Hvordan synes I det går / virker, I har været på den et stk. tid?

Fra den 1/8 til 8/8 - plejer at veje mig om fredagen - der var røget 1,2 kg. Spændt på hvordan det ser ud på fredag med to fastedage (i dag og torsdag).

Hilsen Sanne

Sv: 5-2

Oprettet d. 12-08-2014 kl. 15:53 af

Jeg har kørt 5:2 siden februar og har indtil nu tabt 14 kg. Jeg taster ind hver dag, får 500 kalorier på fastedage og holder mig under det antal kalorier siden her har beregnet til mig på de andre.

Sv: 5-2

Oprettet d. 15-08-2014 kl. 09:04 af

Hej Sanne.

Jeg har været på 5:2 kuren i lidt under 3 måneder. Jeg har tabt 8,5 kg i den periode.
Jeg får dog ingen kalorier når jeg faster. Det er lidt hårdt i starten; men jeg har vænnet mig til det nu. De andre dage passer jeg lidt på; men ikke meget.

For mig er det langt den nemmeste slankekur jeg har prøvet. Nu holder jeg ligefrem af fasteperioderne. Største bivirkning er at jeg ofte har for meget energi, til at kunne sove om natten.

Sv: 5-2

Oprettet d. 15-08-2014 kl. 10:46 af

Kære whitebroom.
Tak for din besked. :-)
Det var fastedag igen igår, og der spiste jeg også lidt.....
På mandag er jeg på den igen, og der må vi se, hvor meget jeg kan holde mig uden mad. Synes faktisk ikke morgenen er værst...det er er mere hen på eftermiddagen. :-)
1,5 kg er røget siden den 1/8-2014. Udover 5:2 cykler jeg også en del og får motion på den måde. Min mand har nemlig bilen, så jeg kan kun komme rundt på den måde og aflevere / hente børn. :-)

Sv: 5-2

Oprettet d. 15-08-2014 kl. 16:15 af

Hej igen sanne.

Super flot vægttab. Jeg syntes ikke det skal forgå hurtiger.

Jeg har det på samme måde, sidst på eftermiddage og først på aftenen er der hvor jeg oplever mest sult.
Jeg plejer så at gå en lang tur eller laver noget andet der fjerner fokus.
Det er helt fint du spiser de ca. 500 kalorier. Men jo længere faste periode du holder jo bedre. Så hvis du ikke er sulten om morgenen, så lad vær med at spise!

Som du oplever det kan det sagtens lade sig gøre med faste og motion. Hvis du føler ubehag skal du selvfølgelig holde op. Hvis du motioner for hårdt vil dit blodsukker falde og du vil føle ekstra sult. Kroppen skal lige øve sig i at få energi fra andet end blodsukker.

Jeg kan se du spiser frugt. Frugt har et relativt højt sukkerindhold. Det kan medføre udsving i dit blodsukker = sult. Så jeg ville skære frugt ud; men hvis det virker for dig er det fint.

Faste er ikke let i starten og er ikke noget for alle. Du skal lytte meget til din krop. Til gengæld vil du lære rigtigt meget om din krop specielt omkring dine madvaner.

Held og lykke
Mikael.

Ps. Husk at drikke rigeligt.

Sv: 5-2

Oprettet d. 18-08-2014 kl. 08:41 af

Hejsa.
Jeg er også med. Har haft lidt start vanskeligheder og været meget sulten. Vægten vil ikke rigtig ned.

Dog har den sidste weekend ikke været god, da jeg har været på kærestetur med manden og vi har bare hygget. I dag skal det så være igen. Er klar på en ny fastedag.

Sv: 5-2

Oprettet d. 18-08-2014 kl. 17:59 af

Hej Blomst64.

Det skulle være en af 5:2 kurens stærke sider. At kunne holde en fri dag uden at tænke på vægten.
Jeg har selv haft en "hård" weekend og vægten er steget siden fredag. Men det er sket før og det er altid endt med at efter anden fastedag, er vægten faldet i forhold til ugen før.

Men kroppe er forskellige og det er ikke sikkert at 5:2 er noget for dig.
Husk at du skal have de kalorier som du har brug for. Jeg ville ikke gå i kalorie underskud på ikke faste dage.
Motion sidst i faste perioden, er for mig meget effektiv mht. vægttab.

Kaffe /the og cola light hjælper mig med at holde sulten nede. Og husk sult følelse også kan være tørst eller træthed.

Jeg er meget vag i mine anbefalinger og det er med vilje. For det er kun dig selv, der kan mærke hvad er virker for dig.
Så mærk efter din krop. Brug det til at justere din "kur". Der er mange forskelle slags faste kure. Du kan selv juster dine faste/spise perioder, hvis 5:2 kuren ikke virker for dig.

Held og lykke.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.