Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Afhængighed??? hvad gør jeg?

Oprettet d. 24-05-2015 kl. 17:23 af

Hej :-)

Mit mål er at tabe mig 4-6 kg :-)
Mit problem er, at jeg elsker chokolade, og spiser det i for store mængder dagligt. Jeg kan bedst lide lys og hvid chokolade, men kan også lide mørk.
Jeg vil høre om i har nogle råd til at jeg generelt kan spise mindre chokolade, så det ikke hindrer mit vægttab? Ellers har jeg egentlig ret godt styr på kosten, og dyrker også motion hver dag. Jeg vil bare gerne kunne nå til det punkt at jeg kan spise et enkelt stykke chokolade, nyde det, og så stoppe der. Det kan jeg bare ikke på nuværende tidspunkt. Skal jeg tage en kold tyrker, og slet ikke spise chokolade i noget tid? Skal jeg tillade mig et enkelt stykke i weekenden? Skal jeg nyde et stykke meget mørk chokolade hver dag? Har i erfaringer med dette? Hvad synes i vil være det bedste?

Håber i kan hjælpe, for det frustrerer mig meget.

Venlig hilsen og på forhånd tak

Sv: Afhængighed??? hvad gør jeg?

Oprettet d. 27-05-2015 kl. 09:45 af

Har du prøvet at kigge på hvor mange kalorier der er i chokoladen? Hvor meget motion du skal dyrke for at nulstille chokoladeforbruget?
Tænker at det måske kan hjælpe på motivationen :-)

Sv: Afhængighed??? hvad gør jeg?

Oprettet d. 29-05-2015 kl. 22:02 af

Jeg anbefaler en klar og helt 100 procent kold tyrker, f.eks. I tre måneder. Det er min erfaring at der skal en pause til hvis du vil have normaliseret dit forhold til chokoladen.
Derudover har Gitte ret - se på hvilket kalorieindtag chokoladen giver, og tænk på hvor mange sunde ting du i stedet kunne tilføre din krop.

Held og lykke
Haabforude

Sv: Afhængighed??? hvad gør jeg?

Oprettet d. 30-05-2015 kl. 09:41 af

Tak for svarene GitteNielsen1 og haabforude :-)Jo jeg er meget bevidst om hvordann chokolade fylder i kalorieregnskabet, men det er ikke nok til at styre trangen, desværre. Jeg har prøet at gå "kold tyrker", men det har ikke varet længere end 3 dage. Har i nogle tips til hvordan det kan lykkes?

Sv: Afhængighed??? hvad gør jeg?

Oprettet d. 30-05-2015 kl. 11:16 af

Uha. Jeg kender det godt. For mit vedkommende er det ikke chokoladen, men andre ting -saltede peanuts f.eks. Dem har jeg meget svært ved at modstå.
Mine erfaringer er rigtigt kedelige:
1. Det er alt sammen psykologisk betinget. Du er nødt til at tage en helhjertet beslutning om, at du ikke vil røre chokolade overhovedet på nogen måde i f.eks. tre måneder.
2. Beslutningen skal være seriøst ment, og du skal beslutte at du godt kan.
3. Du skal gøre det! Det betyder, at du skal holde fast i din beslutning, når trangen så melder sig. I den sammenhæng er du nødt til at fjerne alt hvad der hedder chokolade fra dine skabe og gemmer.
4. Få hjælp af dine nærmeste. Del din beslutning med alle der er nær dig, og få dem til at bakke dig op når det er svært.

Min erfaring er at det er det at tage beslutningen, der er det svære. Hvis du har gjort det og ordentligt er du over halvvejs.

Du kan godt!!!! Tro på dig selv!!!

Sv: Afhængighed??? hvad gør jeg?

Oprettet d. 01-06-2015 kl. 10:18 af

Jeg har et problem med M&M, køber gerne 400 gram i Tyskland..... men hovedet har ikke ro før den er tom. Prøver at lade være med at købe det med hjem jeg ikke kan styre alligevel, så kan jeg ikke blive fristet på de sene aftenstimer, hvor rygraden er svagest.

Sv: Afhængighed??? hvad gør jeg?

Oprettet d. 05-06-2015 kl. 09:45 af

Jeg kender godt følelsen med at der ikke er ro før det hele er væk, og jeg prøver også kun at købe det jeg vil spise den pågældende dag. Jeg har det sværest når jeg er ude, hvor der er flest fristelser. Jeg har prøvet at spise et par stykker mørk chokolade, et mærke jeg kan lide, om aftenen, og det har indtil videre hjulpet, da jeg ikke generelt er helt vild med mørk chokolade. Det har indtil videre virket. Har i flere råd til hvordan jeg kan modstå chokolade fristelser når jeg er ude?

Sv: Afhængighed??? hvad gør jeg?

Oprettet d. 09-06-2015 kl. 18:20 af

Hej Du skal prøve at spise en crom tablet hver dag. Det hjælper på trnagen. Du kan købe dem i Matas. Mvh Dorte

Sv: Afhængighed??? hvad gør jeg?

Oprettet d. 12-06-2015 kl. 08:15 af

Hej Entrod :-) ja skal da vist have fat i crom tabletter :) har du haft positive erfaringer med det?

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.