Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Dagligt fedtindtag

Oprettet d. 24-01-2017 kl. 07:53 af , sidst redigeret d. 24-01-2017 kl. 07:55

Hej- Jeg har forsøgt at finde frem til hvor meget fedt der vil være fornuftigt at indtage når man vil tabe sig.Men det er lidt af en jungle at finde frem til, da der er rigtig mange meninger. Men tænkte at der nok var nogen,herinde der havde gjordt sig nogen gode erfaringe.

Jeg spiser kun det sunde fedt. Hvilket vil sige at jeg spiser nødder ,sunde olier og advocado og fed fisk. Jeg ved godt at den slags fedt også feder i for store mængder. Men hvad kunne være fornuftigt at indtage?

Sv: Dagligt fedtindtag

Oprettet d. 25-01-2017 kl. 07:10 af

Jeg har lært, at fordelingen helst skal være

Fedt: max 25-30 %
Protein: Min 25 %
Kulhydrat: max 50 %
fibre: helst over 30 gram.

Ved ikke om du kan bruge det til noget.
Min opfattelse er, at hvis vægttabet går i stå kan jeg booste det med at sørge for mange proteiner.

Sv: Dagligt fedtindtag

Oprettet d. 25-01-2017 kl. 14:33 af

Hej -Tusind tak for dit svar.Jo jeg kan helt sikkert bruge det. Det er rart at have en fød tråd at gå efter.

Sv: Dagligt fedtindtag

Oprettet d. 25-01-2017 kl. 15:19 af

Lidt supplement:

Det her er en af de ting ernæingseksperter er delte omkring. Det vil en helt almindelig undersøgelse i google vise.

Den fordeling Qvindemin beskriver er ret gængs, så den går du ikke helt galt i byen med. Men husk at det er en energiprocentfordeling - og da fedt indeholder dobbelt så meget energi pr gram er det ikke så mange gram fedt dagligt vi taler om.

Det er simpel regning:
Skal du f.eks. indtage 1500 kcal dagligt svarer de 25-30% i fedt til mellem 375 og 450 kcal, dvs. 40-50 gram fedt maks.

Det her er måske helt kendt viden for dig.

På kalorietælleren herinde kan man under "grafer" trække oversigter over både energifordeling og meget andet nyttigt. Det er et super værktøj!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.