Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hej

Oprettet d. 15-04-2014 kl. 14:57 af , sidst redigeret d. 15-04-2014 kl. 14:58

Hej jeg troede egentligt at der ville være mere gang i debatten end der er.! -Nå jeg ville høre folk herinde om i har nogle gode, lækre opskrifter el. Nogle gode alternativer til snack og sådan ?? :-) og hvad i gør når i bliver lækkersultne!!

Sv: Hej

Oprettet d. 15-04-2014 kl. 17:08 af

Skulle måske kalde din overskrift andet end Hej;-)

Personligt holder jeg mig fra snack... Så fristes jeg ik til at spise mere end jeg har godt af eller til at falde i ved andet "sund" snack.

Så kan ik hjælpe dig desværre :-/

Håber du finder andet sjovt herinde og bliver!

Sv: Hej

Oprettet d. 15-04-2014 kl. 20:00 af

Hej Hanne.
Ja snacks er der jo ikke så meget plads til, men jeg køber de fedtfattige is der hedder ping pong i føtex. De er ikke voldsomt gode, men kan godt stille den værste trang. Og så er der kun 50 kcal i en ispind. Desværre er de også ret dyre.

Så spiser jeg nogle sukkerfri lakerol pastiller eller drikker en kop cacao lavet på minimælk.

Frosne bær med lidt minimælk og noget stevia kan blendes og så har du dejlig kold is der heller ikke koster ret meget i kalorier.

Og endelig giver jeg mig selv lov til et stykke kage e.lign når jeg er i byen. Lidt men godt :)

Men som tir skriver skal man virkelig være påpasselig med de søde sager, for det kan let gå galt og synes også det er blevet lettere og lettere at undvære, med undtagelser af nogle enkelte kriser undervejs. :)

Held og lykke med vægttabet.

Sv: Hej ludvig40

Oprettet d. 21-04-2014 kl. 21:26 af

Tak for svar. Frosne bær, en god ide .-) Jeg har en blender, mon ikke man kan lave det til noget sorbet? Ved godt der ikke er meget plads til at snacke, bliver bare nød til at få noget sødt ind imellem jeg kan sætte mine tænder i, el. falder jeg i og så æder jeg først løs af virkelig usunde ting, i stedet et mindre usundt alternativ! Ville bare høre om folk herinde havde nogle gode ideer til hvordan man kunne leve sundt og samtidig få noget lækkert. I hvert fald tak

Hej Hanne

Oprettet d. 24-04-2014 kl. 07:46 af

Jeg tager nogle sukkerfri bolscher fra aldi med karamel smag. De er helt vildt søde og min hjerne tror helt bestemt at den får det den har brug for.

Hvis jeg har brug for et ekstra måltid om aftenen tager jeg en stor portion youghurt 40 kcal/100G det mætter indtil sengetid., hvis det er den søde tand kan et kanelknækbrød med ost ofte gøre det eller igen et par bolscher

Sv: Hej

Oprettet d. 26-04-2014 kl. 07:44 af

Har du prøvet at se på opskrifter/ forslag herinde. Der er lidt forskelligt måske du får lidt inspiration. Jeg laver nogle gange en dip med cheasy fraiche og Kims dipmix til stave af gulerod, peberfrugt,agurk, blegselleri,tørrede rugbrødsstave ol. Man kan også dippe i guacomole,humus eller man kan selv opfinde en.

Sv: Hej

Oprettet d. 28-04-2014 kl. 23:13 af

Jeg forsøger at holde fokus, kun at spise 4 gange om dagen og slet ikke snacke, dog tager jeg en mandel med chokolade, lakrids og sukkerglasur én gang om dagen, det er aftenen når jeg tager en kop kaffe, jeg tager kun én mandel og det er nok lige til at tage det beske fra kaffen og trangen til at være usund, denne gang vil jeg altså tabe mig, skal til to fester i maj, og til Grækenland den først uge i juni og jeg skal have min nye kjole med derned, men der mangler lige nogle kilo, helt præcist 4 !! :-)

Sv: Hej

Oprettet d. 03-05-2014 kl. 08:41 af

Hej Hanne, er ny herinde, men så lige dit opslag. Jeg vil anbefale honningmelon, det er om noget sødt og indeholder kun i omegnen af 22kcal/100g. Virker for mig, håber det kan hjælpe. God kamp ;-)

Sv: Hej

Oprettet d. 08-05-2014 kl. 11:11 af

jamen jeg vil da gerne give lidt gode ideer.. jeg undgår alt sukker og kulhydrater som kommer fra korn ris kartofler og frugt.. Jeg bager nogle knækbrød som smager himmelsk, dem guffer jeg som snack med en anelse rigtig smør på, det bevarer dit blodsukker stabilt ved at undgå alle de kulhydrater så blir den lækkersultenhed meget mindre og på den måde er disse knækbrød nok til at tage snack trangen

Det er: 2dl hørfrø, 1,5 dl græskarkerner, 1dl sesamfrø, 1 dl solsikkekerner,, 1 æg, 1 Tsk salt, 1,5 dl vand.
Pisk æg salt og vand med en gaffel i en skål, tilsæt kerner, lad det stå en time i skålen. så blir det klistret og kan hældes på en bageplade med bagepapir. fordel det med dejskraberen til et ens lag. træk riller i massen med dejskraberen i 20 stykker.
Bag i 2timer ved 125grader alm ovn.

Håber det hjælper dig

Sv: Hej

Oprettet d. 08-05-2014 kl. 16:32 af

Det er en opskrift som må prøves. Lyder om en lækker snack

Sv: Hej

Oprettet d. 12-05-2014 kl. 14:14 af

Jeg er stor fan af frugt, som jeg bruger både som snack og som mellemmåltid.
Får jeg voldsom trang til chokolade, spiser jeg 10g mørkchokolade (Tom's med brombær) - det hjælper altid.

Sv: Hej

Oprettet d. 23-05-2014 kl. 14:18 af , sidst redigeret d. 23-05-2014 kl. 14:19

Hej igen.

Tusind tak for alle de gode svar! Jeg er blevet inspireret i den grad må man sige, det er ikke fordi at jeg ikke selv har tænkt over hvad jeg kunne gøre, havde da også alternativer til fuldfed chokolade og fed is OSV. men det kan godt gå hen og blive lidt trivielt med ens madvaner! Følte jeg manglede inspiration så tusind tak for det!

det er godt at havde alle ideerne samlet på et sted, især når den (slemme sult) Kommer op i en :-) :-D

håber i vil lade debatten køre lidt, så der kan komme andre gode ideer til :-)

Håber jeres kurere går som planlagt, god vind til jer alle i hvert fald.!

Sv: Hej

Oprettet d. 02-06-2014 kl. 00:27 af

Lidt sent måske, men alligevel...

Så i god appetit at tynde rugbrødsskiver bagt i ovnen, kan snyde hjernen til at tro at den får chips og dermed tilfredsstilles lystcenteret i hjernen.

;)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.