Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hvor finder i motivationen?

Oprettet d. 15-10-2015 kl. 01:25 af

Hej. Jeg har været herinde flere gange og det er også gået okay. Jeg falder dog meget tit tilbage i den gamle rytme og ordsproget "vi starter igen på mandag" indfinder sig. Motivationen er pt. Ikke i top men jeg ønsker mig så inderligt at tabe mig. Kom meget gerne med gode råd.

Venlig hilsen
Thomas

Sv: Hvor finder i motivationen?

Oprettet d. 16-10-2015 kl. 05:16 af

Motivation er svært at give råd om, det er meget individuelt hvad der driver folk.

For mig er det at det hele bare er så meget nemmere når man først er kommet af med lidt kilo.
Startede på 140kilo, 1. Jan 2014... Kørte perfekt i 10 mdr og så røg overskuddet og motivationen, har så kæmpet for at få den tilbage i næsten 11 mdr... Det der fik mig igang igen var at jeg absolut ik skulle spilde alle de kræfter jeg lagde i det sidste år.
Og det er kodyl fedt at være igang igen:-)
Det der virker for mig er at tá ansvar... Forstået på den måde, hvis jeg ønsker at spise snoller eller lidt ekstra Go mad, så må jeg yde noget mere for det... Enten gi den gas med motionen inden eller lige efter, det er som en bank konto, der skal være balance hvis ik man vil tage på, og skal vi tabe os skal der mindre kcal indtag til i forhold til forbrændte!

Måske du skulle finde nogen at træne med, eller melde dig til noget hvor du får en følelse af fælles skab og på den måde motivation.

Håber det lykkes for dig

Sv: Hvor finder i motivationen?

Oprettet d. 16-10-2015 kl. 20:36 af

En meget stor del af min motivation får jeg herinde. Vi er nogle stykker der vejer os om fredagen og det er med til at fastholde mig.
Jeg falder også i én gang imellem, men så får jeg lige et par for stramme bukser, så kommer jeg tilbage på sporet.
Jeg er startet på 5:2 kuren. Det er det bedste der er sket for mig. Jeg "faster" 2 dage om ugen,hvor jeg må spise 500 kcal. Ellers spiser jeg næsten normalt.
Det har givet et kæmpe boost og kan varmt anbefale det.
Håber du finder DIN egen måde at komme igang.

Sv: Hvor finder i motivationen?

Oprettet d. 17-10-2015 kl. 14:22 af

Jeg har nogle råd jeg håber du vil kunne bruge :-)

1. Hav et konkret mål - hvor mange kg vil du tabe tag?
2. Lav kostplan som passer til dig - lad være med at skære hele fødevare grupper væk, det holder aldrig. Inkluder mad som du rigtig godt kan lide! Hvis du føler afsavn, så vil du med stor sandsynlighed komme til at overspise i det på et eller andet tidspunkt. Bare sørg for at spise det i passende mængder. Det skal ikke føles som en kur, og det skal ikke være kedeligt, så inddrag det mad du kan lide i passende mængder.
3. Lav motion du godt kan lide! Hvis du ikke kan lide at gå til fitness, så lad være, og gør noget andet du kan lide. Hvis du derimod elsker fitness, så gør det endelig :-) Det vigtigste er at du gør noget fysisk aktivt som du kan lide at gøre og glæder dig til. Få dig eventuelt en work-out buddy, som du kan lave det med, og som kan holde dig motivret og holde dig til ansvar for jeres træfninger :-)
4. Lad være med at veje dig hver dag! Man kan sjældent veje nøjagtig det samme hver evig eneste dag, og hvis du en dag vejer lidt mere end den forrige, selvom du har trænet og spist godt, så kan det være virkelig demotiverende, så vej dig helst kun en gang om ugen.

Jeg tror det vigtigste er at du bliver ved mad at inkludere mad du godt kan lide i din kost - selvfølgelig skal du ikke leve af McD og slik, men tillad dig det en gang imellem. Det er SÅ vigtigt at du ikke føler afsavn, og det at tabe sig er en sur pligt. Det samme med træningen - lav det du godt kan lide, så du får det gjort, og ude at det er noget der bare skal overstås :-)

Held og lykke :-) håber det kunne bruges

Sv: Hvor finder i motivationen?

Oprettet d. 18-11-2015 kl. 07:58 af

Min motivation ligger i, at jeg endte der hvor jeg ikke kunne holde ud at kigge mig selv i spejlet. Jeg tabte mig 12 kg og var igen på vej op. Det er nu mit mål at vægten aldrig skal over 70 kg. igen.

Motivationen ligger også i at jeg ved hvor svært det er at komme af med de overflødige kilo. Jeg vil simpelthen ikke igennem samme kamp en gang til.

Den sidste motivation ligger i at det faktisk ikke er så svært når man først er i gang. Vægten kan stadig gå ned selvom det giver et stykke kage eller en pizza i weekenden. Hvis jeg holder mig under 1500 kcal søndag til torsdag går vægten stadig ned. Jeg skal bare holde mig til det sunde i hverdagen (hvilket jo også kan være svært når man er lidt træt :-))

Jeg er med på fredagsvejningen hvilket også giver mig lidt hjælp. Det er vigtigt at der er nogen, som holder øje med mig.

Jeg håber du finder din motivation. Hvis jeg kan hjælpe må du sige til/hvordan!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.