Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Svært ved at finde motivationen til træning

Oprettet d. 22-05-2016 kl. 15:13 af

Hej alle !

ligesom så mange andre er jeg også herinde for at få tabt nogle af de overflødige kilo.

Jeg lever selv efter 8-timers reglen hvor første måltid bliver indtaget kl. 13 og sidste kl. 21, da det er det tidsrum der passer bedst ind i min hverdag - MEN men men .. jeg vil rigtig gerne få noget motion ind i min hverdag fremover da min krop desværre hurtigt vænner sig til ændring af kost og jeg ikke opnår særlig hurtigt vægttab.

Desværre har jeg bare rigtig svært, ved at finde motivationen til sport, har prøvet fitness world, men i sidste ende måtte jeg indrømme det blev for dyrt samt jeg simpelthen ikke kunne få mig selv til at bide i det sure æble. Der udover prøvede jeg løb & man blev lidt hooked på det fordi man pludselig kunne mærke hvor meget længere man kunne komme, men den gejst døde også hurtigt for mig.

Jeg står til dagligt som sælger der fiser frem og tilbage i en forretning, så det er ikke just fordi jeg bruger størstedelen af min dag på bagdelen.

Men hvad gør I ? Hvilken form for sport udøver I / hvilken har I fundet mest hjælpsom og sjovest måske?

Sv: Svært ved at finde motivationen til træning

Oprettet d. 13-07-2016 kl. 12:42 af , sidst redigeret d. 13-07-2016 kl. 12:45

Hej

Jeg er kommet frem til den konklusion, at jeg ikke træner i centre, da det er for kedeligt (og støjende). Jeg har derfor valgt det fra.

Principper jeg motionerer efter:

1)

Jeg dyrker ikke hård motion før jeg har tabt mig. Al erfaring siger, at den eneste effektive/varige kur for vægttab er at omlægge sin kost. Så det startede jeg med. Jeg tabte 15 kg på det. Jeg får så lavet mere havearbejde, som interesserer mig. Primært en køkkenhave, hvor jeg så også får gode råvarer. Meget motiverende for mig! og er ikke så belastet når jeg motionerer.

2)

Jeg cykler nu i stedet for at gå/løbe ture, da det er mindre belastende for benene og mere attraktivt for mig (jeg er 66 år). Jeg følger altid en blød, flad kurve, hvilket gør at jeg kan nyde det i stedet for at blive skuffet, hvis jeg sigter for højt fra starten og ikke lever op til mine intentioner.

3)

Jeg faster/udrenser 2 gange om året, som er en fantastisk vanebryder. "Habits die hard", som man siger, og jeg er derfor meget opmærksom på hvor de små fælder ligger, der (altid) fører til de store fælder.

4)

Jeg har valgt alle gluten produkter fra, af flere grunde. Ved den lejlighed opdagede jeg, hvor mange produkter supermarkeder lokker med, som er baseret på mel. Kager primært i alle afskygninger. Det har hjulpet mig meget plus at jeg er sluppet af med de fleste betændelsestilstande. Se evt. Dr. Wallach og Dr. Glidden, på YouTube.

5)

Jeg bruger "youngevity"s kosttilskud sådan, at min krop ikke, hver gang jeg har spist siger: "Hov, jeg har jo ikke fået noget at spise, så jeg må hellere spise noget mer'" fordi vores levnedsmidler i dag mangler utallige næringsstoffer, som kroppen har brug for. Årsagen er den måde vores levnedsmidler produceres på.

6)

Jeg spiser i det daglige kun mad som er lavet fra bunden. Og stort set aldrig hel- eller halvfabrikata.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.