Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægttab og motion

Oprettet d. 31-05-2015 kl. 14:13 af

Hej.
Er i gang med vægttab men synes ikke der sker så meget på vægten.
Er begyndt at tælle kalorier og er i fitness centret hver morgen.
Cykler ca. 20 km og bruger "svømmemaskinen" med 6 km.
Er det den forkerte fremgangsmåde siden det ikke viser sig på vægten og har I andre motionsformer så jeg kan se det på vægten.

Sv: Vægttab og motion

Oprettet d. 01-06-2015 kl. 10:22 af , sidst redigeret d. 01-06-2015 kl. 10:23

Min erfaringer er at jeg er nød til at kigge på maden jeg spiser i stedet på hvor meget motion jeg dyrker.
Hold dig til 1500 kcal om dagen og vægttabet er næsten sikkert, uanset hvor meget motion du dyrker. Det tager ca. 14 dage før der sker noget med vægten.

Sv: Vægttab og motion

Oprettet d. 03-06-2015 kl. 05:31 af

Tusind tak for svar.
Man bliver bare så fortvivlet når man synes man dyrker "meget" motion og der ikke sker noget som helst på vægten.

Sv: Vægttab og motion

Oprettet d. 03-06-2015 kl. 07:40 af

Jeg kender det alt for godt. :-)

Sv: Vægttab og motion

Oprettet d. 17-06-2015 kl. 16:42 af

Jeg er helt enig med GitteNielsen1. Der går 1-2 uger før man for alvor begynder at få resultater på vægten. Desuden prøver jeg altid at tænke på hvor lang tid det har taget at få de mange ekstra kilo på - det tager nok næsten lige så lang tid at få dem af igen. 😊
Behold troen på du kan og at du vil, så kommer det stille og roligt.

Sv: Vægttab og motion

Oprettet d. 17-06-2015 kl. 16:43 af

Jeg er helt enig med GitteNielsen1. Der går 1-2 uger før man for alvor begynder at få resultater på vægten. Desuden prøver jeg altid at tænke på hvor lang tid det har taget at få de mange ekstra kilo på - det tager nok næsten lige så lang tid at få dem af igen. 😊
Behold troen på du kan og at du vil, så kommer det stille og roligt.

Sv: Vægttab og motion

Oprettet d. 24-06-2015 kl. 09:08 af

Jeg tabte mig hurtigt i starten, til gengæld står vægten stille nu, og har gjort det i et par uger. Jeg fortsætter selvføgelig men det er nu ret irriterende.
Nogle råd?

Anne

Sv: Vægttab og motion

Oprettet d. 30-06-2015 kl. 06:47 af

Hej Anne
Den strategi jeg lægger for dagen er, i starten spiste jeg for 1200 kcal PLUS de kcal jeg brændte af. Da jeg så lå næsten stille på vægten i over 14 dage, sætte jeg det ned til 950 (stadig + motionen). Nu er jeg nede på 800 kcal +.
Jeg har tabt 37 kg fra 1. januar 2015 til nu 30 juni 2015. Så det virker for mig :-)
God arbejdslyst :-)
Lisa

Sv: Vægttab og motion

Oprettet d. 14-07-2015 kl. 15:03 af

Husk, hvis I pludselig dyrker mere motion opbygger I muskler som også vejer. Faktisk siger de kloge at de vejer mere end fedtet, så tallet på vægten er ikke det eneste der tæller også sundhed

Sv: Vægttab og motion

Oprettet d. 27-07-2015 kl. 14:29 af

Som Siffi skriver, vejer muskler mere end fedt...
bare klø på...

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.