Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

vægttab

Oprettet d. 06-10-2014 kl. 15:49 af

Hvor meget skal man veje sin mad af til pr måltid ?? I gram..

Sv: vægttab

Oprettet d. 07-10-2014 kl. 10:49 af , sidst redigeret d. 30-10-2014 kl. 09:08

Her er min madplan i grove træk, måske kan det hjælpe dig.

Morgen 150-200 gram kaloriefattig youghurt 20 gram müsli/havregryn, havrefras mv.
Formiddag 50 gram fuldkornsrugbrød m magert smørost ol.
Mellemmåltid 50 gram vindruer/100 g gulerødder.
Frokost 100 gram fuldkornsrugbrød - magert pålæg Torskerogn, tun, hamburgryg mv., 150-200 gram grøntsager
Mellemmåltid 1 æble og 1 stykke knækbrød
Aften 150 gram magert kød, 250-300 gram grøntsager, 100-150 gram pasta, ris eller kartofler.
Mellemmåltid 1 stykke knækbrød m fedtfattig ost ol eller 150 gram youghurt m. müsli eller 1 muslibar

Med min madplan vil jeg bare fortælle at det er muligt at tabe sig, ved at spise helt almindeligt hverdagskost. Jeg har tabt 10 kg på et år og har nu et bmi under 22. Har selvfølgelig også dyrket motion ved siden af kosten.

Sv: vægttab

Oprettet d. 07-10-2014 kl. 11:56 af

Hej
Jeg vil anbefale, at du får flere proteiner ind i din madplan. Proteiner mætter mere og i modsætning til kulhydrater og fedt, så forbrænder du 30 % af hver kalorie protein, som du spiser. (thermogen effekt).
Nogle anbefaler 30 gram protein inden for 30 minutter efter man er stået op.
Synes personligt ikke, at det er så vanskeligt at skifte fra den klassiske yougurt og müslimorgenmad til noget mere solidt. I dag har jeg fx spist kylligebryst med spuash, oliven, lidt malet hørfrø og en klat creme fraiche på toppen. Det mætter rigtig godt...
Giv det et forsøg. Jeg taber pt ca. et kg om ugen.

Sv: vægttab

Oprettet d. 28-10-2014 kl. 15:19 af

Hej
Jeg er enig i lynvingens kommentar - min erfaring på egen krop er at der skal mere protein til, og at det er en god idé at begrænse kulhydraterne mere.
Hvis kylling til morgenmad er lidt for stort et skridt er der andre veje: Skift youghurt ud med skyr naturel f.eks.
Jeg ville ikke kunne tabe mig overhovedet på de kulhydratmængder, du angiver. Derfor skifter jeg pasta ud med bønne-pasta (fås i COOPs forretninger - 50 gram som tilbehør mætter ligeså meget som 3 gange så meget grovpasta, og har en helt anden og meget mere konstruktiv næringssammensætning. Eller med grøntsager i dobbelte mængder af det du angiver.
Med respekt for, at alle kroppe er forskellige håber jeg det giver lidt indsiration til dig og andre, der læser siden...
held og lykke, haabforude

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.