Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægttab

Oprettet d. 07-05-2015 kl. 07:44 af

Hej
Jeg er ny her og vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg vil gerne tabe ca. 15-20 kg.
Jeg spiser ikke kød men er meget glad for salat og grøntsager.
Jeg er i et motionscenter alle hverdage ca. 1 time om dagen og forbrænder ca. 300 kcal.
Jeg indtager ca. 800-1000 kcal via mad om dagen.
Er det den rigtige måde jeg gør det på eller skal jeg gøre noget anderledes.
Og så har jeg et spørgsmål vedr. kikærter som jeg elsker. Jeg spiser ca. 1 dåse om dagen. Jeg rister dem med krydderier og spiser dem som snack. Er det ok?

Sv: Vægttab

Oprettet d. 07-05-2015 kl. 09:56 af

Hej med dig :-)
Umiddelbart vil jeg sige at 800-1000 kcal er for lidt. Du kan ende med at dit stofskifte sænkes, og det bliver sværere at tabe dig, og det er frustrerende. Jeg tænker at du som minimum skal op på 1500 kcal, og spise generelt sundt, varieret og fornuftigt :-)Bare lad være med at forbyd dig selv noget, hverken kulhydrater eller usunde varer! Det kan resulterer i at du får seriøse cravings og at du ender med at overspise i disse ting. Prøv at regne nogle fornuftige portioner af disse fødevarer ind i dit daglige kcal-indtag :-)
.Din motion lyder fint, så længe du husker også at have en hviledag eller to i løbet af ugen. At du spiser en dåse kikærter om dagen vil jeg også sige er ok hvis du fordeler dem over dagen :-)

Håber du kunne bruge det til noget og held og lykke med vægttabet :-)

Sv: Vægttab

Oprettet d. 07-05-2015 kl. 22:59 af

Hej
Jeg er enig med sunderemig. Du skal gå højere op i kalorieindtag hvis din krop ikke skal gå i strejke. Mindst til 1300 kcal, men gerne som foreslået til 1500 når du faktisk dyrker en god del motion.
Tricket for mig når jeg skal tabe mig er at spise protein nok -mindst 100 gr protein dagligt. Det holder mit stofskifte oppe, og giver mig en mæthedsfornemmelse, der gør at jeg ikke falder for alle mulige fristelser. Hurtige kulhydrater i form af pasta, brød, kartofler, ris, gulerødder, frugt, tørret frugt og lignende skal jeg samtidig holde mig helt væk fra.
Kikærterne tænker jeg er Ok men det er ensidigt at spise det samme hele tiden så du skulle hellere variere mellem forskellige bønner, linser o.lign.

Hvad gør du for at få nok protein? Hvis du spiser mælkeprodukter og æg er det noget nemmere end hvis du er veganer. Skyr naturel er et vidunderprodukt i min verden. Det samme er soyagranulat, og pasta lavet på edamamebønner, de mætter meget og giver godt i proteinregnskabet.

Held og lykke med det, haabforude

Sv: Vægttab

Oprettet d. 08-05-2015 kl. 07:06 af

Tusind tak for jeres svar som har givet mig ideer og gjort mig klogere.
Jeg vil forsøge at få mit kalorieforbrug lidt op og jeg er blevet anbefaldet at spise røræg om morgenen. Det skulle der være ca. 160 kcal i.
Foreløbig tak og I er meget velkomne til at komme med flere meninger og ideer. :-)

Sv: Vægttab

Oprettet d. 08-05-2015 kl. 07:22 af

Du er meget velkommen.

Ang. morgenmad: to æg vejer omkring 100 gr, og de indeholder næsten 10 gram fedt og 12,6 gram protein.
Æg er en relativt fed fødevare.

Jeg spiser om morgenen:
250 gr Thise skyr naturel blandet med 100 gr Thise yoghurt naturel med 0,1 gr fedt (altså en skummetmælksyoughurt. På toppen 30 gr af min egen hjemmelavede kalorielette marmelade (sødet med en smule sukker og stevia).
I at godt 200 kcal. Holder mig stopmæt indtil kl 12.00.
Indeholder dobbelt så meget protein som røræg, meget lidt fedt, ret få kulhydrater.

Prøv dig frem!

Vh haabforude

Sv: Vægttab

Oprettet d. 08-05-2015 kl. 07:24 af

PS: thises økologiske mælkeprodukter finder du i Brugsen, Kvickly, Fakta.
Ikke-økologiske er ligeså gode ift dit vægttab, så det er ikke mærket der er det afgørende. Cheasys skyr naturel har samme eneegiindhold og -sammensætning som Thises.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.