Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Mavefedt ? findes der en dræber

Oprettet d. 28-10-2013 kl. 22:50 af

Hejsa.

Nogle der sidder inde med en dræber til mavefedtet ?? kost og motions former modtages med stor glæde da jeg skal giftes om 2 mdr :)

Sv: Mavefedt ? findes der en dræber

Oprettet d. 29-10-2013 kl. 10:47 af

Så vidt jeg har forstået kan du ikke motionere dig til fladere mave. Du kan styrke dine mavemuskler og stramme dem op, men du kan ikke "punkt-brænde" fedt. Angiveligt, men da jeg ikke er ekspert lægger jeg ikke hovedet på blokken.

Nogle diætister har lavet praktiske undersøgelser af kost-mavefedt og fundet frem til nogle oplagte "syndere", bl.a. rodfrugter så vidt jeg husker. Lån "spis maven flad" på biblioteket, der kan du læse mere om det og finde opskrifter.
God arbejdslyst og tillykke med brylluppet
//Mie

Sv: Mavefedt ? findes der en dræber

Oprettet d. 29-10-2013 kl. 12:17 af

Nej der er desværre ingen måde at specifikt forbrænde mavefedt på. Maven er det sted hvor både mænd og kvinder først tager ekstra fedt på. Derfor er det desværre også det sidste sted kroppen forbrænder det.
Så ud over generelt at leve sundt, dyrke motion og sænke din fedt procent, er der ikke meget at gøre for at mindske mavefedtet.

Jeg ville ikke stole på en diætist der påstår rodfrugter skulle give mavefedt. Sådan fungere kroppen simpelthen ikke.

Sv: Mavefedt ? findes der en dræber

Oprettet d. 29-10-2013 kl. 15:35 af

Kære Atreus & co.
Læs bogen og forklaringerne, så kan det være det giver bedre mening. Det handler noget om hvad kroppen lagrer hvor til nødsituationer. Stress øger angiveligt også den mængde vi gemmer til dårlige tider.
Der er også eksempler, og helt ærligt: Uanset om det virker for alle eller kun nogen, så tror jeg én der snart skal giftes gerne vil høre om mulige løsninger og gøre et forsøg...
Jeg kender folk der har prøvet det i forlængelse af en generel reduktion af fedtprocent. De havde stadig topmave, som de gerne ville af med - og det lykkedes.
//mie

Sv: Mavefedt ? findes der en dræber

Oprettet d. 29-10-2013 kl. 18:43 af

Kære Mie,

det er meget muligt at du og andre gerne vil tro der er visse madgrupper der sætter sig specifikt på maven og man derved så kan undgå det ved ikke at spise dem. Jeg kan igen kun understrege at sådan virker kroppen ikke.

Der er en stor industri af diætister og slankeguruer der selvfølgelig vil påstå det modsatte. Da de jo lever af at sælge deres bøger og kostplaner mm.
Ofte "virker" kurene kortvarigt fordi man ved at følge dem som oftest bliver sat på en lav kcal kur.

her er et kort svar fra Overlæge Bente Klarlund om det: Der er ikke noget mad, der udelukkende sætter sig f.eks. på hofterne og ikke på maven.

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/sundhed/sundhedsp/ECE1583333/klarlund-saadan-kommer-du-af-med-fedtet-paa-maven/

Jeg vil også foreslå du læser Lyle Mcdonalds artikel om diæter.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/all-diets-work-the-importance-of-calories.html

Jeg er klar over, at mange heller vil leve i den tro, at diæt og/eller speciel motion kan forbrænde mavefedt specifikt. Men det forholder sig ikke sådan og personligt mener jeg at det er bedre at være ærlig omkring det, end at give folk falsk håb gennem mytiske diæter.

Sv: Mavefedt ? findes der en dræber

Oprettet d. 15-01-2014 kl. 10:47 af

Jeg kender flere som har betalt sig til en personlig træner i et fitnesscenter i perioden op til deres bryllup. Det er en "sikkerhed" for dig, så du er sikker på at komme afsted, når du har lavet en aftale med en. Personligt tror jeg at et intensivt forløb med den rigtige kost og motion mindst 5 gange om ugen er det der hjælper bedst til bryllupsformen, om mavefedtet ryger eller ej så kan det aldrig skade at stråle af sundhed. God fornøjelse og tillykke :)

Sv: Mavefedt ? findes der en dræber

Oprettet d. 05-02-2014 kl. 12:03 af

kulhydrater fra f.eks. pasta og brød + generalle fødevare som slik sodavand og kager osv. sætter sig især omkring maven... Undersøg dukan og stenalderkost og andre kure som lægger vægt på proteiner og skære kraftig ned på kulhydrat indtaget... bare et forslag jeg selv har været glad for og mærker forskellen;-)

Sv: Mavefedt ? findes der en dræber

Oprettet d. 12-02-2014 kl. 16:29 af

JEG SENDTE EN SVAR TIL EN ANDEN TRÅD, MEN KAN IKKE SE "OM DEN ER KOMMET PÅ".
DERFOR DENNE "KOPI" AF TEKSTEN.


Jeg ved hvordan det føles når man ikke taber sig noget trods ihærdige forsøg.
Men sidste år så jeg en udsendelse på DR
om den nye kur ( 5:2 kuren ). Har siden købt bogen og er så småt begyndt! Måske
en mulighed :-)
I programmet "Bitz og Frisk" på DR 1 ( i går d. 11 feb ) havde det en udsendelse om 3 personer som gerne ville tabe sig. Det var en kur som er lavet af Bitz og Frisk. ( kan ses på DR.dk ).
link: http://www.dr.dk/Nyheder/Levnu/Godmad/Artikler/2014/0211180033.htm

På TV2 har der været en udsendelse om de forskellige kure ( DUKAN, 5:2 , protinkuren etc. / 5 forskellige kure ).
5:2 kuren fik bedste karakter..

Men det vigtigste er nok at du ikke kan regne med din vægt( den du vejer dig på )...! Hvis du får flere muskler grundet træning og taber fedt, vil din vægt vise det samme, måske mere. Så dine taljemål
etc ( se på nettet ) viser om du taber dig.
Det er vigtigt du kommer godt i gang - måske er der i dit område et sundhedscenter. Her kan du måske blive vejet på en vægt der viser BMI, fedt, muskel og vand mm. I mit område er der åbent for alle hver mandag.. (anonymt )Måske en ligende ordning findes der hvor du bor.

Og de andre indlæg her er jo bare guld værd.
mvh karsten

Sv: Mavefedt ? findes der en dræber

Oprettet d. 02-04-2014 kl. 10:12 af

Hej!

Har lige læst din tråd og er meget enig i det som de andre har skrevet :)Og jeg forstår dig også rigtig godt. Du er jo nu blevet gift, men jeg tror også dette kan bruges generelt. Både på længere sigt og her og nu, hvis man f.eks. skal til en stor fest, hvor maven bare gerne må se lidt fladere ud.
Det er på Youtube af en der hedder Cassandra Bankson. Hun er amerikaner og egentlig totalt for meget!!! Men hvis du søger hende på Youtube så finder du en der hedder 7 gode råd til en flad mave.
Som sagt så er hun bare "amerikaner for meget"! Men jeg synes alligevel hun har et par gode råd... så se den og brug noget af det du synes giver mening.
Mange hilsner
Stina321

Sv: Mavefedt ? findes der en dræber

Oprettet d. 23-05-2014 kl. 16:58 af

Et trick til en flad mave
sundhedskostplaner.com
Opnå op til 16 kg vægtab med dette mærkelige gamle trick.

Skuffer mig at siden reklamerer for ovennævnte - øverst oppe på siden

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.