Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 18-08-2015 kl. 06:44 af

Hej skønne vægttabere!
Jeg gik lige og tænkte på at jeg rigtig godt kunne tænke mig at vide, hvad det lige præcis er motiverer dig til at komme i gang med vægttabet? Hvad er det der gjorde at nu skulle det være...?
Jeg har selv prøvet mange gange i mit 46 år lange liv! Lige nu er der flere ting som motiverer mig. Jeg har 2 børn på hhv 10 og 12, som begge også skal tabe sig, ikke meget, men vi skal passe på og de skal helst vokse sig fra problemet og på den måde komme af med hvalpefedtet :)
Min mand og jeg er selvfølgelig også med - der har været en diætist hos os og vi har forpligtet os overfor hinanden at der skal motioneres hver for sig eller sammen minimum hver anden dag. Det går rigtig godt og jeg synes det er super fedt at det er hele familien der er sammen om opgaven - vi skal på ferie her i september og det er det første lille delmål :)
Alt dette motiverer mig og så følger jeg en rigtig god blog som virkelig rammer noget i mig jeg kan bruge til noget - hudløst ærligt og helt nede på jorden, men vildt motiverende for mig.
Håber I har lyst til at byde ind med det der motiverer jer!
På bloggen som jeg følger er motto'et "Fordi dine drømme er vigtigere end dine undskyldninger!"
Hav en fantastisk dag :)
Stina

Sv: Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 18-08-2015 kl. 16:00 af

Det der har motiveret mig til at gå i gang igen er, at jeg synes det er træls at prøve tøj. Træls at jeg har ting i skabet, jeg ikke kan passe. Træls at kan se dellen om min mave, når jeg spejler mig.
Og sidst men ikke mindst, at jeg fik en kommentar fra en dement dame, at jeg var "stor". Af børn og fulde.... og demente folk... skal man høre sandheden!

Sv: Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 18-08-2015 kl. 19:02 af

For mig er det fordi nogle af de kg jeg tidligere har tabt, så småt havde sneget dig på igen.
Jeg har tidligere besluttet mig at jeg ALDRIG skulle komme op må max. vægten igen.
Jeg er også i høj risiko for at få type 2 diabetes, da begge mine forældre og alle mine bedsteforældre har haft det. Jeg har for mange år siden sat mig for at jeg vil gøre ALT for at mindske risikoen.

Sv: Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 19-08-2015 kl. 08:47 af

Når sveden hagler af eén når man sidder stiller og stolen har våde pletter når man rejser sig OM VINTEREN, så er det vidst på tide at gøre noget tænkte jeg. Derudover kunnejeg ikke ordne mine negle på fødderne og binde snørebånd uden at blive blåviolet i ansigtet. Nej, alt er sq langt langt mere besværligt med alt det fedt. Har haft en vægtøgning på 45 kg indenfor de sidste ca.4 år. Diagnosticeret lavt stofskifte, rygestop og arbejdsløshed/stress har været faktorerne. Så jeg kæmper en lidt ulige kamp grundet stofskiftet men indtil videre er der røget 6 kg på 1½ måned - håber det fortsætter :-)

Sv: Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 19-08-2015 kl. 18:09 af

Hej igen!

Hatten af for dig madsalf!
Det kan kun betyde at du rent faktisk godt kan tabe dig! Hvor er det bare flot!!Hold fast i det.
Det kunne jo godt være at når en af os oplever at der ikke sker noget med vægten, at vi så giver hinanden gode råd og erfaringer så vi igen kan få motivationen til at forsætte - det har alle brug for på et eller andet tidspunkt i forløbet! :-)

Mange hilsner Stina

Sv: Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 24-08-2015 kl. 15:10 af

Jeg har taget 10-15 kg på hen over de seneste 3-4 år ... de sidste 5 kg er kommet alene her i år pga ændrede vaner.

Og nu er jeg bare træt af at føle mig kvapset.

Jeg kan huske hvordan det var at være i form - det var en følelse af energi og velvære. Det er den følelse jeg styrer efter. Jeg prøver føle mig ind i den mentale tilstand, fordi så er det lettere at være aktiv og fristelserne virker anderledes (dvs lettere at styre).

Jeg forsøger mig med 2-5 "diæten" ... det fungerer fint lige nu. Jeg kan spise hvad jeg har lyst på nær de to faste dage - og det giver en følelse af både frihed og selvkontrol.

Sv: Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 24-08-2015 kl. 22:14 af

Super flot vægttab Madsalf. Jeg har også taget 10 - 15 kg. på lige så stille og roligt gennem de sidste 3-4 år. Nu skal det bare være. Har ikke passet godt nok på mig selv. Kan bare ikke finde det som gør at jeg tager 3-4 kg. på om året. Så nu er jeg også startet på 2 5 kuren og den virker for mig, lige pt. Synes det er piv irriterende at man ikke kan få noget lækkert tøj, der bare sidder.

Sv: Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 25-08-2015 kl. 10:01 af

Hej!

Blev bare lige nysgerrig på den der 2:5 kur.
Hvad spiser I så helt præcist på fastedagene?
Hvor meget kan man tabe på en måned f.eks?

Sv: Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 26-08-2015 kl. 08:19 af

Vedr 2:5 kuren
På fastedagene forsøger jeg at holde mig til 500 kalorier om dagen.
Jeg spiser kun to gange om dagen - morgen og aften.

Morgenmad er typisk havregrød eller bare havregryn eller rugbrød med ost.

Aftensmad er råkostsalat i lange baner plus evt noget kyllingebryst ell lgn lyst magert kød.

I løbet af dagen drikker jeg vand og kaffe. Og spiser gulerødder hvis maven klager.

Jeg ved ikke hvad man taber sig over en måned.

Sv: Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 28-08-2015 kl. 20:50 af , sidst redigeret d. 28-08-2015 kl. 20:55

5 2 kuren:
Jeg spiser et æble om morgen. Jeg er ikke ret sulten om morgenen og en kop suppe til frokost og en salat af en slags til aften. Drikker masser af kaffe og vand i løbet af dagen. Har tabt 3,5 kg. på 2 uger, men jeg er også lige startet op. Forventer ikke at det fortsætter med så stort et vægttab.
Jeg spiser agurk, tomat og gulerødder, hvis jeg føler den mindste sult.

Sv: Lige det jeg går og tænker på...

Oprettet d. 28-08-2015 kl. 20:51 af , sidst redigeret d. 28-08-2015 kl. 20:59

Jeg tror at jeg lettere kan få tabt mig, fordi jeg så de andre dage kan spise noget mere. Men lige pt. har jeg ikke lyst til det. Må se hvor lang tid det holder.
Mit mål er at tabe mig 2-3 kg. på en måned - ikke mere. Hellere have lave forventninger, der bliver indfriet end ægre sig over mål der ikke er nået.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.