Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Op på hesten!

Oprettet d. 07-12-2016 kl. 17:58 af

Nu skal den have fuld gas, også selvom det er jul og der findes fristelser omkring hvert et hjørne.
Jeg har længe gået og ventet på at vægten skulle falde af sig selv ved bare at have en relativ sund hverdag, men det går jo ikke at blive ved med at bilde sig sådan noget ind, når man kan se på vægten (og i spejlet) at den ikke rykker sig. Så nu må jeg tage ansvar for mit eget vægttab og velvære og gøre noget ved det.
Det er selvfølgelig et meget indadrettet indlæg det her, og jeg er ked af hvis jeg spilder nogens tid på relativt personlige overvejelser, men jeg føler at det giver mig en ekstra forpligtelse at skrive det i et offentligt, om end anonymt, opslag som dette.
Det kan synes så fjollet at man bruger så meget kapacitet på at tænkte på sin vægt og størrelse, og egentlig bilder sig ind at man gør alt hvad man kan for at ændre det. Jeg kan se, at sidste login jeg havde var i marts, hvor jeg vejede 2 kilo mindre end nu, og kan tydeligt huske hvor utilfreds jeg var med det, og glædede mig til at tabe mig. Alligevel sidder jeg her - 9 mdr. efter og kun to kilo lettere, hvilket betyder at jeg tydeligvis ikke har gjort mit bedste for at tabe mig.
Jeg ved godt at livet handler om mange andre ting end ens størrelse og jeg har en dejlig hverdag til trods for at jeg er overvægtig, men alligevel ønsker jeg sådan at tabe mig, da jeg er træt af altid at tænke på om jeg mon lige kan snige mig igennem en snæver indgang som mine veninder, eller hvad folk jeg ikke har set i lang tid nu lige tænker når de ser hvor meget ekstra der er af mig idag.
Så hånden på hjertet nu må jeg altså for alvor tage mig sammen, for jeg begrænser mig selv på alt for mange områder på grund af min vægt.
Tak fordi jeg måtte dele dette løfte til mig selv i dette forum, jeg undskylder hvis jeg har opholdt nogen unødvendigt.
Rigtig god december.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.