Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Så er det NU... igen..

Oprettet d. 23-07-2015 kl. 10:21 af , sidst redigeret d. 04-07-2019 kl. 19:47

Vægttab, Vægttab og Vægttab, - ja, vægttab har virkelig fyldt MEGET i mit 65 år gamle liv, og NU skal jeg så igen igang, men nu kan jeg jo nemt tælle kalorier, fantastisk side denne her...
Jeg startede herinde tirsdag med en vægt på 98.0 kg., har sat mig et mål der siger 70,0kg. , mon det er til at klare, ja det håber jeg...

.... Er der andre herinde der skal smide omkring de tredive kg.,måske er det nemmere, når vi er flere om det, min faste vejedag bliver mandag, så vil jeg skrive her, hvordan min uge er gået...

<< første < forrige 3 4 5 [6] 7 8 9 næste > sidste >> Svar 101 til 120:

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 15-04-2016 kl. 08:18 af , sidst redigeret d. 15-04-2016 kl. 14:01

:-)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 15-04-2016 kl. 08:22 af

Hej Bessemor - tak for hep, det har virket. 1,4 kg. på 14 dage. Holder en alkoholpause i april - ikke at jeg vælter mig i sprut til daglig, men der ryger alligevel ofte et glas hyggerødvin ned om aftenen, og til maden i weekenden. Det går godt, selvom man stadigvæk i min alder (40 år) bliver spurgt om man er gravid når man undlader at drikke. grrrrrr. Nu skal jeg bare holde fast i vægttab, har desværre været syg så har ikke fået motioneret så meget. Rigtig god og kaloriefattig weekend til dig og jer andre.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 19-04-2016 kl. 12:50 af

... Så blev det tirsdag, så jeg har været på vægten, ja men det ser jo fint ud, minus 600 gram, så jeg er igen på rette slankekurs, det er jeg glad for, nu er der så lige to konfirmationer her i weekenden, to børnebørn, men jeg har jo besluttet mig for at holde mig til det sunde mad og så ikke for meget af det, men det bliver da spændende med vægten i næste uge...
.. Jeg kører samme stil, som jeg startede med, da jeg fandt ind på denne side, ja, det har jo så været lidt op og ned med vægten ind imellem, men jeg har stadig et stort gåpå mod, og det er jeg glad for...
Hej Binola - Dejligt at se at det igen går nedad i vægten hos dig, og når du så får motion koblet på, så kører det bare.. - Nu ikke arrigtrold, der er da mange, der er gravide i fyrre års alderen, - jeg havde fået alle seks børn, inden jeg blev tredive år....
.. Pas på med kalorie indtaget, men ha en dejlig uge, jeg skriver igen tirsdag..

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 26-04-2016 kl. 14:35 af

Ja, så kom der atter en tirsdag, en rigtig regnfuld en, men det skal jo ikke holde mig fra at træde op på vægten, så det har jeg været, og ja som ventet, der er et lille plus i denne uge, plus 100 gram, men efter to skønne konfirmationer fredag og søndag, så er det vel nogenlunde i orden med et lille plus...
... NU er det så også slut med al den gåibyen mad, så nu skal jeg ind på rette SLANKEKURS igen...
.. Har været inde og læse gamle tråde på dette afsnit, der var een, som jeg faldt pladask for, " Jeg kunne i går, så vil jeg også kunne i dag", rigtig godt skrevet og tænkt, så den tager jeg til mig, og vil sige det højt til mig selv, hver gang jeg måske er ved at falde i fristelser, eller er ved at opgive motivationen, har brugt den siden søndag, jeg smiler lidt af mig selv indeni, hver gang jeg lige siger : Jeg kunne i går, så vil jeg også kunne i dag... Det virker for mig, og jeg har bestemt mig for at der ikke kommer flere skønne vine i mit hus, før efter mit vægtmål er nået, en kæmpe beslutning at tage, men jeg glæder mig faktisk til at gøre ALT for at holde den, det er et af de der små skridt der tæller og som hjælper med vægttabet..
.. Jeg elsker stadig de der Karoline supper, men nu må jeg nok bare fortynde dem med vand og så fylde ekstra grøntsager på, men de er stadig dejlige..
..I ugen der kommer vil jeg gå amok med at tælle kalorier, så jeg kan få et fint tab næste tirsdag, ha en dejlig uge derude...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 26-04-2016 kl. 19:15 af

Jeg bruger tit et ordsprog fra dig tit.
Jeg kan, jeg vil og jeg gør det og det virker bare.
God uge til alle.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 04-05-2016 kl. 13:07 af , sidst redigeret d. 04-05-2016 kl. 13:15

.. Ja så blev det onsdag,før jeg nåede herind,
sad på sygehus hele dagen i går med en svigerdatter med brækket ankel..
.. Og vægten, jow jow, der er nedgang, den viste i dag 82,4 kg. så et pænt minus på 1,1 kg, jeg har også bare haft en dejlig rolig hjemmeuge, lige indtil i går.
.. Jeg er lige startet på den tibetanske hvidløgskur, den skal rense blodårerne, jeg har alt for højt blodtryk, det har jeg døjet med længe, så nu prøver jeg altså denne kur...
.. Og jeg vil tage en sommer med levemåden " fite for life", har prøvet det før, det er nemmest om sommeren..
.. Det går ud på at man spiser kun frugt fra kl. 8 til 12, og så kartofler, pasta, ris eller brød plus grøntsager til frokost, aftensmad er kød og grøntsager, der må ikke spises efter kl. 20.00. Der står noget om det på nettet hvis nogen har lyst at prøve..
.. I ugen fremad vil jeg igen være påpasselig med indtag af kalorier, jeg kunne i ugen der gik, så vil jeg også kunne i ugen der kommer, JEG KAN, JEG VIL, SÅ JEG GØR DET...
Ha´en dejlig uge...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 10-05-2016 kl. 19:02 af

..Tirsdag, en dejlig tirsdag, rigtig flot sommerdag, så jeg stod glad op på vægten, .. og - jow da, der er et minus at se, 81,8 kg., så der er svundet 600 gram, det er jeg fint tilfreds med, for der har jo været en dejlig MORs dag at glædes over, og det var ikke helt sundt det hele, ... jeg er glad og helt sikker på, at jeg når mit mål denne gang, målstregen passeres jo først den 17. september, så jeg har god tid til små tab, og er tilfreds når der ER tab,... Jeg fortsætter med samme stil som sidste uge, jeg havde det rigtig godt med al den skønne frugt hver morgen/formiddag, rigtig dejligt med sådan et indre frugtbad... Og hvidløgskuren.. jow jow, det går også fint, der er sket noget inden i mig, jeg får nogen gevaldige hedeture en times tid efter indtagelsen af den skønne drik, som smager ad h.... til, jeg har aldrig mærket noget til overgangsalderen, som vistnok er fyldt med hedeture, så måske kommer den til mig nu, ja ja, jeg skal sørme nok overleve, men det er da spændende hvad det ender med...
.. I kommende uge vil jeg igen passe gevaldigt på med indtag af kalorier, når jeg kunne i sidste uge, så vil jeg også kunne i kommende uge, jeg er stædig, JEG KAN, JEG VIL, JEG GØR DET..
..Ha´ en dejlig uge ...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 12-05-2016 kl. 06:51 af

Besse, jeg bliver meget inspireret af dig. Det er skønt at læse om dit vægttab.
Og ja, også alle I andre.
Mit mål er at tabe 8,4 kg. inden nytår, så det skulle være et mål, der er til at nå.
Jeg har først i denne uge opdaget vaegttab.nu og er begyndt at tælle kalorier. Det synes jeg er lidt sjovt. Der går helt sport i at finde madvarer, som gør, at indholdet af fedt, protein, fibre og kulhydrater bliver så korrekt fordelt som muligt.
Men Besse, hvad er den tibetanske hvidløgskur og virker det?

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 16-05-2016 kl. 05:57 af , sidst redigeret d. 16-05-2016 kl. 05:59

Flot vægttab i sidste uge Besse.
Jeg skriver her fremover. Det andet blev lidt kedeligt.

Jeg tog heldigvis ikke på i sidste uge trods konfirmation og fødselsdag med lækker mad i alt for mange dage.
Derfor fik jeg heller ikke trænet i en uge, men er tilbage på sporet igen med træning og faste 2 gange om ugen. Jeg kan slet ikke undvære min faste længere.
Der er så mange lækre grønsager nu, så jeg spiser så meget salat. Jeg køber ofte færdig salat, så der altid er noget nemt i køleskabet, hvis jeg der mangler energi til at lave spændende mad.

Besse - den kur, du er startet på tabte jeg tidligere 15 kg. Det var med Lene Hansson. Der var super effektivt og nemt.

Jeg kan, jeg vil og jeg gør det.
God pinse

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 17-05-2016 kl. 17:36 af

Jamen dog.. allerede tirsdag igen, den kommer da også rendende igen igen, nå det er jo det man har tirsdage til, så fint nok, ja ja Besse, nu ikke mere udenomssnak, tilbage til vægten, ja ja, der var da et liiille minus i morges, 100 gram, men det tæller jo da den rigtige vej for mig, og efter en så skøn pinse med familie sammenrend til goode middage, ja så er det jo flot nok...
.. Jeg har haft en dejlig rolig uge, og har gjort lige som jeg havde lyst til, lidt gåture, lidt havearbejde, lidt børnebørns pasning osv....
.. Jebi: det der med hvidløgskuren,det er ene og alene for helbredets skyld, og fordi der er flere af mine bekendte der har taget den med god virkning..
du kan læse om den på nettet, den må kun tages hvert femte år...
- og velkommen i tråden, det er her vi ikke giver op igen, og jeg tror da fint at du kan nå dit mål, bare husk at der bliver holdt øje med dig i denne tråd...
.. Hej Mette: det er da dejligt at du falder herind i tråden, så er det blevet lettere at følge dig, vi taber jo side om side, med næsten samme start og samme slutmål, det bliver da rart at følges i samme tråd.. Ja det er Lene Hansons kur, den var med et ugeblad for mange år siden, og nu fandt jeg den så lige igen, jeg har brugt den flere gange, men jeg tror altså stadig på at det der med at tage på igen, har noget med ens tilværelse at gøre , hvis der er bekymringer så tager man på, jeg ved det ,har prøvet det mange gange, og så er det jo dejligt at kunne tage sådan en gammel effektiv kur i brug igen..
... Her i tråden har vi jo også vores motto: VI KAN.. VI VIL.. VI GØR DET BARE... - og det motto holder vi os til, gør vi ikke...
Ha en dejlig uge, og pas på med hvad I putter i munden, .. jeg skriver igen tirsdag...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 19-05-2016 kl. 07:40 af

Så er det vejedag for mig igen. Jeg er så ....
+ 400 g.. Øv 82,6. Jeg forstår det ikke. Har fastet 3 gange siden sidste uge, cyklet 30 km. og været til træning 2 gange.
Nå men jeg nyder mine cykeltur, min træning og min faste, så må vægten bare stå stille.
Har et par fridage, hvor jeg vil nyde livet og få slappet af. Vi har fået den dejligste lille hundehvalp, så vi skal ud at gå småture med hende.

God uge til jer andre.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 20-05-2016 kl. 18:25 af

Ja så blev det min dag på vægten
-1 kg. på en uge 97,1.kg.
delmål 95 kg 17/6 samlet vægttab 8,9 kg.siden d.12/4-2016

jeg holder mig mellem 1500-1800 kcal 2-3 liter vand om dagen

God uge til jer

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 21-05-2016 kl. 19:22 af

Jeg har været væk et stykke tid - alle mulige gode undskyldninger, og vægten ....siden sidst er der røget 2 kg. på! Jeg har været inde og justere mine vægtmål i den trælse retning. Der er ikke noget at gøre ved det. Andet end at tage sig sammen.
Vægt 70 kg. Jeg vejer mig fredag.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 25-05-2016 kl. 15:37 af

.. ja,ja, så blev det alligevel onsdag, før jeg kom ind til skriveriet, men det er der så en rigtig god grund til, min pc gik helt ned i torsdags, så jeg har været lukket ude fra den store verden, lige indtil i dag, hvor jeg sidder med min helt nye bærbare pc, herligt...
.. Nå men til sagen Besse, hvad med vægten, .. ja det er slet ikke dårligt, 81,2 kg. så der er svundet 500 gram, det er jo fint nok, .. jeg har bare holdt mig til "fit for life", det har jeg det rigtig godt med...
..Jeg er færdig med hvidløgskuren, og jeg er helt tilfreds med virkningen, mit blodtryk er ok, jeg har mere energi, og så har jeg jo fået det der med at svede naturligt, jeg har jo ikke rigtig svedt i rigtig mange år, men troede bare at sådan var jeg, men nu er jeg altså mere normal, dejligt...
... Ja øv øv Mette, men du skal nok komme igen, vi skal jo følges..
kbl.. Velkommen i tråden, du er jo rigtig godt i gang, fortsæt den gode kurs..
Binola.. Rart at høre fra dig igen, men se nu at komme ind på SLANKEKURSEN igen, det er her du har det bedst..
.. Jeg synes at det er så dejligt at vi har forskellige vejedage, så er der jo lidt nyt her i tråden i ugens løb,
rigtig dejlig uge til jer alle og PAS nu på med hvad I kommer i maven, jeg skriver igen tirsdag...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 27-05-2016 kl. 08:05 af , sidst redigeret d. 27-05-2016 kl. 11:00

Fredag igen
Tillykke med jeres "vægttab"

vægten siger 95,9 kg -1,2 kg på en uge.
jeg går nogle ture i den skønne natur når vejret er til det. spiser med omtanke så er der også plads til lidt af det usunde for at nå mine kcal.

god uge til jer

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 30-05-2016 kl. 17:16 af

Tak Bessemor Vægten sagde minus 1,2 kg. i fredags, så jeg er godt tilfreds. Starter nyt job i denne uge, så det er spændende hvad frokostordningen byder på.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 01-06-2016 kl. 09:57 af

Så kom der atter en vejedag, jeg så et lille minus på 200 gram, men det er jo den rigtige vej, så jeg er tilfreds, nu er der 11kg. til målet, og jeg ved udmærket godt at de bliver svære, men jeg er denne gang meget stædig, så jeg kæmper mig igennem...
Har haft en meget travl uge, så har måske ikke helt overholdt spisetiderne, og sådan noget laver jo kludder i forløbet, så nu må jeg tage mig mere sammen, og holde den rette SLANKEKURS for.. JEG KAN, JEG VIL, JEG GØR DET, jeg kunne i sidste uge, så vil jeg også kunne i kommende uge...
.. kbl og Binola.. Tillykke med jeres flotte vægttab, det går jo super godt for jer..
.. Mette.. Hvor er du henne???
.. Ha´ en dejlig sommeruge jeg skriver igen næste uge, tør ikke lige skrive ugedag på, den vil gerne snyde mig...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 04-06-2016 kl. 07:14 af

Jeg er lige her, nåede ikke lige at skrive i går.

JUBII er kommet under 82.. Det har været en lang kamp. Tabte 400 g. I sidste uge. Bedre end ingenting.
Er på vej på miniferie med familien, så vi hygger lidt i weekenden og så kører jeg tilbage på sporet på mandag.
Min ryg er begyndt at drille igen efter 20 år uden rygproblemer. Jeg ved heldigvis,hvad der skal til for at få rettet op på det igen. Så jeg er igang med øvelser, øvelser og endnu flere øvelser.

Vi kan, vi vil og vi gør det s..

God weekend.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 06-06-2016 kl. 07:00 af

Tillykke med vægttabet Mette. Her har det stået lidt stille efter sidste uges vægttab, kun minus 200 gram er det blevet til. Nåh, bedre end at tage på. God uge til alle

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 08-06-2016 kl. 16:19 af

.. Ja det blev så onsdag, jeg fik tid til at skrive herinde, det skønne sommervejr frister jo overordentligt til udeliv, og det giver kulør, ligner snart en mulat, men man skal jo ikke klage over fint sommervejr...
.. Og vægten, ja der er ikke meget at skrive om i denne uge, jeg vejer præcis det samme som i sidste uge, 80,0 kg., der er nok smuttet et par alt for store is ned, så jeg må se at komme tilbage på slankekursen i kommende uge..
... rart at høre fra dig igen Mette, det går jo fint for dig, håber du har haft en god lille ferie og god bedring med ryggen, jeg ved godt hvad rygsmerter er...
Ja Binola lidt har jo også ret, når bare det er den rigtige vej..
.. kbl vi venter på nyt fra dig, håber da at det går godt..
Ha alle en dejlig uge og nyd det dejlige vejr, jeg skriver igen næste uge, forhåbentlig om vægt tab...

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.


<< første < forrige 3 4 5 [6] 7 8 9 næste > sidste >>