Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Så er det NU... igen..

Oprettet d. 23-07-2015 kl. 10:21 af , sidst redigeret d. 04-07-2019 kl. 19:47

Vægttab, Vægttab og Vægttab, - ja, vægttab har virkelig fyldt MEGET i mit 65 år gamle liv, og NU skal jeg så igen igang, men nu kan jeg jo nemt tælle kalorier, fantastisk side denne her...
Jeg startede herinde tirsdag med en vægt på 98.0 kg., har sat mig et mål der siger 70,0kg. , mon det er til at klare, ja det håber jeg...

.... Er der andre herinde der skal smide omkring de tredive kg.,måske er det nemmere, når vi er flere om det, min faste vejedag bliver mandag, så vil jeg skrive her, hvordan min uge er gået...

<< første < forrige 5 6 7 [8] 9 10 11 næste > sidste >> Svar 141 til 160:

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 16-09-2016 kl. 06:39 af

Tillykke med det at få nået dit delmål Marie.

Tror også at jeg vil lave delmål.

Begynder at skrive herinde igen. Det hjælper mig til at fastholde mig. Det er gået for meget op og ned på det seneste.

Vægt i dag 82,7 kg.
Vægttab 700 g.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 02-01-2017 kl. 23:41 af

Åh åh åh, så er jeg tilbage i min tråd, stortudende, opgivende og meget mere overvægtig end da jeg startede herinde i 2015, så nu passer jeg mere end dengang til overskriften... Igen, igen, igen skal jeg i gang med vægttab, der har i det sidste halve år været store problemer og omvæltninger i familien, og sådan noget kan min krop ikke klare, så tager jeg PÅ i vægt, og ØV, det er jo hver gang jeg er lige ved at nå mit mål, så sker der noget ganske uventet, og jeg tager på igen...
Har lige læst hele denne min glade tråd igennem, .. og neeej hvor jeg tuder og tuder, det gik så godt, og så er alt væltet med et brag, håber da det går meget bedre for I andre som har været med her på tråden...
.. Min mand har fået demens, husker intet og kan næsten ikke gå, han sidder mest i kørestol, men kan ikke selv finde ud af at køre med den, så her bruger jeg rigtig meget tid og kræfter..
.. Vi har været i store økonomiske vanskeligheder, men her er det heldigvis ved at lysne igen, så nu håber jeg på, at jeg igen kan finde glæde ved at gå på rette slankekurs, og denne tråd skal igen være mit centrum for vægt tabet..
Nu må jeg så skrive min nuværende vægt, nytårsmorgen viste den 103,8kg., så det er plus 22,2 kg, i dag viste vægten 103,0, jeg tog en hel fastedag i går, ikke en krumme i munden, kun 1,5 l. vand, og det gav så et minus på 0,8kg., så jeg er jo lidt i gang, og motionen er 10.000 skridt om dagen, det når jeg nok op på om et par dage... Neeej hvor er jeg ked af det, tårerne triller...
Så er det NU... igen...
Og denne gang skal det lykkes mig at komme ned på de 70 kg.....

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 03-01-2017 kl. 12:39 af

Jeg siger det samme : så er det NU... igen..
Jeg skal også tabt 30+ kilo, har altid været overvægtig, tabt lidt og taget mere på.
Jeg håber det lykkes for os begge denne gang.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 03-01-2017 kl. 17:00 af

Jeg tilslutter mig jeres... så er det NU... igen....
Jeg skal også tabe mig, gerne min. 25 kg. Vægten sagde igår 96 kg. Og nu skal det altså til at være løgn!! Jeg har før tabt mig 17 kg. men de er lige så stille kommet tilbage + ekstra.
Vi må støtte hinanden, så vi kommer i mål :-)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 04-01-2017 kl. 10:14 af , sidst redigeret d. 04-01-2017 kl. 10:15

Ja, det ville være dejligt at komme i mål :)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 09-01-2017 kl. 19:32 af

.. Så er det mandag, min vejedag, så op på vægten med mig, og jaaah der er minus, vægten viser 101,1kg., så jeg får et minus 1,9kg., en rigtig dejlig start for mig, jeg er glad, men jeg har altså også kæmpet, og jeg kæmper videre i kommende uge..
Velkommen til mine tabsfæller her i tråden, håber det går godt den rigtige vej for jer også, for ... så er det NU ... igen, og .. vi kan... vi vil... og vi gør det sammen....
Ha en dejlig uge...
Jeg skriver igen mandag....

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 10-01-2017 kl. 19:59 af

Flot :)
Jeg har også tabt lidt, 1/2 kilo, det er i hvert fald en start :)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 10-01-2017 kl. 20:39 af

Hej Besse.
Velkommen tilbage, ja tror at jeg også må sig at jeg er ved at være klar til et nyt forsøg,så også igen igen for mig.
Jeg har selv haft en tid bag mig og ja jeg ved det spiser jo når jeg er frustreret ked af det og depri. Men nej jeg vil ikke mere jeg ved jeg kan og jeg vil blive en bedre udgave af mig selv for min og mine børns skyld.
Er ked af det med din mand, er meget hårdt at være pårørende til.
Og lige super godt gået med de minus 1,9kg.
Ja som jeg sagde er min vægt jo også gået den forkerte vej. Den sagde sidste tirsdag desværre 114,6 og i dag tirsdag 113,1 så minus 1,5 blev så glad fik helt blod på tanden.
Jeg gør det med kosten må ikke motionere før jeg har været i MR skanneren den23/1, derefter håber jeg på grønt lys og kan begynde på mine lange gåture igen.
Glæder mig til at følges med jeg og sammen kan vi klare det.
Min veje dag bliver tirsdag.
God uge til jer alle

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 13-01-2017 kl. 06:50 af

Åh, hvor har jeg savnet jer.
Jeg trænger i den grad til jeres fantastiske støtte.

Jeg har dog kun taget 6 kg. på og har fastholdt min 5:2 kur, men har slet ikke fået tabt det som jeg gerne ville.
Så nu tager jeg lige et ordentligt tur igen og er så motiveret, men Bess og i andre dukker op herinde igen det er guldet. Sammen kan vi klare det.

1/: 88,1
6/1:86.0
13/1:85,2

Mange knus og kram

Mette

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 13-01-2017 kl. 07:00 af

Kære Bess og i andre

Bess: er ked at at høre om din mand. Det er så hårdt når sygdom rammer familien. Det har den også gjort i min familie gennem de sidste 3 år, men jeg er kommet dertil at der også skal være plads til mig og det som jeg gerne vil. Det var en hård beslutning, for jeg skulle tilsidesætte deres behov. Men jeg tror at det er den bedste beslutning jeg har taget for hele min familie.

Og når sygdommen rammer en selv især med depressioner, så skal man jo passe på sig selv og glemme alt om vægttab. Vægten skal nok komme ned når depressionen klinger af og der igen kommer overskud på kontoen.

Lad os passe på os selv og hinanden her i gruppen. Tag godt med tøj på og kom ud i blæsten og kulden og få gået nogle ture.

God weekend
De allerbedste hilsener
Mette K.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 14-01-2017 kl. 08:40 af

Hej igen.
Godt nytår -- håber det nye år bliver det hvor vi ender med at beholde vægttabet, jeg tror vi alle skal huske os selv i det nye år - hvis vi sørger for at vi taber os, så får vi også overskud og mere humør til at hjælpe andre. Mit vægttab gik den forkerte vej igen da jeg faldt og landede på min overarms muskel Øvøv. Min mand står til 3 operation på et halvt år. Jeg nåede at tabe mig så meget sidste gang at jeg fik min brudekjole på til vores sølvbryllup, en dejlig dag.
Jeg startede 1/1-17 med 99,3kg.
Idag 14/1-17 97,8.
Mit motto: lykken kommer med smilet.
God aktiv uge til jer alle knus fra Ulla

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 17-01-2017 kl. 01:23 af

Hej til jer alle
ja det blev så en nattetime sen, inden jeg nåede herind, her går det bare rigtig skidt, min mand bliver ringere dag for dag, jeg græder og græder når ingen ser det, vores børn kommer igennem huset for at trøste og hjælpe hver dag, og det er jo rigtig fint, men hvor det dog trætter lille mig, jeg kan ikke finde ro, sidder oppe nat efter nat og tænker og tænker, hvad nu, og hvis nu, hvad så og hvordan, neeej hvor gør det dog ondt i sjælen...
... Så er det altså rart at komme herind i denne sene nattetime og se at I alle er tilstede, Mette og kattepigen hvor har jeg dog savnet jer.. Og Ullaholm hvor flot at du kunne komme i din brudekjole til sølvbrylluppet, og tillykke med sølvbrylluppet...
Og som du skriver Mette, så er det guld værd at have så fantastiske personer at følges med ned ad vægtstigen...
... ja ja nu kommer det så, det der med vægten, sidste uge 101,1 kg. denne uge 99,4 kg., så et minus på 1,7kg. ja så er jeg jo godt tilfreds, havde slet ikke turdet håbe på et tab, med al den frustration jeg oplever lige nu, og så er jeg blevet tocifret, jamen så er jeg jo glad...
Håber at I alle har en dejlig uge, der er jo flotte tab ned ad rækken, bliv ved med at holde kursen, så skal vi nok nå vores mål...
Jeg kæmper videre i næste uge og skriver igen mandag...
Smil Venner, vi er på rette vej...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 17-01-2017 kl. 21:06 af , sidst redigeret d. 17-01-2017 kl. 21:12

Hej allesammen.
Ja så blev det min tur til at stå på vægten, og blev glad da jeg så at jeg havde tabt 1kg så vægten siger nu 112,1 der er stadig lang vej men det går den rigtige vej.
Går jo stadig og venter på at jeg skal til mr skanning den23/1, da jeg så gerne vil i gang med motionen føler helt at jeg mangler det nu når jeg gerne vil være sund, glæder mig til den. 5/2 der skal jeg til foredrag med Henrik Duer bliver så spændende.
Besse super godt gået 1,7 kg tillykke med at være kommet under de 100kg så godt og trods de forhindringer i livet, er ked af at det går så skidt med din mand, men dejligt at familien er en god støtte også selvom at det kan være trættende.
Ulla håber alt går godt med gemalen og dejligt at du vil være med igen for vi kan jo godt trods udfordringerne i livet.
Mett ja hjælper meget mere på vægttabet når man har en masse støtte her fra.
Håber i andre også har haft en god uge, og håber at i får en dejlig uge. Skriver tirsdag igen.
God uge

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 20-01-2017 kl. 06:46 af

Hejsa igen
Så røg der lige 1,2 kg. Jeg er nu nede på 84 kg. Det er så skønt at jeg får tabt mig så hurtigt igen, når det er et af mine mål. Det havde jeg slet ikke forventet.
Sender lige et par knus og jeg er så glad for at jeg har jer. Skriver lidt mere i weekenden.
Hav en rigtig god weekend allesammen.
Knus Mette

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 20-01-2017 kl. 10:18 af

Dejligt at se hvor godt I klarer jer. Det går stadig ikke så godt her, men et halvt kilo er det blevet til alligevel.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 21-01-2017 kl. 18:44 af

Det er jer i denne gruppe som gør, at jeg kan få tabt mig igen. Jeg har ikke skrevet i laang tid og det gik bare ikke. Så nu er jeg topmotiveret igen.
Bess: Ønsker for dig, at du får lidt tid og rum til at passe på dig selv også. Men det er så svært, når der er sygdom i familien. Bed om hjælp hos kommunen, hvis du ikke allerede har gjort det. I nogle kommuner kan ældresagen også hjælpe med besøgsven mm. Så du kan få lidt fri.
Det er så flotte resultater i andre har haft. - 500 g. er også fint - så længe det ikke går den anden vej, så skal vi være glade. Hellere et lille stabilt vægttab end yoyo-vægt.
Jeg hepper på jer andre og tager lige en ekstra tur med hunden.
Knus
Mette

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 21-01-2017 kl. 18:49 af

Hvad gør I andre for at tabe jer?

Jeg startede på 5:2 kuren for 1 1/2 år siden og fik i løbet af 4-5 mdr. tabt 15 kg. Så gik mit vægttab lidt i stå, men omvendt så tog jeg heller ikke på igen. Udover lige her op til julen 17, hvor jeg gav frit lejde.
Jeg har forsøgt at motionere, men det fungerer ikke så godt lige pt.
knus

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 21-01-2017 kl. 21:19 af

Hej igen.
Sikken en uge ---- vægttab 1,7 kg.
Vægten går stille og rolig ned med 1000 - 1200 kcal om dagen --alt bliver skrevet ind i vægttab.nu.
Og så har jeg købt et aktivitetsur som giver alle oplysninger om søvn - skridt - kcal osv.
Jeg går 10500 - 13500 skridt om dagen.
Mit næste mål er jeg skal igang med loop igen så jeg kan få noget styrketræning men jeg skal være sikker på at kroppen følger med, så jeg ikke får skader.
Jeg kan mærke energien er kommet retur jo mere jeg træner.
Besser jeg føler med dig -- jeg har selv arbejdet 5 år på plejehjem med svært demente beboer. Det er meget svært at forstå og overkomme det hele der sker -- så tag imod alt det hjælp du kan få.
Denne uge sluttede med afsked med en gammel ven på 88 år og imorgen starter med at vores barnebarn nr. 7 skal døbes, livet går i ring.
Til jer alle held og lykke i næste uge med mad og motion. Knus fra Ulla.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 23-01-2017 kl. 22:23 af

Hej tabsvenner...
.. Ja så er der atter gået en uge, en forfærdelig uge her hos mig, min mand er indlagt på sygehus i tirsdags,og heldigvis for det, han var fuldstændig afkræftet og kunne intet, så nu må vi håbe på det bedste for ham, men nu er der så kommet splid i børneflokken, det trætter, jeg har ikke været i sengen hele ugen, bare nuppet en times tid nogle gange i stolen i stuen, det er hårdt...
Det glæder mig at komme herind og se at I alle har et minus, jamen det ER jo den vej vi skal, TAK for jeres søde medfølende ord, det giver en smule trøst indeni lille mig...
Så går den ikke længere BESSE, hvad med vægten..... Ja jeg er også heldig, jeg fik i dag et minus på 1,4 kg. så jeg er tilfreds med resultatet...
.. og METTE, ja hvad gør jeg for at tabe, jeg har egentlig ikke rigtig lagt en plan endnu, jeg har så meget andet i min halvgamle knold lige i øjeblikket, men jeg er superglad for at jeg taber mig... hvad gør I andre???
Ønsker jer alle en dejlig uge i sundhedens tegn...
SMIL VENNER, VI ER NEDADGÅENDE....
.. Jeg skriver igen mandag...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 24-01-2017 kl. 12:23 af

Hej Hej.
Ja så blev det jo tirsdag igen, og var på vægten den sagde minus 500g, ikke helt som jeg havde håbet men er da 3kg på de 3uger jeg har været igang.
Mette jeg har bare lavet om på kosten, mere grønt til måltiderne og så kun min elskede cola i weekenderne, og er begyndt at gå mellem 7-10 km igen efter at have fået lov af lægen.
Besse er ked af at du skal igennem alt det her, men godt at han blev indlagt, og så trist at du skal igennem splid i børneflokken for det har du virkelig ikke brug for nu.
Ulla går da super godt for dig.
Detstorehaab, 500g, er bedre end slet ikke, så giver vi den hele armen til næste vejning.
Det giver helt blod på tanden at ser jeres gode vægttabs resultater, så piger bliv ved.
Skal til min lillebrors bryllup til august er så glad for at jeg har fået det at vide nu får det gør også at jeg giver det en ex skalle, for det skal lykkes har endda hængt en kjole op som jeg ikke kan passe men vil i den til brylluppet&#128522;
Glæder mig til at læse om jeres vægttab piger skriver igen på tirsdag.
Super uge til jer alle.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.


<< første < forrige 5 6 7 [8] 9 10 11 næste > sidste >>