Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægttab gået i stå

Oprettet d. 09-05-2016 kl. 10:18 af

Jeg har været igennem et vægttab som i dag er rundet 20 kg, fra 94 kg til 74 kg. Det skal jeg selvfølgelig være stolt af, men de sidste kilo mangler, og nu er mit vægttab altså mere eller mindre gået i stå.
Dvs. de sidste 3 uger har jeg kun samlet tabt 1 kg, hvor førhen kunne jeg smide 1-2 kg pr. uge.
Jeg er møg-frustreret, da jeg selvfølgelig gerne vil i mål nu!

Her er lidt om mig:

24 år
175 cm høj
74 kg (nuværende vægt)

Jeg træner 6 dage om ugen. Hver dag består af 40 min. cardio, fordelt mellem løb og cross-træning.
3 gange om ugen kobler jeg styrketræning på som tager ca. 1 time for sig selv.

Kostmæssigt, kan en dag typisk se sådan ud:

Morgenmad: 350 gr. skyr, en kop kaffe

-træning-

Middagsmad: 300 gr. tærte (grov bund, skinke/porrer) med en god spsk. fraiche 5%
-eller-
Scrambled eggs af 3 æg, 100 gr. kylling, 1 peberfrugt, 100 gr. avokado

Eftermiddagssnack: 1 stk frugt el. peberfrugt el. et stk. proteinrugbrød med fedtfattig pålæg.

Aftensmad: Hjemmelavet blomkålswrap (uden mel) med 250 gr. bagte grøntsager, kylling, 100 gr. avokado

*Jeg får aldrig 100 gr. avokado to gange om dagen

Det er en meget typisk dag for mig. Måltider kan selvfølgelig variere.

Hvad er det, at jeg gør galt? har kigget lidt på nettet, og blev meget forvirret, fordi man jo både ka komme til at spise for meget eller for lidt.

Alle råd og spørgsmål vil blive modtaget med kys-hånd!

Sv: Vægttab gået i stå

Oprettet d. 12-05-2016 kl. 10:37 af

Jeg har selv lidt samme problem. Jeg er 176 høj 42 år og 72 kg.

Mit mål er 67 kg, men jeg syntes de sidste 5 kg er meget svære at komme af med. Jeg er også i perioder gået i stå, men har kunnet konstatere at hvis jeg holder en lille pause sætter det gang i systemerne igen. Jeg taber i gennemsnit 200 gram om ugen, når jeg virkeligt kører på, men oplever også nu, at jeg selv tillader mig for meget af det forkerte mad, hvilket jo også er derfor at min vægt ikke falder.

Jeg har hørt at hvis man ikke får nok fedtstof kan det sætte forbrændingen i stå. Du behøver ikke gå tilbage til smør men mayonaise eller ost kan måske give dig lidt fedtstof, hvis det er derfor din forbrænding er sat i stå.

Jeg glæder mig til at høre, hvad der virker for dig. Jeg tror selv, jeg vil med på fredagsvejningerne igen, måske kan vi holde hinanden lidt i ørerne?

Sv: Vægttab gået i stå

Oprettet d. 14-05-2016 kl. 15:33 af

Jeg har læst at det nogen gange er nødvendigt med en snydedag hvor man får flere kalorier end ellers da det så skulle sætte gang i fedtcellerne igen, om det passer eller ej ved jeg ikke helt...

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.