Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Dagbog - opstart

Oprettet d. 07-05-2017 kl. 12:12 af

Har brugt et par måneder på at tænke... ja, selvfølgelig har jeg også lavet andet ;-) - men tænke over, hvorfor det er, at jeg ikke kan tage mig sammen til at smide de kg., når jeg har gjort det før - og ikke fandt det som et problem. Hvorfor er det, at jeg ikke kan motivere mig selv til at gøre det, der bedst for mig?

Nå.. men jeg kan mærke, at det jeg har brug for, er at skrive om mine tanker og mine dage - ikke blot i forhold til "tabs-projektet", men sådan generelt, for at blive ved med at komme her. Derfor vil jeg forsøge, at komme med nogle "dagbogsoplæg" her... hvor jeg skriver om mine dage og hvordan det går. Jeg håber, at jeg kan få noget feed-back, og at vi måske på den måde kan få noget aktivt sat i gang. Hvis ikke I gider læse med - så er man jo heldigvis velkommen til at springe over :-D
Jeg lægger opslagene i Diverse... og så må en admin sige til mig, hvis ikke man vil have det.

Slut for nu... god kamp! Jeg er klar til at kæmpe. Mit mål er at have tabt 10 kg. inden 1. august. Det burde altså ikke være umuligt!!

Sv: Dagbog - opstart

Oprettet d. 10-05-2017 kl. 07:45 af

Held og lykke med dit vægttab. Jeg håber projektet kommer til at lykkes for dig.

Jeg kan se, at du har sat dit kaloriemål til 1300. Det syntes jeg er lavt. prøv at starte på 1700, så er det også plads til det lille sukkermonster uden at du skal slå dig selv i hovedet hele tiden. Når det så begynder at køre for dig igen, så sæt det stille og roligt ned. Jeg kører på 1500-1700 og det ville gå rigtig fint. Hvis jeg bare kunne overholde det. :-)

Jeg står også selv stille for tiden, så kender til den desperation der siger, hvorfor tager du dig ikke bare sammen. Du kunne jo sidst, men det er ikke altid lige nemt selvom man gerne vil.

Jeg er stadig med i fredagsvejningen herinde og har været det i flere år efterhånden. Det hjælper mig, til at få stoppen vægtforøgelsen i de perioder hvor det går helt skidt. Jeg håber vi mødes der.

Sv: Dagbog - opstart

Oprettet d. 12-05-2017 kl. 12:27 af

Tak for din respons. Jeg tæller ikke kalorier... for jeg vil ikke være på kur. Jeg vil lave en livsstilsændring, og så gør det ikke noget, at det tager lidt længere tid.

Jeg ved jo godt, at jeg ikke skal spise is og flødeboller, slik og kage....og alligevel gør jeg det. Det er dér jeg mangler at finde motivationen til at stå imod. Jeg er ikke blevet tyk af det jeg spiser til måltiderne... men det jeg har spist imellem måltiderne. Så det er "bare" det der skal skæres væk, og så selvføligelig tænke over måltiderne.

Lige da jeg startede herinde var jeg også på fredagsvejningen... men så glemte jeg lige at komme på eller også glemte jeg at få det skrevet... det fungerede i alt fald ikke for mig.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.