Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Enrgifordeling - Grafer

Oprettet d. 29-01-2013 kl. 18:56 af

Hej,

Jeg undrer mig over at energifordelingen målt på Protein-Kulhydrater-Fedt når man ser under graferne ikke gi'r 100% ??

De fleste dage ligge min sum på omkring 75%, og en enkelt dag er jeg helt nede under 25% totalt...

Burde summen ikke give 100% hver dag ??

Nogen der kan forklare mig dette ??

På Forhånd tak

Kim

Sv: Enrgifordeling - Grafer

Oprettet d. 30-01-2013 kl. 12:53 af

Hej Kim
Jeg mener ikke, at manuelle indtastninger af indtag er inkluderet i graferne (da oplysningerne jo ikke er der, du indtaster kun kalorierne), se evt. her
http://www.vaegttab.nu/artikler/hjaelp/hvordan-fungerer-manuelle-indtastninger/

Se evt. også tråden her
http://www.vaegttab.nu/debat/kost/energifordeling/86766

hvor jeg foreslår: "hvad hvis du har brugt en fødevare eller opskrift der er oprettet forkert? fx hvis der er smuttet et komma så der er 75g protein i en vare i stedet for 7,5. Tjek varer på de dage hvor det går skævt"

Prøv evt. at spørge hende der stillede dét spørgsmål om hun har fndet svaret ud fra sine data.

//Mie

Sv: Enrgifordeling - Grafer

Oprettet d. 30-01-2013 kl. 18:01 af

Hej Mie

Tak for svar.

Tror du har ret mht. manuelle indtastninger.
Jeg har nu sat energifordelingen ind på alle mine manuelle oprettede indtastninger. Herefter ligger summen på grafen nu på mellem 90-95% alle dage...

De sidste procenter op til 100, tror jeg dækker kostfibre, som ikke medtages på grafen. Men på grafen for næringsindhold er det med...

Kim

Sv: Enrgifordeling - Grafer

Oprettet d. 14-03-2013 kl. 07:46 af , sidst redigeret d. 14-03-2013 kl. 07:47

I har ret i at den samlede energifordeling burde give ca. 100%.

Energi fordeling beregnes ud fra disse:
1 gram protein = 17 kJ
1 gram kulhydrat = 17 kJ
1 gram fedt = 37 kJ
1 gram kostfibre = ca. 8 kJ
1 gram alkohol = 30 kJ

Som jeg umiddelbart ser det, er kostfibre og alkohol ikke medtaget i beregning af energifordelingen her på siden.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.