Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hvorfor flere kj hver dag?

Oprettet d. 27-05-2013 kl. 22:47 af

Hej Vægttab.nu

Først, tusind tak for dette program, det var lige, hvad jeg skulle bruge for at komme igang med et seriøst vægttab.

Jeg har haft fine resultater stort set hver dag ved at holde mig under grænseværdien af kj pr. dag. Jeg synes bare, at det er lidt sjovt, at jo mere jeg taber mig, jo flere kj har jeg til rådighed pr. dag. Jeg regner ikke med, at det er en fejl, men kunne godt tænke mig en forklaring på dette forhold.

Jeg ville jo have troet, at jo færre kilo man vejer, jo færre kj skal der til for at opretholde status quo, så hvorfor stiger min tilgængelige kj-grænse med lidt flere hver dag?

Sv: Hvorfor flere kj hver dag?

Oprettet d. 29-05-2013 kl. 14:19 af , sidst redigeret d. 29-05-2013 kl. 14:20

Hej Sukiranniel!

Det er så at sige fordi du taber dig hurtigere, end programmet havde forventet - når du lader siden beregne, hvad du skal spise for at nå en bestemt vægt på en bestemt dato, gør den det med udgangspunkt i at du taber dig på en bestemt måde. Men man kan ikke skære alle over en kam, og nogen vil derfor tabe sig langsommere end andre - og nogle hurtigere. Derfor retter programmet din daglige kaloriegrænse til efter din vægt, så du hele tiden ved hvad du må spise for at opnå din målvægt på den dato du har sat. :)

Sv: Hvorfor flere kj hver dag?

Oprettet d. 02-06-2013 kl. 13:02 af

OK - fedt! Tusind tak for et brugbart svar. Så er jeg mere rolig - tænk, hvis det var en fejl, og man så gik og gjorde noget forkert.

På den anden side, så er det s'gu meget rart, at der rent faktisk er en pæn portion kj til rest, når man er færdig med dagens spisning - det, at man ikke bruger hele sin daglige ration, gør vel også, at vægten ryger ned.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.