Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Jeg vil bare så gerne.... eller vil jeg?

Oprettet d. 18-11-2017 kl. 10:51 af

Jeg har tænkt meget over, hvorfor jeg ikke kan tage mig sammen... ryste på hovedet, sige nej, lukke munden, dyrke masser af motion... GØRE noget. I stedet for bare at stå til.

Da jeg tabte 26 kg. på 10 måneder for 6 år siden, gik det bare derud af. Motivationen var i top, og jeg kan huske, at jeg så lidt ned på dem, der kun talte om at ville tabe sig... men samtidig sagde ja tak til kage og is! De to ting kunne jo ikke hænge sammen.

Og alligevel står jeg samme sted i dag. Vil gerne tabe alle de kg. jeg har tage på igen, og alligevel køber jeg is og kage og slik! Er det så fordi, jeg ikke reelt ønsker at tabe mig?

Jeg vil jo sige, at det gør jeg! Ønsker at tabe mig altså. Jeg hader, at jeg ikke kan passe det tøj, jeg gerne vil have. At jeg bliver forpustet, når jeg går op af trapper. At jeg er nervøs for, om bæltet i flyet nu kan nå om mig (det kan det, jeg ved det godt.. men tanken er der).

Jeg er aldrig blevet mobbet med min vægt eller fået kommentarer (ud over af en dement kvinde), så det er kun for MIN skyld, at jeg vil tabe mig. Har "kun" været overvægtig i mit voksenliv.

Nå.. vi havde sundhedstjek på arbejde for godt 14 dage siden. Min første tanke var at det ville jeg ikke være med til - fordi jeg vidste, at jeg skulle på vægten, og det ville jeg være flov over. Men tænkte samtidig.. at det måske kunne være det, der skulle få mig sat i gang. Jeg har ingen livsstilssygdomme, på den led er jeg heldig.
Så jeg satte i gang - og siden da har jeg tabt mig næsten 4 kg.
Så JA... jeg vil så gerne! Og nu er jeg i gang. Så selvom jeg skal til fødselsdag/julefrokost i aften, så er jeg stadig i gang i morgen!! Basta Bum.

Sv: Jeg vil bare så gerne.... eller vil jeg?

Oprettet d. 18-11-2017 kl. 15:54 af

Fedt. Rigtig god start!
Vil du ikke med på vores fredagsvejninger det er rart at have nogen at dele ups and downs med, som står i samme situation ?

Sv: Jeg vil bare så gerne.... eller vil jeg?

Oprettet d. 18-11-2017 kl. 17:18 af , sidst redigeret d. 18-11-2017 kl. 17:18

Tak :-) - jeg har prøvet fredagsvejningerne engang før.. men det ender altid med, at jeg glemmer det. Så det dur ikke rigtig for mig. Jeg ville elske hvis her var, så man kunne følge hinanden - og skrive dagbog og kommentere på de, man fulgte dér. Det vil jeg få meget ud af. Men har på fornemmelsen, at de der har startet siden her op, ikke rigtig udvikler på den mere.

I dag.. hele eftermiddagen, har jeg været omgivet af slik og kager, og jeg tog INGENTING! Wuhuu...

Sv: Jeg vil bare så gerne.... eller vil jeg?

Oprettet d. 19-11-2017 kl. 10:03 af

Jeg ved ikke helt om jeg misforstår det du svarer Eskima. Men fredagsvejningerne er jo her. Under debat opretter en af os et dokument hver fredag hvor alle, der har lyst så skriver deres vægt og fremskridt/tilbageslag og så hepper vi på hinanden. Og man behøver nødvendigvis ikke skrive om fredagen, man kan jo bare melde inde når man husker det :) :)

Sv: Jeg vil bare så gerne.... eller vil jeg?

Oprettet d. 19-11-2017 kl. 16:34 af

Nej, Ludvig40, du misforstår mig ikke. Men det virker ikke for mig, for jeg får ikke meldt ind.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.