Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Motivation og det sidste skridt mod målet

Oprettet d. 13-11-2014 kl. 08:21 af

Jeg oplever pt. at vægten cykler op og ned ca 1 kg. Jeg har snart nået mit mål, men vil gerne lige have et par kg mere at løbe på.

Motivationen ligger på et lavt niveau, fordi det jo også er ok der hvor jeg er, selvom et par kg mere ville give det sidste.

Er der nogen som har en god ide til hvordan det sidste skridt bliver taget?

Sv: Motivation og det sidste skridt mod målet

Oprettet d. 13-11-2014 kl. 15:58 af

Tænk frem til december. Det er juletid, og du bliver stillet overfor alverdens fristelser. Julekager og slik og råhygge på sofaen. December vil du vel gerne kunne klare, uden at veje mere end nu gør nu? Så hvis du nu kæmper det sidste af november og når dit mål og måske lidt til, har du et kilo eller to at løbe på i december - uden at veje mere end pt.
Det er i hvert fald den vej jeg finder motivation - at december ikke behøver at være plaget af denne vægt-djævele, hvis du giver den lidt ekstra i november.

Ellers husk, at lidt motion er bedre end ingen motion. Har du en dag, hvor du slet kan overskue den planlagte løbetur, så gå en tur med musik i ørerne i et godt tempo - det er meget bedre end ingenting.

Et sidste råd kunne være at fylde køleskab og fryser op med alverdens grøntsager, så det er dem der venter på dig når sliksulten hober sig op. Der findes utroligt mange lækre opskrifter, der er enormt sunde! Men det ved du vel allerede.

Jeg håber, at det hele lykkes vel!

Hilsen Caroline

Sv: Motivation og det sidste skridt mod målet

Oprettet d. 14-11-2014 kl. 09:28 af , sidst redigeret d. 14-11-2014 kl. 09:32

Hej Gitte

Hm, det er vist ret klassisk, det du beskriver. På denne side er du næsten tilfreds, på den anden ville det være rart lige at tabe lidt mere. Nogle mennesker lever lange perioder af deres liv i det dilemma. Det er lidt trist, for det eneste, der kommer ud af det er, at de går rundt og er lidt utilfredse og småfrustrerede hele tiden.

Det er min erfaring at nøglen til ethvert vægttab, stort eller lille, er "all in your head". Det er selvfølgelig godt med viden om kost og hvad der virker på din egen krop, men det er beslutningen om, at nu skal det være, og viljen til at gøre den nødvendige indsats, der gør forskellen. Hvis du først har besluttet dig - det vil sige gjort op med det der " på den ene side og på den anden side" slinger, så går det efter min erfaring relativt nemt.

Jeg har i en anden debat sagt hvad der kostmæssigt virker for mig - nemlig mere protein og meget færre kulhydrater. Og selvfølgelig et samlet begrænset kalorieindtag. Bl.a. derfor er det forsvarligt at indtage en relativt stor andel protein.

Så mit råd her i forhold til dit dilemma er:
Beslut dig for om det er vigtigt at tabe to kg mere eller ej.
Hvis det er vigtigt for dig så gå på en markant diæt, dvs. gør det nødvendige, og tro på at det vil lykkes.
Hvis det ikke er vigtigt nok til at gøre den indsats så er det måske fordi du har nået den vægt, du reelt gerne vil ... Og så handler det vel om at finde fred med det og holde op med at være på kur.

Og nyde dit liv og din krop som den er i stedet for at være lidt utilfreds hele tiden.

Stort held og lykke, haabforude

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.