Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægttab og hovedpine

Oprettet d. 13-08-2015 kl. 10:57 af

Jeg syntes jeg har oplevet, at I de perioder hvor jeg gerne vil tabe mig og får få kalorier får jeg til gengæld også en hovedpine at slås med.

Det er bestemt ikke fordi jeg kører alt for langt ned i kalorier. Jeg ligger på omkring 1500-1700, men uden at tillægge min træning. Er der nogen af jer som har oplevet det samme og evt. ved hvordan jeg kan undgå det?

Sv: Vægttab og hovedpine

Oprettet d. 13-08-2015 kl. 22:55 af

Ja, det kan man godt få i starten, indtil kroppen ændrer sig til ændringen i kosten. Sørg for at drikke godt med vand.

Sv: Vægttab og hovedpine

Oprettet d. 14-08-2015 kl. 12:07 af

Tak for svar. Jeg syntes jeg er flittig vanddrikker, men jeg prøver at kyle noget mere ned :-)

Sv: Vægttab og hovedpine

Oprettet d. 15-08-2015 kl. 11:58 af

Jeg har også prøvet det med hovedpine i forbindelse med " kur". For mig har det været nogle korte perioder på nogle søge lige efter jeg har lagt kosten om, dvs lige efter jeg f.eks. har nedsat mit kalorieindtag.

Min erfaring er at når jeg indtager mindre end jeg forbrænder skal der være en vis stabilitet i hvad og hvornår jeg spiser, og så skal jeg sørge for at få protein nok, helst mindst 100 gør protein pr dag. Hvis jeg får det undgår jeg de der totale energihuller eller "cravings", og holder et stabilt energiniveau. Og jeg føler også langt mindre sult.

100 gør protein kan godt bære svært at komme op på når man som jeg i perioder kun indtager 1300 kcal. Et af mine tricks er at spise skyr naturel om morgenen, blandet med lidt mager yoghurt for smagens skyld og med en smule hjemmelavet sukkerfabrik marmelade på.

Vh Haabforude

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.