Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 18-06-2011 kl. 09:44 af , sidst redigeret d. 29-06-2011 kl. 21:06

  • Søgning efter fødevare
  • Log ind skærm
  • Dagens indtastninger
  • Grafer (der kommer flere muligheder senere)

Vi har netop lanceret kalorietælleren som iPhone/iPod touch applikation. Den kan nu hentes fra Apples app store.

Sig endelig til hvad I synes om applikationen og om hvad der kan gøres bedre. Vi har allerede en masse idéer til forbedringer og nye funktioner til fremtidige versioner.

[1] 2 næste > sidste >> Svar 1 til 20:

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 18-06-2011 kl. 16:16 af

Hej Bjarne.

Hvad med en app til Android?

Mvh. NinaLund

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 20-06-2011 kl. 09:55 af

Hej NinaLund,

Jeg vil på ingen måde udelukke en Android app, men i første omgang er jeg lige nødt til at se hvordan iPhone app'en modtages, og samle mig nogle erfaringer omkring Vægttab.nu som en mobil app.

Bjarne

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 23-06-2011 kl. 08:30 af , sidst redigeret d. 25-06-2011 kl. 14:14

Lige en opdatering ift. iPhone app'en her.

Jeg er blevet gjort bekendt med flere forskellige småfejl i app'en. Derfor vil jeg sende en opdatering af app'en ind til Apple på Lørdag. Jeg ved dog ikke hvor lang tid derefter det tager før opdateringen bliver sendt videre til brugerne (forventer det ikke er mere end et par arbejdsdage).

Den mest uheldige kendte fejl i app er følgende:

App'en giver en forkert fejl besked når der opstår en login fejl der ikke skyldes man har indtastet forkert brugernavn / adgangskode. Hvis din telefon f. eks. har mistet forbindelsen til internettet, så er fejl beskeden stadig den at man har indtastet forkert bruger/kode. Denne fejl, sammen med andre små fejl vil blive rettet.

Opdatering: Jeg udskyder opdateringen af app'en til næste uge. Jeg er nødt til at teste den grundigere igennem før jeg sender den ind til App Store. Men jeg kan allerede nu afsløre at opdateringen kommer til at indeholde både fejlrettelser, nye funktioner, og væsentlige hastighedsforøgelser når man tilføjer/redigerer indtastninger (den vil i langt højere grad gemme ting via baggrundstråde).

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 25-06-2011 kl. 08:11 af

Hej Bjarne!

Syntes virkelig at det er super med en app., det vil gøre det lettere for mange på farten.
Selv er jeg til Android, og bruger din side via browseren, det funker fint, men glæder mig til en app.

Nu du har laver alt dette arbejde til glæde for mange, forstår jeg ikke hvorfor du laver din app. gratis!
Personligt syntes jeg at det er fantastisk at du har lavet et så godt site, og man ikke skal betale for det. Med alt rimelighed kan du sagtens tage en 20-30 kr. for en app. Den giver jo ekstra værdi for os brugere, samt måske motiverer dig ekstra til at udvikle på den.


Bare min holdning :o)

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 25-06-2011 kl. 14:18 af , sidst redigeret d. 25-06-2011 kl. 16:49

-

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 27-06-2011 kl. 09:54 af

Denne side har vi valgt (fremfor fx madlog) fordi den er gratis OG meget vigtigt... Tilbyder en APP !!!
Vi glæder os til at følge APP udviklingen.

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 30-06-2011 kl. 09:26 af

Jeg har i lang tid været på madlog.dk, og er som sådan tilfreds. MEEEEN jeg mangler en app til Android, og synes egentlig det er fair hvis den koster lidt basseører. Lav evt. en LITE der ikke kan så meget så man får en ide om hvad vægttab nu tilbyder.

/John

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 02-07-2011 kl. 12:09 af

Jeg kan ikke logge ind over app'en?? Kan sagtens via den almindelige hjemmeside?? Har net forbindelse :)

Har hentet app'en i dag 2 gange, men det hjalp desværre ikke..

Med venlig hilsen

Marie-luise

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 04-07-2011 kl. 21:45 af

Hej Bjarne.

Så venter jeg bare og håber at der kommer en android app, når du er klar. Bruger indtil videre også den almindelige hjemmeside på min android. :o)

Med venlig hilsen
NinaLund

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 04-07-2011 kl. 21:55 af

jeg har downloaded den via min iphone men hver gang jeg vil derind hoppe den af.. har slettet og gen-downloaded men uden held.. fatter ikke hvad der går galt.. mvh Mabab

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 05-07-2011 kl. 12:06 af , sidst redigeret d. 05-07-2011 kl. 12:08

Jeg lytter til jeres feedback.. :-)

Vedr. Android, jeg vil meget gerne lave app'en til Android. Men pga. tidsmæssige begrænsninger bliver det ikke lige foreløbigt :-(

Mlpa2909: Der kommer snart en opdatering til app'en som gerne skulle give bedre fejlmeddelelser så man bedre kan se hvorfor ens log ind fejlede.

mabab: Lyder meget uheldigt, du må meget gerne fortælle mig noget mere om din telefon i detaljer, evt. i en privat besked til mig. Jeg er interesseret i at vide hvilken version af styresystemet du kører (iOS), hvilken sprogindstilling du benytter og hvilken iPhone model, præcist, du benytter. Det problem du beskriver svarer til at app'en crasher med en undtagelse (exception) under opstart - dette har jeg IKKE været i stand til at selv at genskabe, hverken i simulatoren eller på iPhone (har testet på to forskellige iPhone 4 - har ikke adgang til iPhone 3 GS - men det burde være det samme!).

Overvejer lidt om jeg skal ligge et statistik system, Flurry, ind i fremtidige version af app'en. Flurry kan fortælle mig noget mere om brugen af app'en og via Flurry kan man automatisk logge crash beskeder så jeg mere præcist kan se i hvilket omfang app'en fejler og præcist med hvilke fejlbeskeder.

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 07-07-2011 kl. 11:59 af

Den første opdatering til app'en kom ud tidligere på ugen. Tager selvfølgelig imod kommentarer osv.

Opdateringen fokuserer på:
* hastighedsforbedringer
* fejlrettelser
* mulighed for at definere kaloriemål inde i selve app'en

Det næste der sker ift. Vægttab.nu er lancering af noget ny funktionalitet her på siden.

Senere vil der komme flere opdateringer til app'en, herunder understøttelse af mængdeangivelser og andet :-)

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 08-07-2011 kl. 20:04 af

Det er en super app. Bruger den hver eneste dag. Dog mangler jeg VIRKELIG lagkagediagrammet over hvad der er fedt, kulhydrat, protein osv, som måtte vige efter opdateringen. Yderligere kunne det være lækkert hvis der var en sort vandret linie i grafen over kalorieforbruget som indikerede ens mål, i stedet for at hoppe med 700 kcal interval. Er jeg den eneste der synes det ?!?!

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 09-07-2011 kl. 08:05 af

>> lagkagediagrammet
Det er der stadigvæk. Måden man får det frem på er ved at trykke på balance/status baren, hvor den skriver ens samlede kalorieindtag. Flyttede funktionen dertil for at spare plads, og fordi det jo er en slags detaljeret opgørelse over det balance baren viser. Det er meget muligt, at det ikke er indlysende at funktionen gemmer sig der, må måske skal jeg gøre et eller andet for at man bedre kan se, at man kan trykke der.....

Desuden så er der endnu en ny funktion man kan aktivere i balance/dato baren: swipe left og swipe right så kan man hoppe en dag frem og tilbage uden at man behøver gå ind in kalenderen. Jeg faktisk så er der en mulighed for helt at jeg helt dropper kalender knappen på et tidspunk, og kun åbner kalenderen hvis man trykke ned i mere end et par sekunder på dato/balance baren.. Måske (og det er også noget der skulle signaleres bedre/gøres mere indlysende for brugeren)

>>vandret linie i grafen over kalorieforbruget som indikerede ens mål, i stedet for at hoppe 700 kcal
Jeg benytter google visualization charts til at generere grafer. Den bestemmer selv interval osv. ud fra det data den får (minimum og maksimum). Jeg er helt enig i at graferne kan forbedres med ja f. eks. vandret linie for kaloriemålet. Det er også planlagt at de skal forbedres signifikant når tiden tillader det - også gøres mange gange hurtigere.... Jeg forventer at lave mine egne graf komponenter til iPhone'en og ikke benytte googles eksterne komponenter på sigt (=> de bliver 100 gange hurtigere og jeg får 100% kontrol)

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 10-07-2011 kl. 10:46 af

Er bare Så glad for jeres app. Det var faktisk den der var årsagen til at jeg begyndte på mit kommende vægttab. Dog synes jeg det er lidt en skam at man, efter opdateringen, ikke længere kan se det samlede kalorieindtag for en dag, hvor den før var grøn når man havde et vist antal kalorier tilbage og samtidig rød når man evt. havde overskredet.

Er det bare mig der ikke kan finde denne feature, eller er den godtnok væk?

MVH
Lise

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 10-07-2011 kl. 21:10 af

Jeg hentede app'en tidligere i dag, og der står, at den er installeret. Men hvor er den?! Den er ikke på min forside nemlig :( Nogen der har en ide til, hvor den kan gemme sig?

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 15-07-2011 kl. 09:02 af

Lisehaaber - dette feature skulle stadig være der. Se evt. det indlæg jeg lavede lige før dit.

Poppin - når ens "startside" er fuld, så installeres nye apps på den næste side. For at blade til den, skal du således nok "bladre" imod højre på startskærmen.

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 23-07-2011 kl. 22:18 af

Kan du også lave den til ipad.?

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 22-04-2012 kl. 08:35 af

Hejsa - er ret ny bruger, men so far rigtig tilfreds - det kunne dog være rart om man kunne skifte de flydende varer til ml eller dl i stedet for gram

Sv: Kalorietæller - nu på iPhone og iPod touch

Oprettet d. 24-04-2012 kl. 07:55 af

Hej Bjarne
Ja, det ser fint ud, ærgeligt du ikke lige har tid til at lave til Android, det er godt nok et år siden du skrev du ikke har tiden.
Jeg har iPad, men har ingen planer om at få en iPhone, da jeg er ret tilfreds med min HTC.
Men i disse tider hvor vi render rundt med forskellige elektroniske enheder er det klart en fordel at have en app på de enheder der lige er for hånden, og det er iPaden ikke når jeg spiser, men min HTC er.
Og jeg tilslutter mig klart at du kan tage betaling for en app, du kunne blive overrasket over hvor mange der vil betale for en pro/udvidet udgave af din app.
Hilsen Hjalmar

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.


[1] 2 næste > sidste >>