Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kcal og målsætninger

Oprettet d. 09-12-2012 kl. 14:24 af

Hej, jeg ved nu ikke, om dette indslag kommer til de rette personer. Men jeg prøver lige.
Jeg synes at den funktion med målsætninger er en rigtig smart tanke. Men jeg synes ikke det er funktionelt, hvis det daglige kcal-indtag forsvinder i løbet af et styk tid. Dermed mener jeg, at den er på auto-udregning på det daglige kcal antal og bliver mindre jo længere man er henne - hvilket er fint nok. Men det nytter ikke så meget, hvis man på et tidspunkt får anbefalet at indtage et kcal-antal på 0.
Jeg synes den 'nedtælling' af det daglige kcal-indtag for at nå sit mål, skulle stoppe ved mindstesatsen ud fra de personlige data (vægt, højde, m/k), man har indtastet. For sådan, som det er nu, kan man alligevel ikke rigtig bruge den funktion..

Kærlig hilsen

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 10-12-2012 kl. 09:29 af

Hej.

Jeg har selv undret mig over hvorfor den bliver mindre og mindre jo længere man kommer hen.
Men jeg tror egentlig at det er fordi man har sat en vægt man gerne vil nå, og så udregner den jo hvor mange kcal man skal spise for at nå den ønskede vægt på den ønskede dato (som man har indtastet). Man skal huske, at opdatere sin vægt regelmæssigt, for så ændrer den også det daglige kcal-indtag.
Jeg håber du forstår hvad jeg skriver? Mon ikke det er årsagen? :-)

Kan i hvert fald se, at det er sådan det fungerer hos mig.

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 17-12-2012 kl. 00:21 af

Hehe ja, det kan være rigtigt egentlig :)

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 24-02-2013 kl. 19:04 af

og dog får man et svar der siger at man skal indtage -6000 kcal

Ja! Minus ... Hvordan indtager man minus kcal xD haha

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 25-02-2013 kl. 08:07 af

Det er udregning af hvor mange kcal man skal spise for at nå sit mål. Så husk at opdatere vægt, samt sætte realistiske mål. For mig er det der fungere en fast indtastet max kcal indtag på 1350 kcal pr dag, jeg tror under 1300 kcal pr dag er usundt og kan bremse forbrændingen. Hvis den skriver minus kcal, så er målet nok for stort, er min tanke...

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 26-02-2013 kl. 10:23 af

Målet var rimlig realistisk ...

Efter min krops mening.
Det drejede sig om 2kg på 1 måned..

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 26-02-2013 kl. 10:46 af

Jeg er på 1210 kalorier om dagen ? Er det for lidt, jeg har et ml om 10 kg. Men er jo lidt overvægtig så er det vel ikke så særligt ?? Eller er det et dumt spørgsmål? Min bmi er 27

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 26-02-2013 kl. 10:46 af

Farligt og ikke særligt :-)

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 26-02-2013 kl. 19:15 af

Har bare læst at under 1300 kcal kan få forbrændingen til at sænke sig, ved ikke hvor meget det har på sig.

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 27-02-2013 kl. 10:20 af

@korea du er nok kommet til at sætte et mål der hedder vægt = 2kg i stedet for vægt = nuværende vægt minus 2kg.

Mie

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 04-03-2013 kl. 16:08 af

Jeg har en bog herhjemme med slankeopskrifter der anbefaler under 1500kcal men min 1200 ved vægttab.

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 07-03-2013 kl. 18:45 af

Jeg spiser ca. 680 kcal om dagen og har på 6 uger tabt mig 13 kg. Jeg spiser sundt og varieret og er hverken træt eller utilpas - jeg er sprængfyldt med virkelyst:-)
Tror man skal arbejde med sine egne mål og tal og eget temperament. Jeg ville gå kold, hvis vægten ikke tog mindst et kg og meget gerne to af om ugen, men sådan er vi jo så forskellige

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 15-04-2013 kl. 17:28 af

piv66 det var godt nok ikke meget! hvad er en typisk menu på en hel dag for dig? jeg synes ikke det er muligt at spise mindre end ca 1200 kcal uden at dø af sult!

Sv: Kcal og målsætninger

Oprettet d. 22-04-2013 kl. 11:10 af

680 kcal er da godt nok urealistisk for mig også... Det lyder ikke sundt...

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.