Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Lidt mere om at bruge Vægttab.nu

Oprettet d. 07-02-2011 kl. 11:08 af

Hej Bjarne,
Jeg er nu i gang med min 4. uge med Vægttab.nu og jeg er i det store hele godt tilfreds. Jeg har et par daglige problemer og nogle andre bemærkninger:
1) Den nye ændring med "Min krop" og "Min udvikling" er fin og overskuelig. Jeg har det problem at når jeg går ind i "Min udvikling" så hopper billedet videre til det øverste punkt i den første rullemenu meget hurtigt. Det er virkelig svært at nå at skifte til fx kaloriebalance eller en af de andre punkter.
Det tog faktisk lidt tid før jeg fandt ud af at der var flere menupunkter end bare éns udvikling i vægt.
2) Jeg opretter mange varer og opskrifter (synes jeg selv) og jeg oplever en meget stor svartid på opdatering af databasen. Dvs. fra jeg har tastet en vare/opskrift ind og til jeg kan benytte den i kalorietælleren går der rigtig lang tid. Jeg har oplevet at det er lettere at logge af og vende tilbage 20-30 minutter senere.
3) Jeg har problemer med kalorietælleren i Google Chrome. Hvis jeg vil ændre en indtastning vil den ikke acceptere eller slette efter ændringen. Der er ikke noget problem i IE.
Det var alt for nu.

Christian

Sv: Lidt mere om at bruge Vægttab.nu

Oprettet d. 09-02-2011 kl. 07:09 af

Hej Christian,

Tak for feedback :)

1) Jeg vil prøve at gøre siden mere brugervenlig så det giver lidt mere mening. Tænker lige over det.

2) En kendt fejl, som jeg egentligt godt kender årsagen til. Det skyldes at den liste af fødevarer/opskrifter som din browser henter indm første gang du laver en søgning, bliver cachet/husket i browseren i et stykke tid (er forskelligt i forskellige browser). Det jeg mangler at tilføje er, at forhindre den i at huske denne liste når man er logget ind. Håber at fikse dette snart. (Hurtig fix: slette midlertidige internetfiler/cache i din browser)

3) Er dette stadig et problem? Jeg løste et problem i retning af dette for nogle dage siden..

Bjarne

Sv: Lidt mere om at bruge Vægttab.nu

Oprettet d. 09-02-2011 kl. 16:47 af

Hej Bjarne,
Jeg har nu været inde via Chrome og det er rigtigt at nu kan man godt ændre og slette poster i kalorietælleren. Samtidig har jeg fundet ud af at rullemenuen i Min Udvikling virker godt nok i Chrome, men fortsat ikke i IE. Jeg har prøvet både med Vista og IE 8 og med XP og IE 6 og 7 men man ser kun billedet med menuen et kort øjeblik og så er den videre til det øverste menupunkt som er Vægten. Jeg vil derfor bruge Chrome indtil videre.

Hilsen
Christian

Sv: Lidt mere om at bruge Vægttab.nu

Oprettet d. 09-02-2011 kl. 17:43 af , sidst redigeret d. 09-02-2011 kl. 17:43

Hej Christian,

Nu har jeg endelig fundet fejlen - tror jeg. Det skyldes en css attribut som Internet Explorer version 6 og 7 ikke understøtter. Det skulle dog hele tiden have virket i IE 8 (det har det også gjort for mig). Måske er du kommet til at slå din Internet Explorer 8 i Compability View (en knap lige oppe ved siden af genindlæs knappen) - når IE8 kører i Compability View så opfører den sig som IE 7 (og ja det er, i disse tider, en latterlig funktion, især fordi mange ved uheld slår det til).

Jeg vil lige gøre det klart: I forhold til Internet Explorer, så er Vægttab.nu kun optimeret til IE 8, IKKE til IE 7. Det er dog prioriteret at siden virker i IE 7 - men den ser væsentligt bedre ud i IE 8! Internet Explorer 6 understøtter jeg slet ikke.

Så til alle der bruger Internet Explorer 7 eller kører Internet Explorer 8 i Compability mode --- kør nu rent IE 8: det ser bedre ud og fungerer bedre.

Bjarne

Sv: Lidt mere om at bruge Vægttab.nu

Oprettet d. 09-02-2011 kl. 18:19 af

2) At ens nye fødevarer/opskrifter ikke umiddelbart efter oprettelse dukker op i kalorietælleren:

Jeg tror også at dette problem er løst nu... :-)

Sv: Lidt mere om at bruge Vægttab.nu

Oprettet d. 09-02-2011 kl. 20:22 af

Hej Bjarne,
Jeg har lige prøvet med XP og IE 8, det virker fint. Vista og IE 8 prøver jeg i morgen.
Jeg har også lige tastet en ny vare ind og det er rigtigt - jeg kunne bruge den med det samme - en fornøjelse.

Tak og god aften

Christian

Sv: Lidt mere om at bruge Vægttab.nu

Oprettet d. 10-02-2011 kl. 07:33 af

Hej Bjarne,
Min udvikling virker også nu med Vista og IE7.

Hilsen
Christian

Sv: Lidt mere om at bruge Vægttab.nu

Oprettet d. 20-02-2011 kl. 12:05 af

Hej Bjarne,
Som jeg har nævnt før har jeg et excel regneark hvor jeg plotter mit daglige balance ind(indtag - motion) og laver et løbende gennemsnit. Desuden plotter jeg mine vejninger ind og viser trenden af mine vejninger i forhold til vægtkurven fra mit mål.
Jeg har uploadet grafen i mit indlæg til Rosenmaier. Jeg håber du kan bruge den som inspiration.

Hilsen

Christian

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.