Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 26-03-2012 kl. 19:21 af , sidst redigeret d. 26-03-2012 kl. 19:24

Hej alle!

Jeg har opdateret kalorietælleren her på siden:

-Mindre design justeringer så den ser (forhåbentligt) mindre rodet ud
-Man har nu frit vælge om man vil se kalorier, kilojoule eller begge dele i kalorietælleren (indstilling kan ændres under "Profil")
-Mulighed for at slette, kopiere eller flytte enkelte indtastninger såvel som hele måltider ad gangen.
-Meget hurtigere opstart (den indlæser ikke længere alle fødevarer ved opstart)
-Automatiske forslag til fødevare/opskrifter og motionsformer ved nye indtastninger

Når tiden tillader det, er disse nye funktioner bestemt også noget jeg regner med at få med i apps'ne :-)

Sig til hvis der er noget der ikke virker.

Det kan være nødvendigt at genindlæse kalorietæller siden før alting virker/ser ordentligt ud

Bjarne

[1] 2 næste > sidste >> Svar 1 til 20:

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 26-03-2012 kl. 20:16 af

Der var en fejl i Internet Explorer, denne er nu rettet.
Bemærk også at den virker bedst med Internet Explorer 8+ (eller Chrome eller Safari)

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 26-03-2012 kl. 20:51 af , sidst redigeret d. 26-03-2012 kl. 20:55

hvad symboliserer de røde, grønne og gule bestik ? er det hvor sunde/usunde ting er ? for ved mig er gulerødder røde og øl grønne ?

I øvrigt ville jeg lige søge under øl... så kommer der gulerødder, pærer, nudler osv frem... jeg kunne slet ikke finde øl.
Jeg synes det er pisse smart at den sorterer i seneste anvendte... det har jeg virkelig manglet... men den må gerne søge indenfor det søgeord man bruger og ikke bare ALLE seneste anvendte... det er ikke særlig overskueligt :(

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 26-03-2012 kl. 21:19 af

Farverne på ikonerne er et forsøg på at signalere om det er en sund vare eller ej. Der er til dels baseret på energifordelingen (se under artikler) i varen. Jeg retter det til løbende.

Forstår ikke helt dine problemer med søgningen, det vil jeg lige undersøge.

Ellers så lytter jeg til kritik af de seneste ændringer og retter det til inden for 1-3 dages tid.

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 27-03-2012 kl. 10:18 af

God ide, at man kan se senest anvendte, men jeg kan kun få lov til at søge i senest anvendte og ikke i resten af databasen. Derudover får jeg kun listen op en gang og derefter slet ikke.

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 27-03-2012 kl. 11:41 af

Jeg har salat og agurk til at være rød ????

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 27-03-2012 kl. 13:21 af

Det er da blevet meget mere besværligt nu kommer der jo ingen forslag op ??????? kan jeg få det gamle tilbage?

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 27-03-2012 kl. 13:46 af

det er en god ide med at bruge de senest anvendte, men det skal være i forbindelse med et søgeord, nu kan jeg kun vælge mellem ting, jeg allerede har brugt før og ikke noget nyt.

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 27-03-2012 kl. 15:01 af

Det er fedt, at man nu har mulighed for at slette, kopiere eller flytte enkelte indtastninger eller et hel måltid ad gangen. Med kan du ikke også tilføje en "rediger knap"?? Den mangler jeg nemlig...

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 27-03-2012 kl. 15:26 af , sidst redigeret d. 27-03-2012 kl. 15:27

Et par hurtige svar:

>>Det er da blevet meget mere besværligt nu kommer der jo ingen forslag op ???????
Tryk enter for at få søgeresultater. Det skulle man ikke gøre før, men sådan er det nødt til at være nu (jeg tilføjer en "søg" knap ud for boksen inden for et par dage)

>>Med kan du ikke også tilføje en "rediger knap"??
Rediger er allerede muligt, men ikke super let at se hvordan måske. Man kan redigere indtastninger ved at trykke på de tal man vil redigere (de kursive tekster). Ændringer gemmes med enter. (overvejer hvordan jeg kan gøre dette bedre)

>>de senest anvendte
For at være mere præcis: det er de oftest anvendte varer/motionsformer inden for de sidste 30 dage, sorteret efter mest brugte

>>søge indenfor det søgeord man bruger og ikke bare ALLE seneste anvendte
Søgningen virker, men det er nødvendigt at trykke enter for at søge (som nævnt ovenfor, så vil jeg gøre dette tydeligere og lettere med en "Søg" knap)

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 27-03-2012 kl. 21:48 af

Har lige tweaket den en lille smule vedr. tilføjelse af en "Søg" knap.

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 28-03-2012 kl. 12:58 af

Nu ligner mit det gamle igen ? D.v.s at jeg ikke kan kopiere måltider ?

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 28-03-2012 kl. 15:25 af

Det nye system virker slet ikke for mig. I dag kan jeg slet intet registrere uanset hvad jeg gør.Enter knappen gør ingen forskel. Hjælp - hvad gør jeg forkert ?Jeg har været med et års tid og har aldrig haft problemer før.

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 28-03-2012 kl. 15:41 af

jubii, prøvet at genindlæse hele siden? (F5)

Der er en fejl pt. når man opretter indtastninger hvor man benytter opskrifter, dette vil jeg rette i aften.

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 28-03-2012 kl. 17:43 af

Hvor finder jeg forklaringer på de farver maden nu har ???

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 28-03-2012 kl. 18:18 af

Tak for hjælpen, så er jeg med igen.

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 28-03-2012 kl. 19:28 af

Jeg har nu rettet den fejl jeg omtalte vedr. brug af opskrifter i kalorietælleren. Det kan være nødvendigt at genindlæse siden før det virker.

Mht. de farver mad har fået nu, så er det et forsøg på at indikere hvor sund/usund en given vare. Dette er ikke et præcust mål, eller et videnskabeligt mål. Det er baseret på næringsindholdet ( http://www.vaegttab.nu/artikler/kost/energiprocenter-og-energifordelingen/ ) og det overordnedet kalorieindhold for en given vare.

Når jeg får tid så skal jeg nok lave en artikel hvor jeg specificerer hvordan farverne bestemmes præcist. Desuden så vil jeg også tweake beregningen efterhånden som jeg bli'r klogere :-)

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 29-03-2012 kl. 11:35 af , sidst redigeret d. 29-03-2012 kl. 11:35

Min kalorietæller er ikke blevet opdateret, hvordan kan det være? Og ja, jeg har prøvet at opdatere siden ;)(bruger chrome )

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 29-03-2012 kl. 11:37 af

Nevermind :D virker nu

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 30-03-2012 kl. 11:05 af

Fine opdateringer.
mangler dog stadig, at man kan ændre i sin indtastning, fx hvis man endte med at spise mere eller mindre ned forventet. Det er så træls at man skal slette indtastningen og starte forfra.

Sv: Opdateret kalorietælleren

Oprettet d. 30-03-2012 kl. 12:33 af

ninaielo,
Man kan godt ændre i sine indtastninger. Du skal klikke på den mægde/kalorietal du vil ændre (de kursive tekster)... Jeg vil gøre dette mere indlysende rent designmæssigt snart :)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.


[1] 2 næste > sidste >>