Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Grillmad

Oprettet d. 16-04-2022 kl. 11:36 af

Hej, hvordan ved jeg hvor mange kalorier jeg indtager hvis jeg for eksempel bestiller en pizza eller et pizzabrød fra en grill?

Sv: Grillmad

Oprettet d. 26-06-2022 kl. 11:38 af

Hejsa.
Det er godt nok lidt tid siden du har skrevet, men jeg googler mig som regel frem til svaret. Det er ofte ret svært at finde det præcise svar, da de forskellige steder bruger forskellige ting i deres dej og pizzasauce. Har selv arbejdet på et pizzaria da jeg var ung, og der kommer afsindig meget olie i både dej og sauce. Vil til enhver tid hellere skifte det ud med hjemmelavet, man kan købe færdiglavet fuldkorns pizzadej som er lige til at rulle ud. Hvis du ikke gider det, så evt nøjes med en halv eller kvart pizza og supplere med salat. Der er måske 1300+ kcal i en pizza, det er meget. Der er mindre i feks mcd mad, det kan man finde på nettet :)

Sv: Grillmad

Oprettet d. 27-07-2022 kl. 13:45 af

Jeg kan også komme med et nyt svar på et ældre spørgsmål :)
Uden at lyde selvretfærdig opgav jeg at købe grillmad da jeg ikke kunne regne kalorierne ud, ud over at der sikkert var mere i end jeg egentligt ville vide.

Jeg vil bakke Maiken37 op i det færdiglavede: Min løsning er at sørge for at der altid ligger en købe-fuldkornsdej i køleren, samt peperoni og ost. Alle dele har en rimelig holdbarhedsdato og mængderne kan kontrolleres.
Sådan en pizza deles over i 2 måltider og resten af sulten kvæles med gulerødder, tomater osv.
"Job done" - grill craving er nogenlunde håndteret og samvittigheden er på plads :)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.