Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

HJÆLP! Jeg spiser for meget chokolade!

Oprettet d. 27-10-2016 kl. 12:46 af

Hej alle i kloge folk :-)
Mit problem er, at jeg er kommet i en rigtig dårlig vane med at spise for meget chokolade. Det kan nemt blive til ca 150g på en dag, fordelt over dagen. Da jeg gerne vil tabe mig, ved jeg at dette ikke er hensigtsmæssigt på nogen måde. Er der nogen af jer der har råd til hvordan jeg bryder denne dårlige vane? Jeg ønsker at kunne spise en lille smule chokolade om dagen uden at tænke for meget over det. Det skal være en nydelse. Råd til hvordan jeg kommer der til?

Sv: HJÆLP! Jeg spiser for meget chokolade!

Oprettet d. 28-10-2016 kl. 07:48 af , sidst redigeret d. 28-10-2016 kl. 07:50

Køb de pakker chokolade hvor de er inddelt i mindre pakker af 25 G kan købes i Aldi (moseroth). Hold dig til en pakke om dagen. 25 g udgør ca. 125 kcal. Det er det samme som et stykke rugbrød indeholder. 150 g chokolade udgør 750 kcal av for pokker :-), hvis man skal holde sig på 1500 kcal om dagen.

Sv: HJÆLP! Jeg spiser for meget chokolade!

Oprettet d. 18-11-2016 kl. 11:06 af

Prøv at skrive chokoladen ind i kalorietælleren, så tror jeg snart du kommer den rigtige vej med mindre chokolade om dagen

Sv: HJÆLP! Jeg spiser for meget chokolade!

Oprettet d. 26-11-2016 kl. 09:22 af

Mit bedste råd er at tage en total kold tyrker fra chokolade. Lige nu er det chokoladen der bestemmer, du er nærmest afhængig, og kan ikke kontrollere dit indtag. Beslut dig for ikke at røre chokolade i nogen form over hovedet i en måned. Så kan du prøve om du kan styre det, f.eks. ved at købe små indpakninger som foreslået af Gitte.

Heæd og lykke, haabforude

Sv: HJÆLP! Jeg spiser for meget chokolade!

Oprettet d. 01-01-2017 kl. 23:28 af

Er i total samme båd
Skal vi tage en koldtyrker sammen!?

Sv: HJÆLP! Jeg spiser for meget chokolade!

Oprettet d. 02-01-2017 kl. 08:01 af

Lad være med at købe det til daglig.Jeg tømmer skabe mv. Efter jul og køber kun små pakker til weekenden, så der er tomt i ugens løb.

Sv: HJÆLP! Jeg spiser for meget chokolade!

Oprettet d. 10-01-2017 kl. 10:28 af

Spis max 3 stk mørk chokolade om dagen a 110 gram min 70% kakao og husk at chokolade er fedt. Prøv evt. At se sensekost.dk hvor man må spise alm. Mad samt chokolade/ mandler som fedt mvh. Michella. Sensekost ligger på mellem 1500- 1800 kcal dgl. Ca.

.

Oprettet d. 18-01-2017 kl. 17:04 af , sidst redigeret d. 19-01-2017 kl. 20:57

.

Sv: HJÆLP! Jeg spiser for meget chokolade!

Oprettet d. 20-02-2017 kl. 12:40 af

Jeg har stor gavn af kalorietælleren. Jeg noterer alt ind fra morgenen af hvad der skal spises. ALT. Så ved jeg hvad jeg har at gøre godt med. Hvis jeg vil have mere af det gode må jeg bruge motion til at skære af kalorietælleren. Det holder mig oppe ;-)

Sv: HJÆLP! Jeg spiser for meget chokolade!

Oprettet d. 03-06-2017 kl. 12:21 af

Hvor vanvittigt det end lyder, har jeg gemt alle søder sager i mit kælderrum. Jeg henter så meget bevidst den mængde jeg vil tillade mig selv at indtage inden for de næste 24 timer.

Får det lov at ligge i køkkenskabene, kan jeg simpelthen ikke holde mig fra det.

Det er jo rystende at man som 52-årig opfører sig som et lille barn - men det er ikke desto mindre tilfældet.

//henrik

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.