Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hvordan hænger det sammen?

Oprettet d. 29-03-2011 kl. 19:45 af

Hej alle brugere på vægttab.nu.

Jeg er ny bruger herinde, oprettede min profil igår :)
Jeg har altid lidt for mange kg på sidebenene, og nu skal der ske noget, også faldt jeg heldgivis over denne side.
Men jeg har et spørgsmål, det er sikkert dumt, men nu vil jeg alligevel spørge, for at jeg kan sikre mig et vægttab.
Jeg fandt ud af hvor mange kcal jeg maks må få om dagen for at kunne tabe mig, men spørgsmålet er så:
Skal jeg så motionere og forbrænde lige så mange kcal som jeg må indtage, for at tabe mig eller.,? :/

Håber nogen kan hjælpe mig med det her.

TanjaP

Sv: Hvordan hænger det sammen?

Oprettet d. 29-03-2011 kl. 20:40 af

Hej og velkommen til!

Nej, det er ret enkelt :o)
Når du har fundet ud af hvor mange kalorier du må spise om dagen, så er det bare om at taste alt det du spiser ind på siden, og sørge for at du ikke kommer over dit max. Så vil du tabe dig!

Hvis du så motionerer skal du også taste det ind på siden. Motion giver "minus kalorier" da du jo forbrænder.
Det betyder at hvis du fx må spise 1500 kcal om dagen, og så løber en tur som giver dig fx -300 kcal, så lægger siden de 300 oven på dine 1500 kcal, så du nu har 1800 kcal at spise for.
Håber mit svar hjælper, ellers sig til!

Personligt holder jeg øje med mit 7-dages gennemsnitlige kalorie indtag (kan ses under "min profil"). Så kan jeg gå lidt over max nogen dage, og så brænde det af dagene efter!

Sv: Hvordan hænger det sammen?

Oprettet d. 31-03-2011 kl. 11:12 af

Hej Rosenmeier.
Ja mange tak, det hjalp rigtig meget, nu er jeg med på hvordan det fungerer :) Tak for hjælpen,

Vh TanjaP

Motionsform?

Oprettet d. 02-04-2011 kl. 13:02 af

Hej Bjarne.Utrolig glad for,at jeg er kommet så langt,at jeg har fået mod på at komme igang.Desværre fik jeg adskillige blodpropper i november,efterfølgende samtale med overlægen,at jeg er en tikkende bombe,idet jeg skal tabe mig,ellers vil jeg aldrig komme ud af min blodfortyndende Maravan,som jo desværre kan give blødning i hjernen...Men jeg skal ned i vægt nu,så jeg kan forbedre min livskvalitet m.m.Motion er den værste del,derfor ville egen læge henvise til diætist,men de vil ikke hjælpe mig,fordi jeg ikke har sukkersyge.Men problemet er,at jeg er opereret for to discusprolaps,og desværre har to nye i nederste del af ryggen,derfor meget svært med motion,idet jeg ikke vil stige i medicin.Kan du råde mig?Jeg skal af med ca 19 kg,men helst over ca et år,det må ikke gå for hurtigt(råd fra overlægen).Håber på svar.Vh lykke54.

Sv: Hvordan hænger det sammen?

Oprettet d. 23-05-2011 kl. 19:16 af

ØH hvad med svømming, det har jeg stor glæde af.
Held og lykke håber du finder en løsning.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.