Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 07-11-2019 kl. 09:28 af , sidst redigeret d. 07-11-2019 kl. 10:15

Mit vægttabsmål har været at smide 10 kilo på 4 måneder.
Jeg spiser omkring 700-1000 kalorier om dagen - hvilket jeg stort set altid har gjort, her skal der lægges vægt på ordet spiser! - for ud over kosten er der røget kalorier ind via vin og sodavand...
Jeg er 165 høj, kvinde, 41 år og vejer pt. 62,6 kg. Mit mål er 51 kg. Jeg er over en 1 måned inde i forløbet men har kun tabt mig lidt over et kilo (målet var et halvt til et helt kilo om ugen)
Jeg spiser sundt og træner en time om dagen 4 dage om ugen og går til 1 times fitness en gang om ugen.
Vin og sodavand er droppet - altså de kalorier som har holdt mig oppe på et normalt kalorieindtag førhen.
Jeg ved godt at jeg spiser alt for lidt og at det sagtens kan have noget at gøre med at jeg ikke smider kiloene så hurtigt som ønsket.
Jeg havde som sagt satset på at smide et halvt til et helt kilo om ugen, men jeg syntes ikke rigtigt at der sker det store. Vægten kan svinge et helt kilo til halvanden fra fra dag til dag og jeg vejer mig nøjagtigt samme tid hver morgen på tom mave. Jeg skal i følge siden her spise 1300 kalorier om dagen, men det er helt umuligt for mig at spise så meget. Det er en kamp bare at komme op over 1000 kalorier!!!

Nogle der har samme problem, råd?

NB: Forneden kan I se hvordan min kost typisk ser ud på en dag.

Sv: Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 07-11-2019 kl. 09:42 af , sidst redigeret d. 07-11-2019 kl. 09:45

  • skærmbillede 2019-11-07 kl

Her er hvordan en normal dag ser ud for mig.

Sv: Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 19-02-2020 kl. 17:52 af

Spider man for lidt at spies kan vaegttab Ude blive, og forstar Ikke hvorfor du skal paa 51kg naar din vaegt er super flot! Men det er heldigvis ikke min krop som skal udsaettes for det!
Jeg er selv maveopereret og skal have found paa protein

Sv: Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 20-02-2020 kl. 13:33 af , sidst redigeret d. 20-02-2020 kl. 13:35

51kg er alt for lidt. Ideal vægt for en kvinde på 165cm er omkring 59kg. 700-1000kcal på en dag er godt nok også lidt. Så tror jeg kroppen begynder at tage af dine muskler og så er det jo helt forkert.

Sv: Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 24-02-2020 kl. 09:06 af

Prøv eventuelt at undgå stivelse i din daglige kost, så bør du kunne se et resultat efter et par uger, det virket i hvertfald for mig

Sv: Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 10-03-2020 kl. 13:58 af

Hej.

Vægttab taget tid og nogle gange “holder “ kroppen på fedtet .
Ud fra det info du skriver så har du en hel fin normal vægt. Og hvis du træner regelmæssigt og spiser varieret og sundt , så vil jeg tro du har en god mængde muskelmasse vs. Fedt .
Dette kan være medvirkede til du ikke ser en ændring på vægten. Jeg ville som råd heller kigge i spejlet end på vægten , du kan evt måle livvidde og holdeøjne med denne. Dette er , når man er normalvægtigt som dig, et bedre redskab til at følge sin krops udvikling.
Håber det var noget du kunne bruge . ( desuden hvis det et et problem med at få spist , så drik evt kakaomælk eller andet kalorietæt drikkelse ;) )

Sv: Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 30-12-2020 kl. 01:02 af

nu er jeg ikke ekspert.

men prøv at slå “reverse diet” op på internetet. det handler om du spiser mere over en lille periode, for at forøge dit stofskifte :)

Sv: Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 07-01-2021 kl. 10:18 af

Nu har jeg godt nok ikke undersøgt så meget omkring det
Men tænker umiddelbart at hvis du træner, så vil kroppen også begynde at danne muskelmasse. Muskler vejer mere end fedt, og tænker derfor det sagtens kan være du smider fedt men istedet tager på i muskel. Selve vægten er altid svær at gå efter, fordi en person som har meget fedt sagtens kan veje mindre end en person med mindre mængde fedt, men meget mere muskelmasse :)
Desuden tænker jeg også at kiloene sagtens kan svinge, fordi når man træner så nedbryder man musklerne, også bygger de sig selv stærkere op igen.
Men som sagt, så har jeg ikke som sådan undersøgt det, og kan være en god ide måske at snakke med en af de mere professionelle inde for emnet :)

Sv: Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 07-01-2021 kl. 16:21 af

Prøv at spise mere fedt og protein. Hold øje med kulhydraterne og prøv at holde dig til max 20 g kh pr. Døgn.
Der er mange kulhydrater i frugt og knækbrød.
Drik kun vand, the og lidt kaffe.

Sv: Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 26-03-2021 kl. 07:23 af

Køb en vægt, som også viser: fedt, vand, BMI - du stresser muligvis din krop med din træning, og når kroppen stresses,blokerer den for vægttab.
Hvordan har du fundet frem til dit mål for din vægt?
Det ser ud til, at kroppen bliver underernæret, hvis du kommer helt ned på det!
Jeg spiser 3 måltider om dagen og taber 750 - 1.000 g om ugen; men jeg har så også noget at tabe mig af?

Sv: Jeg kan ikke spise så meget som jeg skal

Oprettet d. 07-11-2021 kl. 12:36 af

Du spiser for lidt. Træner måske ikke bedst muligt.

35-50% kulhydrater
Maks 20-25% fedt
Resten protein.

Du bør som minimum spise 1500 kalorier med det aktivitetsniveau.

Vægttab hjælpes af mere muskelmasse.

Hvis du styrketræner meget lidt i forhold til at have pulsen oppe og forbrænde samtidigt med at du spiser for lidt protein, så ryger musklerne.
Din krop holder derved også endnu mere på fedt og vand.

Folk der stopper med sukker kan også tabe sig flere kilo på få uger. Der er vandet der forsvinder.

Spis mere mad.
Træn på en måde som giver videnskabeligt mening.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.