Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kalorier og ANDRES madlavning?

Oprettet d. 27-05-2011 kl. 02:23 af

Hej alle!

Jeg er ny på siden, og glæder mig til at prøve det her kalorie system fidus, MEN...

Jeg bor sammen med de gamle og vi skiftes til at lave mad, så vi har maddag hver tredje dag. De gamle er ikke så vilde med ideen om at veje og måle og tælle, så jeg ved ikke hvordan jeg skal holde styr på kaloriemængder når jeg ikke selv laver maden?

Det samme gælder hvis jeg spiser ude. Hvordan kan man holde styr på sit kalorieindtag? Skal man bare tage den på gefühlen og satse på portion-control?

Sv: Kalorier og ANDRES madlavning?

Oprettet d. 28-05-2011 kl. 12:02 af

Ja, det kan være svært når andre står for madlavningen.
Det hjælper når det IKKE er en sammenkogt ret. For så er det let at se hvor meget spaghettien, bøffen osv. Personligt vejer jeg selv hver del før jeg tager det over på min tallerken.
Hvis det er en sammenkogt ret fx lasagne, så vejer jeg det jeg tager, og så kan du vælge retten her på siden (selv om den ikke matcher, så er det sikkert tæt på).

Når man har vejet maden i et stykke tid, så er det lettere sjusse sig til en madvares vægt.

Og du kan næsten altid Google hvad en madvare vejer fx et æg, en banan osv.

Held og lykke

Sv: Kalorier og ANDRES madlavning?

Oprettet d. 28-05-2011 kl. 13:24 af

hvad skriver du eks. ved æg, er ik så stærk i computer.
på forhånd tak

Sv: Kalorier og ANDRES madlavning?

Oprettet d. 29-05-2011 kl. 01:45 af

Rosenmeier: Tak for svaret. : )
Tror også bare jeg lige skal have følelsen af de forskellige madvarer, ellers lige insistere på at veje min andel først. I hvert fald herhjemme.

Nypia: Det jeg har gjort, er at veje æggene individuelt og så bare skrive grammene ind under æg kategorien "æg, rå, hele" eller hvad den hedder. : )

Jeg har så godt nok vejet æggene med skal. Kan være man skulle overveje at klække dem først. ; )

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.