Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kalorier

Oprettet d. 05-06-2021 kl. 06:51 af

Jeg er i et lidt specielt dilemma - jeg har været ret overvægtig i mange år, primært pga overspisning, altså den slags hvor jeg køber ind til og planlægger “spiseseancer”.
For nogle måneder siden skete der nogle ting, der gjorde at jeg fik sat nogle ting på plads mentalt, og siden har jeg ikke haft én eneste episode med overspisning - mad som følelsesregulering har helt mistet sin betydning.
Men: jeg er bare ikke sulten og spiser derfor ikke ret meget. Har tabt 8 kg siden april, men vejer fortsat 112, så det er ikke fordi der ikke er noget at tage af.
Morgen spiser jeg skyr eller Cheasy koldskål med mandler, frokost enten salat med rejer, tun eller kylling eller 2 stk brød med fedtfattigt pålæg og grønt ved siden af. Aftensmaden er kød, grønt og en enkelt kartoffel eller lille portion ris, men tit er jeg bare ikke sulten, og så springer jeg over eller tager en portion skyr i stedet. Jeg havner tit på omkring 7-800 kcal om dagen, og derudover går jeg gerne aftenture på 5 km dagligt. Nu har jeg købt Nupo, så jeg måske kan bruge det, de aftener jeg ikke har lyst til mad - tænkte det måske var bedre end skyr?
Og så tager jeg en vitaminpille dagligt.
Pga min historik med overspisning er jeg ikke vild med at begynde at spise uden at være sulten. Jeg presser ikke mig selv, og har det virkelig godt. Og kroppen har jo masser at tage af, kan man sige...
Nå ja, og jeg laver styrketræning 3 x om ugen for at prøve at bevare muskelmassen.
Gode råd og forslag modtages gerne?

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.