Ikke logget ind. [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Mætheds fornemmelse.

Oprettet d. 06-01-2020 kl. 10:37 af

Hej Alle.

Jeg søger en fornemmelse for hvordan jeg kan opnå mætheds fornemmelse, jeg oplever ofte at jeg får rigeligt med mad, men ikke bliver rigtigt mæt, dvs. 20-25 minuter efter et stort måltid kan jeg spise igen.

Jeg tænker måske jeg skal justere mit fedt indtag eller noget helt andet, men hjælp har jeg brug for.

mv Ricco.

Sv: Mætheds fornemmelse.

Oprettet d. 14-01-2020 kl. 10:43 af

Hej Ricco
Jeg havde samme problem, men er nu startet ved en diatist, som bad mig spise rugbrød, grovpasta eller andre mættende kulhydrater. Nu spiser jeg 1 stykke rugbrød til morgen, 2 stykker til middag og 1 om eftermiddagen. Dette gør at jeg har et stabilt blodsukker, og ikke er sulten i løbet af dagen. Til aftensmad må jeg spise næsten hvad jeg vil, bare det er delt op i T tallerkenen (halvt grønt, kvart protein og kvart kulhydrater). Da jeg startede på min kur, tog jeg på, da jeg faktisk havde sultet min krop med al den salat og fedtfattig mad, jeg før spiste. Nu taber jeg mig støt og roligt, og selv hen over julen, hvor jeg ikke passede på, tabte jeg 2 kg, og i den sidste uge 0,9 kg, og jeg er aldrig sulten.
Jeg kan tilføje, at jeg i løbet af en dag ca. indtager 1300 kcal. Det skal dog også siges, at jeg går ca. 5 km hver dag.
Vh Jill

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.