Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Meget lavt kalorietal

Oprettet d. 21-01-2021 kl. 23:19 af , sidst redigeret d. 21-01-2021 kl. 23:20

Hej! Jeg er en 18 årlig dreng der startede ud med em kampvægt på 135 kilo her den 15/12-2020. Den dag i dag, vejer jeg 123 kilo. Jeg har sat mine indstillinger til at vil nå de 110 inden april, men jeg holder muuuuuligvis lidt for godt øje med de kalorier der. Jeg spiser i gennemsnit 500 kalorier om dagen, hvor mig Max ligger på 2200. Vil høre om der er nogen der har erfaringer, gode såvel dom dårlige, med at indtage så lidt? Er der nogen særlige ting jeg burde have øje på, når jeg vælger at spise så få kalorier, som jeg gør?

Sv: Meget lavt kalorietal

Oprettet d. 21-01-2021 kl. 23:22 af

Skal lige hurtigt siges at grunden til jeg holder det så lavt er da jeg er begyndt at gå ret lange ture på omtrent 1 time+ om dagen. Derfor er de 500 kalorier altså mine måske 900-400 fra motion.

Sv: Meget lavt kalorietal

Oprettet d. 24-01-2021 kl. 15:47 af

Tænker at når du holder det så lavt så vil kroppen gå i forsvarsposition og holder på fedtdepoterne. Det vr ihvertfald hvad min gbyp læge sagde mht kalorier under 700 i indtag.

Sv: Meget lavt kalorietal

Oprettet d. 24-01-2021 kl. 15:51 af

Selv på en nupokur får man 700 lcal...
Hvis man faster så er det også omkring 500 kcal man får or dag fordi kroppen skal have lidt.
Du må virkelig mange energi til kroppen specielt hvis du brænder dine kcal af ved motion.
Jeg ville tage 1000kcal hvis det var mig og er sikker på at en kostvejleder ville sæge mere endda

Sv: Meget lavt kalorietal

Oprettet d. 24-01-2021 kl. 15:54 af

Du må heller ikke skære fedt fuldstændig fra da dine led har brug for fedtstof (lyder sjovt men er rigtigt) og specielt når du dyrker motion så er det vigtigt at få.

Sv: Meget lavt kalorietal

Oprettet d. 27-01-2021 kl. 07:20 af

Det er et flot vægttab, du har nået.
Hvis jeg var dig, ville jeg søge på nettet efter råd fra kostvejledere, eller måske endda opsøge en.

Sv: Meget lavt kalorietal

Oprettet d. 31-01-2021 kl. 19:04 af

Heej Duut
Du skriver kun om din vægt, det kunne være du var et lille fnug i det forhold, for hvis du f.eks er 210 cm høj så er 135 kg jo ikke ligefrem noget man behøver at gå i panik over, men at indtage under 1500 kcal pr dag har og er 100% en sikker chance for at mislykkes, og jo længere du trækker den, jo større chance er der for at det mislykkes, jeg er selv 180 høj og ligger på en vægt imellem 80/82 kg, mit kcal indtag ligger på ca 1900 og jeg går også hver dag
1 1/2 time mens jeg læser en bog, men alt dette gøres kun for at holde vægten, det jeg kørt i 10 år. Du må aldrig gøre det til en sur sport at tabe dig, gør det stille og roligt, så er chansen også højere for dit kommende vægttab vil forblive i stedet for at du når et hvis vægttab og du så allerede dagen efter tager det hele på igen, husk det tager tivertifald dobbelt så lang tid at tabe sig, som det tog dig at tage på, desværre. Husk jo sjovere det er at tabe sig jo bedre får du det, også med dig selv, og tænker det ikke så slemt dette her, jeg fortsætter eller holder vægten her..

Sv: Meget lavt kalorietal

Oprettet d. 03-02-2021 kl. 14:29 af

Hejsa
Hovedregelen er at hvis du vil tabe dig, skal du have et dagligt kalorieunderskud ifht den mængde kalorier du burde spise - målt ud fra blandt andet din højde, vægt og alder (dette kan du Google dig frem til hvordan du udregner).
Man forbrænder hele tiden kalorier, men selvfølgelig flest ved fysisk aktivitet. Men du kan søge dig frem til hvor mange kalorier du forbrænder ved blot at være vågen og lave de mest basale dagligdags ting. Hertil kan du så ligge det til su forbrænder ved motion/aktivitet.
Og når du har overblikket over dit kalroriebehov og tallet for hvor mange kalorier du forbrænder ved blot at være, så blir det nemmere at regulere ifht. indtagelse af kalorier og de faktuelle forbrændte. På den måde kan du kontrollere at du altid er 500-1000 kcal i underskud. Dette gøres ind til vægttabet er opnået.
Vil lige som de andre ikke anbefale at leve af 500 kcal om dagen. Strammer du linen for meget, så risikere du at gå død i det og tabe det hele på jorden og det påvirker oftes mere end blot vægten - ofte får psyken også et knæk.
De fleste choaches arbejder med at man også ska nyde mens man er på kur, men blot lære at nyde de rigtige ting ?

Held og Lykke med rejsen ?

Sv: Meget lavt kalorietal

Oprettet d. 05-02-2021 kl. 10:17 af

Jeg vajer 45!vil ned på 35

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.