Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Start igen igen igen ?

Oprettet d. 22-01-2019 kl. 20:20 af

Jeg tænker at veje mig om fredagen. Jeg blev medlem her i 2013 og har ikke brugt det. Øv..... Så nu vil jeg prøve at starte igen.

Jeg har desværre for lavt stofskifte, så det er svært at holde fast, når der næsten ingenting sker.

Men nu prøver jeg ?

Sv: Start igen igen igen ?

Oprettet d. 25-01-2019 kl. 10:57 af

Hej Chaanla

Hvis du har lyst så hop over og skriv i den fredags gruppe som KANDIS står for at oprette hver fredag, der er vi efterhånden et par stykker og du er velkommen :-)

/Sanne

Sv: Start igen igen igen ?

Oprettet d. 25-01-2019 kl. 14:53 af

Hej Chaanla,

Jeg er også med i fredagsvejningsgruppen og har som du lavt stofskifte. Jeg har en kronisk, autoimmun inflammationstilstand i skjoldbruskkirtlen, Hashimotos Thyreoiditis, som er den hyppigste årsag til for lavt stofskifte. Derfor skal jeg kæmpe, som virkelig kæmpe.

Så lad os kæmpe sammen.

Hilsen Laila

Sv: Start igen igen igen ?

Oprettet d. 26-01-2019 kl. 06:52 af

Hej alle tre

Hvis det kan hjælpe nogen, vil jeg gerne bidrage med erfaringer jeg har gjort gennem et langt liv. Jeg har gjort den erfaring, at den eneste blivende måde at tabe sig på er gennem kostomlægning.

Selv om jeg går til yoga 1 gang om ugen og træner i LOOP 3 gange om ugen, så betragter jeg det alene som en indsats jeg gør for at holde kroppen i gang og alle muskler nogenlunde aktive (jeg er pensionist). Hvis jeg stadig nyder mit pensionistliv lidt for meget fra hylderne i supermarkedet, vil det ikke have megen indflydelse på min vægt.

Med hensyn til at tabe mig ved jeg i dag, at det eneste der for alvor holder vægten på et stabilt niveau er et stabilt kalorieindtag, og det kræver selvfølgelig en vis grad af disciplin og viljestyrke. Så det kommer vi ikke uden om.

Mht lavt stofskifte er det min erfaring, at læger ved lidt eller ikke noget om sundhed (de er medicinere) og at det derfor heller ikke er hos dem I skal finde løsningen på Jeres lave stofskifte. Det kan være en kombination af gluten intolerance og medfølgende besvær med at optage de nødvendige næringsstoffer som kroppen har brug for, men helt generelt vil det oftest være kroppen der mangler vigtige næringsstoffer for at komme tilbage i en naturlig balanceret og sund tilstand.

Hvis kroppen ikke får disse stoffer vil den helt automatisk be' om at få noget at spise selvom vi lige har spist et stort måltid mad. Den mangler ganske enkelt stadig det den skal bruge, og det er derfor også den væsentligste årsag til den fedmeepidemi vi ser over hele verden i dag.

Pga. vores dyrkningsmetoder i dag mangler vi så mange væsentlige mineraler, at vi er nødt til at tilføre dem ved siden af kosten. Økologisk dyrket eller ej, da økologi kun har noget med gift at gøre. Jeg vil anbefale alle at se denne video med Dr. Joel Wallach og Dr. Peter Glidden, hvis I forstår engelsk u. undertekster:

https://www.youtube.com/watch?v=tWvyPFWNjZE

Han er den mest vidende på ernæringsområdet i dag, og tilbyder en afprøvet løsning på det, som jeg personligt har erfaret virker.

Mvh. Kim

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.