Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Tæller kalorier

Oprettet d. 08-06-2020 kl. 20:42 af

Jeg har flere gange forsøgt at tabe mig, men jeg er ikke god til at leve sundt. Jeg har prøvet af flere omgange at fylde måltiderne med masser af grønt, men efter meget kort tid bliver det kedeligt og jeg falder tilbage i de gamle vaner.

Det sidste jeg afprøvede var at faste hver anden dag.. haha.. gør det aldrig mere. Jeg spiste så meget de dage jeg gerne måtte spise, at jeg faktisk tog 200g på i den uge jeg prøvede det. Så det var på alle måder en dårlig oplevelse, for elsker mad, og synes det var benhårdt at holde mig fra det i 24 timer.

Nu er jeg for første gang gået i gang med at tælle kalorier. Har aldrig gjort det før, fordi jeg har synes at det virkede besværligt. Men så er det heldigt at Google et opfundet og der er hjælp at hente.. det er i dag tredje dag for mig med kalorietælling og det går overraskende godt.. det hjælper virkelig at jeg ikke er afskåret fra at tage et stykke chokolade og jeg selv vælger hvad jeg vil bruge mine kalorier til. Jeg vejede mig i morges, det vil sige efter 2 hele dage med kalorietælling, fordi jeg ville se om det virkede. Havde håbet på at de 200g der kom på under fasten var kommet af igen.. jeg måtte på vægten et par gange, for troede den vejede forkert.. ikke mindre end 1,2 kilo er der røget på de 2 dage..
Og ja, jeg ved da godt det ikke bliver ved med at gå så hurtigt, men det var alligevel fantastisk og jeg tror på at det jer måden jeg skal smide de 25 kilo på, som er mit mål..

Håber alle har en fantastisk dag?

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 19-06-2020 kl. 15:55 af

Tillykke med det fine resultat og ikke mindst den gode beslutning.

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 27-06-2020 kl. 10:11 af

Ej hvor fedt! Jeg synes det giver meget bevidsthed at tælle kalorier. Giv den gas skønne! ? jeg kæmper også her, med et ønske om at tabe 30 kg ? 3kg er smidt

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 05-07-2020 kl. 14:45 af

Gud hvor dejligt for dig ? jeg er også ret ny i Kalorietæller verden, men jeg elsker også det der med at jeg bare selv bestemmer hvad jeg bruger mine kalorier på!! Det er virkelig en dejlig måde, fordi man ikke er forpligtiget til at holde sig fra alt usundt.. jeg træner samtidig med, og forbrænder ca halvdelen af den mængde kalorier jeg indtager dagligt... jeg har ikke været på vægten siden jeg startede sidste lørdag. Der stod den på 82 kg, og mit mål er 10 kg, men gerne 15 ?

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 08-10-2020 kl. 23:05 af

Hvor mange kalorier indtager i om dagen? Er totalt ny i denne verden ??

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 17-12-2020 kl. 18:39 af

Det er også min første gang jeg tæller kalorier, håber inderligt jeg får samme resultat som dig ?

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 08-01-2021 kl. 12:31 af

Jeg er hoppet med på vognen, at tælle kalorier. Har egentligt gjort det før. Men kom fra det. Så i år måtte jeg igang igen ?
Jeg skal nu ikke tabe mig så meget. Men nok til, at kiloerne ikke bare får lov til, at sætte sig. ?

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 09-01-2021 kl. 07:11 af

Jeg er lige blevet opereret et gastrisk skrevet jeg har fået fjernet 80%af min mavesæk så jeg han faktisk ikke spise ret meget jeg var under kniven d 23/12-20 og der vejede jeg 112,5kg nu d 8/1-21 er jeg nede på 100,3kg nu forsøger jeg mig med st tælle kalorier og det er ikke nemt

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 13-01-2021 kl. 16:29 af

Tak for dit opslag, det er dejligt at læse at man ikke er alene . Har selv forsøgt mig med flere kostomlægninger hvor de kommer til at kede mig hurtigt. Jeg er snart 50 år , kvinde som startede den 11/1-2021 med en kampvægt på 104.4 og idag sagde den 13/1 siger den alledere 103.6. Jeg ved godt at meget er væske men her er jeg bevist om min indtagelse. Appen sagde 1300 kcal men i samråd med en sundhedsekspert skal jeg mindst have 1700 kcal for at holde mit blodsukker stabilt.

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 21-01-2021 kl. 11:45 af

Er kommet til at tælle for mange kalorier ind - hvordan får jeg dem slette, - jeg har prøvet den, hvor der står, at jeg kan slette, - men det bliver ikke slettet?

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 10-02-2021 kl. 19:15 af

Hejsa alle

Jeg har lige været på 28 dages kuren og tabt 7,3 kg.

Vil rigtig gerne holde vægten nu og måske tabe er par kilo mere, så prøver mig nu frem og forsøger at tælle kalorier.

Mit spørgsmål er om jeg kan få for lidt kalorier til vægttab? Mange dage rammer jeg kun 1000 kalorier efter motion på en dag. Synes vægten står stille så er bange for at jeg gør noget forkert??‍♀️

Jeg spiser forholdvis meget grønt og magert og undgår sukker, ris, pasta og kartofler.
Spiser brød

Håber der er nogen der kan hjælpe ??

Sv: Tæller kalorier

Oprettet d. 09-08-2021 kl. 19:41 af

Kalorie underskud :
Fortæl mig lige hvad det er , er på herrens Mark her ??.. Jeg er i et træningsforløb og må få 1550 om dagen fra at gå fra 1190 ….
Skal jeg spise op til 1550 hverdag ell ( det kan jeg simpelthen ikk )
Var hellere ikke nemt med 1190 men dog bedre end 1550 ??
Måske er jeg dum men kan bare ikke forstå det med kalorie underskud
( Træner i fitness center ca 4-5 gange om ugen gerne 1 time hvergang )

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.