Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægten hopper helt vildt?

Oprettet d. 14-08-2017 kl. 18:38 af

Bwaaahahaha!!!
Efter to dage hos svigerfar steg vægten så (igen!) lige 2,5 kg fra 116- 118,5... Hvorfor?! Det var ikke fordi jeg gik amok i kage? Bare helt almindelig, faktisk fornuftig kost- men kartofler til aften og brød til morgen og frokost betød så lige at jeg kan begynde forfra på at tabe de kg jeg har tabt en gang. Hvorfor i alverden tager jeg så meget på, ved at spise normalt et par dage? Synes ikke jeg kommer nogen steder, det er to skridt frem og 1,9 tilbage- for fanden jeg ender med at skulle tabe mange kg hvis det fortsætter >_<
Sker det også for jer?
Hvad gør man ved det?- det er jo ikke holdbart,at synet af et stykke toastbrød får en til at svulme op som en oompa loompa?!

Sv: Vægten hopper helt vildt?

Oprettet d. 14-08-2017 kl. 20:01 af

Hej Heidi

Min vægt hopper også op og ned. Jeg tror vi kan gøre os selv en kæmpe tjeneste ved ikke at hoppe på vægten hele tiden. Allerhøjst en gang om ugen og helst bare en gang om måneden. Der ikke noget så demotiverende som at se vægten gå den forkerte vej!!

Men jeg hopper også af og på den s.... vægt hele tiden. Det er som om den står inde under skabet og råber på mig hele tiden :) :)
De store vægtudsving handler nok mest om væske. Man kan jo ikke spise sig til +2.5 kg på et døgn :)

Men nu læste jeg også dit indlæg under fredagsvejning og jeg tror helt ærligt at du spiser for få kalorier. 1000 kcal lyder af utroligt lidt. Har du haft succes med vægttab med så få kcal før?

Vh
Ludvig

Sv: Vægten hopper helt vildt?

Oprettet d. 14-08-2017 kl. 20:42 af

mnaaarjh.... Jeg har sådan set ikke rigtig nogen erfaringer med vægttab. VægtSTIGNINGER ja,men det er meget nemmere.
Det kan godt være jeg er ved at skyde mig i foden- kan lige se at den imponerende score i dag er 700 Kcal -_- det er ikke manglende entusiasme der driver mit vægttab uendeligt langsomt frem.

Sv: Vægten hopper helt vildt?

Oprettet d. 15-08-2017 kl. 17:39 af

Ja, jeg har ikke nogen uddannelse indenfor kost og diæt eller lignende, men jeg synes bare at have læst og hørt mange steder at man ALDRIG skal gå under 1200 kcal og helst ligge mellem 1300-1500 kcal om dagen som kvinde.

Nu ved jeg ikke hvor meget du gerne vil tabe, men jeg tror du skal væbne dig med tålmodighed hvis en kur/kostomlægning skal lykkes :) :) Desværre :( :(
Har du sat nogle realistiske del-mål? Altså nu er det jo ikke for at være bedrevidende. Hvis jeg var så klog på området var jeg nok slet ikke overvægtig mere :) :) Men erfaringsmæssigt ved jeg bare, at det er svært at holde gejsten oppe i lang tid hvis man:
A: spiser for få kcal
B: Er for utålmodig
Lige lidt flere tanker herfra :)
God uge til dig :)

Sv: Vægten hopper helt vildt?

Oprettet d. 15-08-2017 kl. 19:26 af

Hej Ludvig.
Du har nok ret- det er nu ikke fordi jeg er sindssygt utålmodig, bare mere ramt af en "alt eller intet" mentalitet som nok resulterede i overvægten i første omgang. skal nok prøve at hæve niveauet lidt, og se om jeg ikke også kan huske at drikke andet end kaffe. Det er bare en jungle at finde ud af hvad man skal, og hvad man ikke skal. Det er jo sindssyge mængder af information man kan finde om- hvad som helst kostrelateret.
Jeg troede jeg havde et realistisk delmål, men det lader til at trække ud. det var realistisk nok i første omgang da der forsvandt 0,5 kg om dagen- men ak og ve, de kilo kom tilbage, så nu skal målene nok revideres.
Hvad er det realistisk at smide om ugen? Det må der være nogen derude der ved?

Sv: Vægten hopper helt vildt?

Oprettet d. 17-08-2017 kl. 18:38 af

Hejsa, med hensyn til hop op og ned kan jeg lige give mine erfaringer med her.
Min måde til vægttab er at jeg vejer mig hver aften og morgen
eksempel aften 105,6kg morgen 104,8kg = -800 gram

derfra trækker jeg så 100 gram og må dermed spise 700 gram den dag, der er ingen begrænsninger på hvad man må spise, men man skal jo ikke spise 700 g slik, så sund varieret kost så er der garanti for vægttab

På den måde har jeg tabt 14,8 kg siden februar i år

Sv: Vægten hopper helt vildt?

Oprettet d. 20-08-2017 kl. 19:00 af , sidst redigeret d. 20-08-2017 kl. 19:00

Hej Bax

Den måde at spise på har jeg aldrig hørt om før, men det lyder jo som om det er det rigtige for dig :) Tillykke med dit fine vægttab :)

Jeg er lidt nysgerrig efter hvor meget 700 g mad er sådan fordelt på nogle måltider. Vil du prøve at komme med et par eksempler på hvad du spiser i løbet af en dag?

Er du sulten når du spiser på denne måde eller kan 700 g mad mætte?

Og til sidst: er det nemt for dig at holde din sukkertrang i ave?

Vh
Ludvig

Sv: Vægten hopper helt vildt?

Oprettet d. 30-08-2017 kl. 18:55 af

Hej Ludvig

Kuren hedder MATEMATIK KUREN og har været i GO'MORGEN på tv2. du kan også læse om den her https://weightctrlblog.wordpress.com eller søge på google

Jeg svinger meget i hvad jeg forbrænder pr. døgn

Nogle dage har jeg kun 500 gram til rådighed og andre dage kan jeg have op til 1200 gran jeg må spise

Med hensyn til sukker har jeg ingen problemer, vi spiser lidt guf (ca 50-75 gram) i weekenden og det er fint for mig, og så er der er jo også sukker i frugt og mange madvarer

vh Bax

Sv: Vægten hopper helt vildt?

Oprettet d. 04-09-2017 kl. 22:13 af

Wow. Jeg vejede lige min aftensmad. Den alene vejer 610 g. Og jeg kunne godt spise op :-)
Det er sejt gået hvis du kan holde dig til det de dage hvor det måske kun er 500 g.

Jeg er stadig ikke nået helt ud over behovet for at gnaske på mad i tide og utide, så der ryger en del g. Gulerødder og agurk ned i løbet af dagen.
Må i heller ikke spise det eller er der fødevarer som er tilladt ad libitum?

Det lyder ellers som en "let" kur at sætte sig ind i, for noget kan godt nok være en jungle.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.