Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

At gå, at danse, at tabe sig

Oprettet d. 15-06-2013 kl. 17:28 af

Kære alle

Jeg synes, jeg har rigtigt godt fat i dette her. Jeg taster indtag og motion ind 2-3 gange dagligt, og ved således altid, hvor mange kj jeg kan flotte mig med resten af dagen.

Det ville dog aldrig været blevet til noget, hvis ikke jeg også havde tjek på, hvor meget jeg skal bevæge mig, og til det formål investerede jeg midt i maj i en skridttæller (model Omron, kr. 260 fra apoteket). Jeg har sat mig for at skulle bevæge mig mindst de anbefalede 10.000 skridt, hvilket viste sig faktisk at kræve en væsentlig indsats af mig, især de dage, hvor jeg er bundet til computeren.

Men et skridt er jo altså ikke bare et skridt! Tælleren registrerer op-og-ned-bevægelser og frem-og-tilbage-bevægelser, hvilket vil sige, at den også tæller, selvom man blot går på stedet (nogle gange er det løsningen, især i dårligt vejr - man kan altid lige nå 1.000 skridt mens man ser tv, efter at resten af familien er gået i seng - hvis de er oppe, griner de nemlig!).

Og så var jeg til koncert i går (Hornsrock Musik Festival), hvor man jo ikke kan lade være med at stå og hoppe til musikken. Resultatet var et dagstal på 15.879 "skridt", samt -0,5 kg på vægten.

Det, jeg vil frem til er, at kostomlægning ikke kan gøre det alene, ligesom motion ikke kan gøre det alene, men faktisk er det ikke SÅ svært at komme op ad stolen - jeg er blevet næsten afhængig af at skulle levere i hvert fald et minimumsantal "skridt", og det kan ses på mine kurver (alle mine kurver, også dem, der sidder på mig!).

Glædelig træning.

Sukiranniel

Sv: At gå, at danse, at tabe sig

Oprettet d. 27-06-2013 kl. 20:07 af

Hvor smukt :) Tillykke med tabet!

Har selv skaffet mig en tæller, og selvom jeg har et meget bevægeligt arbejde med masser af skridt, så er det faktisk svært at ramme de der 10000 styks!

Sv: At gå, at danse, at tabe sig

Oprettet d. 27-06-2013 kl. 22:59 af

Sørme så! Det kræver virkeligt overvindelse, men jeg har det sådan, at når først jeg når op på 6.000, så er de resterende 4.000 ikke så slemt!

På den anden side, så er der dage som i dag, hvor jeg altså ikke en gang når op på 3.000, og så er man jo på den....

Sv: At gå, at danse, at tabe sig

Oprettet d. 14-08-2013 kl. 08:49 af

Dejlig læsning!! :)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.