Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

for stor hud

Oprettet d. 29-07-2012 kl. 11:56 af

Hej alle sammen
jeg er i den så "heldig" at havde tabt mig over 15 kg.
Men bliver ret desparart når jeg sidder og kigger på mine arme de falder i folder..!! og det samme gør mine læg. godt nok små folder men panik panik.
kan jo ikke lade være med at tænke at jeg mangler at tabe min. det samme i nu helst mere 15-20 kg.
og så ender jeg sku med falde i mine hudlapper.
og det er ikke fordi jeg ikke har dyrket motion..holder godt nok ferie pause lige nu men har været ultra aktiv ca 6 dage om ugen i min. 1 time i motions centeret :-) de sidste 4md.

ville gerne hører om i andre har samme problem.
måske jeg lige skulle skrive min alder 47år så der er jo nok ikke så meget elastik tilbage i min hud ha ha
nogle vil måske også syntes at det er et luksus problem..og ja de har sku nok ret..
men når man har været fed hele sit voksne liv .og altid har fyldt sit skind fuldt ud :-) ja så breder paniken sig altså.. selv mine kinder flader i mange små floder når jeg griner..og jeg er begyndt at tænke meget over det når jeg griner eller smiler stort..
ender med at jeg går og ser sur ud bare for ikke at ligne ..en ( ja og så er det lige jeg ikke kan huske navnet på den hund) men tror saktens at i kan fremkalde jer et billed af mig (sidder lige nu og griner)
hilsen linda

Sv: for stor hud

Oprettet d. 30-07-2012 kl. 10:52 af

jeg kan se der er 11 stk. der har været inde og læse !! hmmm kunne i ikke være søde at give jeres mening om problemet.

det bekymer mig faktisk :-)

hvad med jeres hud ? gode råd modtages mega gerne.

jeg kan lige tilføje at jeg får 1 times massage om ugen.

så smid lige et par ord !!!
hilsen linda

Sv: for stor hud

Oprettet d. 30-07-2012 kl. 17:59 af

Jeg har ikke selv samme problem, i hvert tilfælde ikke i den grad. Men har da noget løs hud ved mormorflæsket på overarmene, vil prøve om jeg kan træne det væk. Har hørt at mandler er godt at spise for at få huden til at trække sig sammen. Og så ikke tabe sig for hurtigt... Ellers ved jeg intet. Man kan jo få fjernet noget kirurgisk, men det giver jo nogle ar og koster vel også?

Sv: for stor hud

Oprettet d. 30-07-2012 kl. 21:40 af

Hej Linda,

Jeg er også en af de 11 som har læst din bekymring, men har ikke lige en løsning til dig, desværre. Tror dog at det er noget som ændrer sig efter et stykke tid. Evt. kontakt din læge for at få noget at vide herom. Du kan også prøve netdoktor o.lign.

Kram Birgit :-)

Sv: for stor hud

Oprettet d. 30-07-2012 kl. 23:16 af

Jeg ved at nogle bruge creme med vitamin E til at styrke huden, men om det mere er til ar og strækmærker end til løs hud ved jeg ikke..

En del får også meget ud af at dyrke rigtig styrketræning (bare rolig, du skal virkelig gå hårdt til den som kvinde for at blive "pumpet" ;) ) og så drikke de 2 L vand om dagen, som det anbefales. Hvis jeg skal tænke på det sådan helt logisk set, så er hudcellerne jo lavet af fedt og væske, og de fornyes ret ofte - så måske et kosttilskud i form af fiskeolie eller gele royal ville give mening? Jeg ved det ikke, kaster bare list ideer ud her. :) Det er da værd at give det et skud.

Hvis det ikke hjælper, er der vist desværre kun to muligheder tilbage - enten at leve med huden, eller få den fjernet. Håber du finder en løsning, der passer til dig. :)

Sv: for stor hud

Oprettet d. 30-07-2012 kl. 23:29 af

Har googlet og tænkt lidt mere. Mange cremer mod strækmærker er det rene fup, det er inde fra huden fornyes. Så kosttilskud giver god mening.
Nogle siger spis lever en gang om ugen, kan også være rigtig leverpostej. Også den fedtfattige ;-)
A vitamin har jeg hørt skulle være det, og det er lever jo rig på.
Synes også det giver god mening at drikke meget vand.
Da jeg googlede var der en tråd hvor en nævnte at svømning og styrke træning er godt.

Sv: for stor hud

Oprettet d. 31-07-2012 kl. 09:31 af , sidst redigeret d. 31-07-2012 kl. 11:28

Mange tak alle sammen <3
Den med leveren hmmm den springer jeg lige over !! :-) havde hørt om at det kunne hjælpe.

Men se den med mandlerne den viste jeg ikke. og jeg er vild med mandler og ved dog godt at de inde holder masser af kcal.
men må så bare lave plads i kalorietabellen :-)

Ang. forskellige cremer ja så har jeg en datter i Matas..og der er ikke de cremer jeg har prøvet ..men dog kun i ansigtet og mine hager/ hals :-) der er har jeg sjovt nok ikke lige så stor problemer ..som resten af kadaveret :-)

Men vi har et udespag og det er ikke glad for cremer så derfor har jeg ikke brugt at smører mig ind over det hele .
tænker mens jeg sidder og griner det ville tage en forfærdig masse tid ha ha .

stof til efter tanke :-)

og ja der vil jo altid være opration at ty til, hmmm ,men tror nu nok ikke lige det er mig .
så heller lange bukser og langærmet bluser :-)

nååå det må tiden vise :-) der er jo stadig væk laaaaaang vej

hilsen linda

Sv: for stor hud

Oprettet d. 31-07-2012 kl. 19:36 af

Hej Linda.
Jeg har samme problem. Mest på mave, lår og overarme. Jeg skal af med ca. 40 kg. mere.
Operation er jeg heller ikke meget for, men kender ikke til andet, som virkelig skulle hjælpe.
Jeg har dog hørt, at huden kan trække sig sammen i op til et år efter ønskevægten er opnået. Så jeg håber, det vil gøre en forskel.
For mit vedkommende prøver jeg at forberede mig på, at leve med løs hud. Medmindre selvfølgelig, at det giver andre problemer end det rent kosmetiske.
Dog har jeg besluttet, at jeg vil have fjernet mit løse hud på overarmene, hvis det stadig er rigtig slemt et år efter, jeg har nået min ønskevægt. Det andet løse hud kan jeg nemmere skjule, men mine overarme vil jeg kunne lufte uden at være hæmmet af mine komplekser med den løse hud.
Jeg forstår godt din bekymring. - jeg deler den.
Dog prøver jeg at holde fast i, at jeg hellere vil være sund med løs hud, end usund med hud, der er fyldt ud. :-)

Sv: for stor hud

Oprettet d. 31-07-2012 kl. 22:17 af

msb83
jeg har hørt at den hud ved armene er den der er flest problemer med at få fjernet og det er så smærte fuldt at man virkelig skal tænke sig rigtig godt om inden man griber til den oprative udvej..
der vil også komme nogle lange og meget tydelige ar som aldrig vil forsvinde..så man vil sikkert gå med langærmet aligevel.

men det må tiden vise, men man bliver sku "lidt" urolig når huden ikke vil samarbejde :-)
ja man skulle jo nok havde gjort noget ved sin over vægt mens man var ung og huden stadig væk var elastisk.

så til jer unge hold fast i jeres nye levevis og bliv tynde nu,

os ""gamle" må leve med at vi ikke tog os sammen noget før, og håbe på det bedste...jeg holder fast i det håb om at huden helt op til 1 år efter vil prøve et skrumpe. :-0
hilsen linda

Sv: for stor hud

Oprettet d. 08-08-2012 kl. 20:56 af

jeg har tabt knap 30 kg ( er samme aldersgruppe som dig, nemlig 45 år) mine arme er ikke så slemme, men min mave har en stor huddelle - ikke kun på grund af overvægt men ( snarere) på grund af mine 4 graviditeter , jeg får svamp og det klør og det ser sgu også grimt ud !!!
jeg tænker den eneste løsning er operation, min læge siger ihvertfald at det ikke kan trænes væk :-((( pris - ja vel i omegenen af 40000
ellers syns jeg faktisk min hud følger rigtig fint med -så det er kun babaserne der ligesom trækker ned ( så at sige) og så mavedellen ;-)

Sv: for stor hud

Oprettet d. 09-08-2012 kl. 15:00 af

Det kan tage op til 2 år efter man har tabt sig, før huden har trukket sig så meget sammen, som den kan selv. For dem, hvis hud ikke trækker sig sammen, er der kun operation af det overskydende hud tilbage, som betales af det offentlige, hvis den ekstra hud er generende for en. Men lægen vil højst sandsynlig fortælle dig, at du skal tabe dig først og så vente (en evighed) 2 år for at se hvordan huden selv klarer det. De ar man får er ikke pæne og det er desværre lidt en pest eller kolera situation.

Man skal skrives op til operationen hos sin læge og hvis lægen siger nej, skal I finde den insisterende tone frem. Det gælder jeres velvære! ;-)

Sv: for stor hud

Oprettet d. 09-08-2012 kl. 17:43 af

Googlede det lige, det gør jeg vist tit... Så sådan en mommy tuck, der ordner man maven og putter fedt der fra op i brysterne ;-) smart, men av for den da... Det koster vist 49.000 kr, hvilket også er en slags penge.
Synes det er rigtig godt at man kan få det betalt hvis det er generende for en. Men i mit tilfælde er problemerne udelukkende kosmetisk og ikke grelle nok til at jeg tror at jeg ville have lyst til at kaste mig under kniven.

Sv: for stor hud

Oprettet d. 09-08-2012 kl. 19:04 af

Nej jeg er heller ikke meget for at skulle skæres i :-0
det var også derfor jeg startede denne tråd.. for at hører andres mening..

nå put for lige nu og lange ud i fremtiden.. der er lang vej i nu :-)

men efter at der allerede er folder /store rynker eller hvad vi nu skal kalde det ikke særlige elastiske skind ... der hænger i girelanter :-)
bliver jeg nu lidt skræmt !!

men bare vi ikke taber os forhurtigt siger folk...ha ha det er ikke fede mennesker ..der har det syn.. vi ville jo alle gerne vågne op i morgen tidligt og VUPTI slank (såå ca str. 36) vi har sku ikke noget behov for at det skal gå langsomt..

selv om vi godt ved at det skal det og det gør det så abselut også..nogle uger alt for langsomt.

nå nok fra mig
knus linda

Sv: for stor hud

Oprettet d. 05-01-2013 kl. 22:26 af

  • Den klamme mave
  • Den klamme mave

Jeg tror jeg skal skæres :-/ jeg har tabt 33 kg , det meste føler ok med, ikke som en tyveårig men til atbleve med, men min mave :-/// da keg vejede 110 havde jeg ingen problemer med at være nøgen i f.eks svømmehallens baderum , gik herne i bikini men nu føler jeg gerneret af min hud-delle-pose

Sv: for stor hud

Oprettet d. 06-01-2013 kl. 23:01 af

Min kusine har lige fået fjernet hud, ved dog ikke hvordan med betaling osv, men mine forældre fortæller at hun ser drøn godt ud og at hun selv er glad for at det blev gjort.
Personligt ville jeg nok også gøre det, hvis jeg var generet nok. Men min fold på maven er så småt ved at forsvinde, med mindre jeg kravler på alle fire, så er skindet en smule slapt :-D det lader jeg så være med ;-)
Har dog ikke fået taget mig sammen til at træne, men det er målet her i 2013.

Sv: for stor hud

Oprettet d. 06-01-2013 kl. 23:56 af

Jeg dyrker både bodytoning, spinning og zumba 3-6 gange om ugen, så tvivler desværre på at maven kan trænes op, den er ligesom ikke hæftet mere hvis i forstår..... Dejligt at høre at hun er tilfreds med sin OP.

Sv: for stor hud

Oprettet d. 10-01-2013 kl. 20:15 af

Hej.
Vil bare lige give et lille indspark:
Min bror tabte sig for nogle år siden rigtig meget, jeg ved ikke præcist, men en 30-40 kg. Og der gik i hvert fald 2 år, og længere synes jeg faktisk, før han ikke længere havde "folder" i fx ansigt og hals. Men det trak sig helt sammen tilsidst altså.
Han var også omkring 30 dengang, så det er selvfølgelig yngre. Men giv det et par år eller tre før du overvejer kirurgi :)

Sv: for stor hud

Oprettet d. 13-02-2013 kl. 18:03 af

Hej
jeg kommer nok også til det problem for jeg er 44 og skal tabe mig meget.
jeg gik til DDV engang og de sagde også lever som nævnt + husblas skulle hjælpe.
Så hvis man kan lide sylte eller mager vingummi eller fromage?
Hej fra Henriette


Kyllingesylte

120 g kogt kyllingekød
1 tsk hønsebouillonpulver eller 1 tsk flydende bouillon
1,5 dl vand
3 blade husblas
krydderier efter smag

30 g groft rugbrød
75 g sukkerfri syltede rødbeder
1 tsk stærk sennep
225 g grøntsager efter ønske

Det kogte kyllingekød skæres i strimler og kommes i en lille form.
Husblassen udblødes i koldt vand. Kog bouillon op med vandet. Vrid den udblødte husblas fri for vand og kom den i den varme bouilon. Hæld herefter bouillonen over kyllingekødet. Sæt formen på køl til sylten er stivnet.
Kyllingesylten serveres med groft rugbrød, sukkerfri syltede rødbeder og stærk sennep til - samt 225 g grøntsager efter eget valg.



Forbrug:
2 ekstra-X (bouillonpulver + sennep)
75 g begrænset grøntsag (rødbeder)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.