Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Har ikke tabt mig i 3-4 uger

Oprettet d. 25-03-2013 kl. 20:19 af

Jeg forstår simpelthen ikke jeg ikke har tabt mig ha spist 1100 kalorier hver dag, de sidste to dage mindre omkring 900 kalorier, da jeg har mistet appetitten en smugle. Jeg løber og træner og er virkelig træt, men jeg bliver ved, kan det passe at kroppen nogen gange holder op med at forbrænde i en periode, sikkert et dumt spørgsmål er bare så frustreret. Jeg er 25 år, vejer 73 kg og har tabt mig ca. 5 kg på halvanden måned men det er også tre-4 uger siden.
Råd. ? Tak på forhånd.

Sv: Har ikke tabt mig i 3-4 uger

Oprettet d. 25-03-2013 kl. 20:57 af

nej kroppen kan ikke stoppe med at forbrænde, så ville du bogstavelig talt være død, den kan heller ikke bestemme sig for at bruge mindre energi, blot fordi den modtager mindre ude fra. Den kan dog i grelle tilfælde nedsætte dit aktivitets niveau i et forsøg på at holde på flere kalorier, men hvis du er overvægtig kan det slet ikke forekomme på så kort tid.

Men der er mange ting der kan spille ind. dit manglende vægttab kan skyldes vand, som kroppen holder inde pga. dit vægttab. Hvilket betyder at du har tabt dig, det kan bare ikke ses på vægten.

En anden mulighed er, at du på dine evt. snydedage spiser nok til at ødelægge det du har vundet i løbet af ugen. Hvis du da har snyde dage. Det skal bestemt ikke tages som en beskyldning.

Prøv evt at veje dig hver dag, hvis du ikke allerede gør det. Og Mål dig selv med et målebånd omkring arme, talje og ben, for at se om det er vand og muskler der erstatter dit fedt pt.

Jeg ville også råde dig til at holde dig omkring de 1100 - 1200 kcal, på alle dage, ligegyldigt om du har trænet eller ej. Hvis du ikke allerede gør det.

Sv: Har ikke tabt mig i 3-4 uger

Oprettet d. 26-03-2013 kl. 15:52 af

Tusind tak for hjælpen, allerede i morges havde jeg tabt mig halvanden kg :-) var vidst lidt utålmodig :-) god påske

Sv: Har ikke tabt mig i 3-4 uger

Oprettet d. 03-05-2013 kl. 08:08 af

du kan prøve at stoppe med at spise sundt og tælle kcal. og bare spise det du har lyst til kun en uges tid. du vil nok tage et par kilo på, når u så begynder igen at spise sundt, træne osv. vil du igen smide de kilo du har taget på plus x-tra kilo. Jeg ved det har virket på min svigerfamilie, min mand og jeg selv.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.