Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 26-03-2013 kl. 15:23 af

Nu ligger landet sådan, at jeg har købt mig en Powerhoop, da en af mine veninder har mindsket sin talje med 8 cm på 2 måneder ved at bruge den - så det må jeg os prøve :)

Men jeg vil alligevel høre herinde, om nogen af gode/dårlige erfaringer med ringen/træningen?

Evt. gode tips til en begynder?

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 02-04-2013 kl. 12:02 af

Jeg er glad for min, som jeg fik i januar!
Jeg står med den i 5-10 minutter efter en løbetur, husk at hulahoppe lige længe den ene og den anden vej. Jeg veksler lidt hurtigt, lidt langsomt, højre om-venstre om, men følger ikke nogen plan som sådan. Søg på google, så finder du masser avancerede planer.

I starten var det vildt svært og jeg kunne virkeligt mærke det i mave og ryg, selvom jeg tabte den på gulvet hele tiden. Nu går det meget lettere, så noget må der være sket.
God arbejdslyst!
Mvh. Mie

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 02-04-2013 kl. 15:03 af

Tak for svaret - jae det virker godt nok lidt besværligt lige nu - kan slet ikke holde den oppe mere en 2-3 omgange, men læser mig godt nok til at det bliver bedre :)

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 02-04-2013 kl. 19:31 af

- og pas på de blå mærker de første uger - de går dog væk når der er gået lidt tid.

Det er super træning og effektivt.

God fornøjelse
Louise

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 03-04-2013 kl. 14:38 af

Kom lige i tanker om en anden øvelse:
Hold ringen ned ad ryggen med begge hænder over hovedet. Bevæg armene op og ned og mærk ... AAAAAVVV !
Der var i hvert fald muskler dér i mine arme, som ikke var blevet brugt så meget.
God fornøjelse
//Mie

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 04-04-2013 kl. 18:49 af

Jeg gør det selv hver morgen. Først 5 min den "dårlige" vej og 5 min. det rigtige vej. Man kan sagtens se tv imens :o)

//Sanne

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 05-04-2013 kl. 10:24 af

Tusind tak for tips - det er godt at vide :) Jeg prøver stadig at holde ringen oppe - meeen går stadig ikke fantastisk godt - kan dog mærke en forskel :)

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 06-04-2013 kl. 21:28 af

Jeg har prøvet flere gange, bare at holde den oppe men det lykkedes ikke, hjælper det at blive ved med at prøve ?
Gad godt at smide lidt af bildækket rundt om maven.
Er der nogle der har gode tricks til nybegyndere ?

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 09-04-2013 kl. 11:21 af

Bare bliv ved!
I starten er det lidt frustrerende, at man taber ringen hele tiden, men med øvelsen - og musklerne - bliver det bedre, bare klø på.
//Mie

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 10-04-2013 kl. 15:00 af

Er det svært at holde den oppe om taljen - så prøv at stille dig med det ene ben lidt længere fremme end det andet, det virker

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 10-04-2013 kl. 15:00 af

Er det svært at holde den oppe om taljen - så prøv at stille dig med det ene ben lidt længere fremme end det andet, det virker

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 11-04-2013 kl. 15:32 af

Jeg er træner udi Powerhoop, og det er rigtig god motion:-) Desværre viser de fleste videoklip på nettet en forkert benstilling. Stå med et lille gå-skridt og hoop til den side, hvor det forreste ben står. Altså venstre ben forrest så hoop til venstre, og modsat. Hold både fødder, knæ og mave, ja hele kroppen fremadrettet og pas på ikke at køre sidelæns. Det er maven ,der skal få ringen til at køre rundt, på den måde får hele kroppen glæde af træningen. Husk at køre begge veje, så alle muskler bliver trænede lige meget. Jo mere I øver, jo sjovere bliver det og jo hurtigere kan det gå. Kh.

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 11-04-2013 kl. 22:17 af

Tak for alle de gode råd, nu skal jeg se at komme igang med hulla træning, og jeg skal nok fortælle om det lykkedes om et par uger.

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 14-04-2013 kl. 17:09 af

Jeg synes det gør uanmindeligt ondt i siderne og hvis den lige kører op og rammer ribbene.... kan smerten "trænes" væk ?

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 24-04-2013 kl. 13:52 af

hej vil lige smide en lille komentar :-)
jeg havde også mega svært ved at få ringen til at blive oppe på min mave i starten , men da jeg så havde tabt mig lidt og mnaven ikke strittede så meget ja så kom er gang i det!!
jeg brugt at ligge ringe i midten af stuen og hver gang jeg gik fordi ja så skulle jeg prøve minst 3 gange :-)
og øvelse gør mester
held og lykke med det
hilsen elberfeldt

Sv: Hulahoprings "træning"

Oprettet d. 26-04-2013 kl. 17:41 af

Har nu også fået hula hop ring :-) det går faktisk ganske godt hvis jeg selv skal sige det. Bliver noget øm, det må være et godt tegn, skal dog huske mig selv på ikke at holde vejret imens (så er 20 min nemlig for lang tid ) :-D
Og en lille advarsel husk at sige til øvrige familie medlemmer når man går i gang, min mand synes den slår hårdt da han skulle forbi ;-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.