Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Jeg har svært ved mellem måltiderne

Oprettet d. 21-02-2013 kl. 11:18 af

Det er som om jeg bliver ved med at spise lidt for meget har ca. 100 kalorier for meget de sidste tre dage, hvad spiser i om formiddagen og eftermiddagen ? Jeg har godt nok styr på morgen og aftenen og har tabt mig 3 kg på 4 uger ;-) stadig ikke så meget men nu er jeg ligesom gået lidt i stå, hvis i har nogle ideer ?
Jeg løber og styrke træner men jeg tror det er en god ide ikke at skrive motionen ind .?

Sv: Jeg har svært ved mellem måltiderne

Oprettet d. 21-02-2013 kl. 11:42 af

Hej Michelle
3 kg på 4 uger er da SUPER! Du skal huske at gøre opgaven tålelig så du kan holde til længere tid. Jeg ved godt det efterhånden er en godt brugt kliche, men "livsstilsændring" er kodeordet.

Jeg har fx selv spist småkager om eftermiddagen til min kaffe. De er nu erstattet af ti mandler. Senere på eftermiddagen spiser jeg to skiver grov-knækbrød og en banan, og senere igen spiser jeg ca 10g gajol / bluejeans.
Om formiddagen spiser jeg et æble i både (så kan jeg sidde og hapse over længere tid på min kontorplads).

Jeg har set Arla har lanceret en hytteost-snack, men har ikke selv prøvet den endnu. Hytteost mætter jo godt, og jeg synes der var en anden herinde der havde prøvet hytteost som snack og godt kunne lide det.
Gulerødder er også oplagt, især hvis man har brug for at have noget i tasken/ tage med (skrællet, pakket i vitafilm).

God arbejdslyst!
//Mie

Sv: Jeg har svært ved mellem måltiderne

Oprettet d. 21-02-2013 kl. 11:44 af

PS: Prøv at søge "snack" 100 kcal / calories på fx Google.com eller pinterest.com og se den SKOV af forslag der dukker op - der er nok noget du kan bruge.

Sv: Jeg har svært ved mellem måltiderne

Oprettet d. 21-02-2013 kl. 11:53 af

Tusind tak :-) for hurtig svar. Jeg tror måske også nit mål er meget højt vejer 75 og vil gerne tabe 10 kg Til midt i maj måned. Sætter andre mål eller tager i fra dag til dag . . .?

Sv: Jeg har svært ved mellem måltiderne

Oprettet d. 21-02-2013 kl. 12:15 af

http://download.slankedoktor.dk/100%20kalorier%20-%2033%20snacks.pdf. :-)

Sv: Jeg har svært ved mellem måltiderne

Oprettet d. 21-02-2013 kl. 12:52 af

Hej Michelle
Jeg satte mig først ét mål i november om at tabe 3 kg (komme ned på 75 kg). Det mål skulle jeg egentlig bare nå inden påske, jeg ville tage det stille og roligt med kostomlægning osv. Jeg nåede målet efter 4-6 uger eller noget i den stil, så til nytår rettede jeg datoen for det mål til 1/2 og satte to andre mål op: Normal BMI og derefter ned på 72 kg. Da jeg nærmede mig de mål, satte jeg et fjerde mål op, og da jeg havde nået dem satte jeg et femte op, så jeg hele tiden har haft 1-2 mål at gå efter.
De første kilo ryger let, men jeg ved jo også, at det kan være svært at tabe de sidste, så for ikke at FEJLE har jeg sat mig selv mål, jeg mener jeg kan nå - nu får vi se ;-) Hvis man i kost-sammenhæng er en "fiasko" (ellers var man nok ikke blevet tyk), synes jeg bare det er rart at være en KÆMPESUCCES, når man bare gør lidt rigtigt. Så behøver det ikke gå helt vildt hurtigt med at tabe sig.
Jeg synes et kilo om ugen i 10 uger er ambitiøst, men hvis du vil det, så kan du! Jeg kan bare ikke holde motivationen i 10 uger uden kage og vin i weekenden ;-)

Vi ses til vejning i morgen!
God arbejdslyst
//Mie

Sv: Jeg har svært ved mellem måltiderne

Oprettet d. 23-02-2013 kl. 14:42 af

Har hørt fra en veninde, som har fået sådan en mave-operation, at for at holde forbrændingen oppe, er det en rigtig god ide at tage 1 dag om ugen, hvor man spiser lige hvad man har lyst til - så tror kroppen nemlig at "der er bedre tider på vej", og så skulle forbrændingen ryge op igen. Så er det også lidt mere udholdeligt at holde sig fra de søde sager resten af ugen plus man har noget at glæde sig til :) Jeg havde en overgang hvor jeg spiste 1 æg ca. 55 gram og 1 kyllingepølse ca. 30 gram som 1 mellemmåltid. Ellers er en fiskefrikadelle også god, da den mætter rimelig godt. Og ja, 3 kg på 4 uger er da helt kanon!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.