Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kcal forbrænding!

Oprettet d. 27-01-2014 kl. 20:49 af

Hej med jer alle sammen!

Jeg går og tænker lidt over hvor mange kcal man skal forbrænde i gennemsnit, for at opret holde vægt tab og sin alm, forbrænding oppe??

Når man ser alle de forskellige slanke programmer, så gir de den MAX gas hele tiden... Men man høre aldrig hva de forbrænder ?
Jeg er selv i opstart fasen med at bygge på mit nye vægttab, og jeg holder mig til 30-40 min max gas forbrænding, hvilket resulter i 400-490kcal forbrændt! Men kan ik helt regne ud og det er fint nok til at sparke det igang og holde det kørende?

Hva forbrænder i andre??

Jeg indtager max 1700kcal pr dag, oftest 1500, og har et fysisk job også, så tænker det er en ok start?

Håber der er nogen der ved noget?;-)

Sv: Kcal forbrænding!

Oprettet d. 30-01-2014 kl. 13:04 af

1. hvordan beregner du din forbrænding?
2. Du kan på mange hjemmesider finde anvisninger til dit daglige kcal indtag for at holde vægten,- skal du tabe dig, så må du under.
3. Forstår ikke hvad du mener med max gas,- er det under træning?

Til sammenligning har jeg i dag, bla under træning løbet i 20 min, og 10 min på romaskine.
Puls 175 og forbrændt omkring 350 kcal....ca.

/Bensen

Sv: Kcal forbrænding!

Oprettet d. 30-01-2014 kl. 21:24 af

Hej Bensen

Jeg bruger mit indkodet garmin ur til at fortælle mig hva jeg har forbrændt af kcal

Nr2. Punkt har jeg helt styr på:-)

Nr3. For mig er max gas, når man gir sig til man ik kan mere... Mange mener jo også at de træner når de bare luller lidt med 120 i puls...
Dit træning lyder da rigtig fint og godt, og ser man på din alder og vægt synes jeg det er godt forbrændt!! Helt sikkert:-)
Jeg er jo en del større og forbrænder derfor også mere end dig på samme tid, med samme øvelser:-)

Jeg var bare nysgerrig efter hvad og hvordan og hvor meget andre gjorde:-)

Sv: Kcal forbrænding!

Oprettet d. 25-02-2014 kl. 15:15 af

Hej tlr,
Du har en basal forbrænding ift. din vægt / alder . Jeg tror denne side er OK for dit daglige indtag af kalorier.
Det er svært at vide om du ønsker en bestemt krops-træning i løb-, cykling-, eller vægt-trænings-øjemed, eller bare vil leve sundt. Men jeg synes du skal undersøge hvad det er du vil, for forskellig træning kræver hver sin kost og motions type. Hvis du bare vil tabe dig og være i god form behøver du ikke at overstresse din krops med motions - andet end hvis du kan lide det.
Sundhedsmæssigt er bla. 5:2 kuren en jeg synes er god. Der behøver du ikke at tænke i kalorier og forbræning nromalt.
Men hvis du træner MEGET, så husk at få proteiner nok - og nogle kulhydrater også. Men overvej om det ikke er et motionshold med vejleder du har brug for. Ellers er 5:2 kuren god for alm. dagligdags motions mm.
Mvh

Sv: Kcal forbrænding!

Oprettet d. 25-02-2014 kl. 20:13 af

Lmv86

Jeg går i første omgang kun efter vægttab!

Synes jeg har rimelig kontrol over det, styrketræner 3 dage om ugen, og bruger løbebånd 4-5 dage om ugen....

Jeg var bare mere nysgerrig efter hvordan andre griber deres motion an, og hvad de typisk forbrændte ved deres træning, du ved så man måske kunne få lidt inspiration.

Med mit vægttab ønske og tålmodighed så tror jeg ik på 5/2 kuren er noget for mig:-/ men overvejer at følge den når jeg er nået i mål med vægttabet.

Men tak for dit svar:-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.