Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Motion lige efter måltid?

Oprettet d. 11-02-2013 kl. 18:56 af

Hvad er det bedste tidspunkt at motionere på i det hele taget? - Når man tager med, at det kan være meget svært at nå noget som helst om morgenen :o)

Kommer selv først hjem lige til aftensmad tid. Men er det helt hen i skoven at motionere lige efter aftensmaden?

Har desværre ikke råd til dyre motionscentre, så har en motionscykel og en lille stepmaskine hjemme(dog med defekt tæller/elektronik i begge, så har ingen anelse om kcal forbrug).

De dage jeg kan nå det går jeg en lille tur lige efter arbejde og ellers nogle lidt længere ture i weekenderne.

Men vil jo indimellem også godt få lidt motion ind i hverdagen...

Sv: Motion lige efter måltid?

Oprettet d. 12-02-2013 kl. 11:50 af

At måle antallet af kcal forbrændt på maskineriet er lige meget, det skal du ikke tænke på! Du skal nok kunne finde en nogenlunde tabel for hvor meget du har forbrændt i runde tal. Det vigtigste er at du kommer op og i gang.
Jeg får personligt kvalme hvis jeg skal motionere kort efter aftensmad, så jeg gør det altid før. Min kæreste har til gengæld ingen problemer med det, så han hopper nogle gange på vores crosstrainer lige efter aftensmaden. Det er nok bare en 'smagssag'.
Jeg synes jeg har læst et sted, at man forbrænder lidt mere ved at motionere om morgenen før man har spist. Du kunne fx cykle på arbejde, løbe en tur, eller gå i svømmehallen. Bare 30 min skulle være OK.
Af "hjemmemotion" kan du også overveje et sjippetov, hvis du ingen underboer har. Det kan bruges både ude og inde, sommer og vinter. Jeg har selv en hulahopring og løber meget.
God arbejdslyst
//Mie

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.