Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Motion om vinteren?

Oprettet d. 01-01-2013 kl. 17:11 af

hejsa!

Mit nytårsfortsæt er at motionere mere og gerne tabe mig. Jeg vil gerne dyrke motion, også om vinteren, så har I nogle ideer til motion om vinteren?

- Lad vær med at sige løbe om vinteren, det kan jeg ikke lide. Jeg går i Fitness center, men jeg får det ikke brugt super meget, ikke så meget som jeg ville.

Generelt har I nogle gode og lidt anderledes ideer til motion, både sommer og vinter, som ikke kræver penge til f.eks. fitnesscenter?

Sv: Motion om vinteren?

Oprettet d. 03-01-2013 kl. 14:03 af

Hej Stubbi.

Du kan jo gå lange ture på stranden. Det er hårdt at gå i sandet, så det giver lidt ekstra.

Når nu du er medlem af et fitness center, så er spinning et oplagt valg. Jeg ved godt det er kedeligt og hårdt,
men holdtræning er godt, for det er svært at springe over, når først man er der. Jeg gør det, at jeg booker faste tider, så langt ud i fremtiden jeg kan. Man er mere tilbøjelig til at komme afsted når man har booket sig ind på et hold, end hvis man bare skal afsted for at træne for sig selv.

Hvis du kommer afsted 2-3 gange om ugen, så vil du indenfor et par måneder slet ikke kunne undvære det.

Sv: Motion om vinteren?

Oprettet d. 04-01-2013 kl. 10:05 af

Hvis du gerne vil bruge fitness centeret lidt mere, vil jeg foreslå Zumba. Det har jeg selv gået til og synes det er vildt sjovt (og hårdt).
Jeg vil helst ikke bruge penge på fitness centeret, så jeg har en crosstrainer hjemme, som vi bruger når vi ikke løber udendørs. Der er jo også masser af mave-balle-lår-ryg-øvelser man kan lave hjemme på stuegulvet, evt. med en ekstra vægt i form af risposer, flasker med sand eller andet.

Hvis du ikke er den store "tilhænger" af motion, vil jeg i øvrigt anbefale dig at øge din daglige aktivitet ved fx at cykle lidt længere til/fra bussen/arbejde, tage trappen, stå op ved dit skrivebord (hvis du sidder på kontor), osv. Alt det du ikke opdager som motion, men som forbrænder ekstra, se fx
http://iform.dk/traening/kalorieforbraending/hverdagsmotion-faa-pulsen-op-i-hverdagen

God arbejdslyst!
//Mie

Sv: Motion om vinteren?

Oprettet d. 05-01-2013 kl. 22:03 af

Jeg er selv sådan snyder der laver alle mulige krumspring og overspringshandlinger hvis jeg træner alene:-) jeg træner spinning, bodytone, step og zumba , jeg keder mig hurtigt på et hold så den blanding passer mig så fint . Desideret fotnesstræning med vægte og maskiner njaaa det er ikk lige mig men der er bodytoning jo derhenad

Sv: Motion om vinteren?

Oprettet d. 08-01-2013 kl. 15:50 af

Kom lige i tanker om sjippetov!
Det kan bruges både ude og inde (medmindre du har en underbo ;-))
Det er sjovt at sjippe og man får pulsen op. Et sjippetov er da vist heller ikke særligt dyrt udstyr.

Jeg har selv lige fået en hulahopring på 1,2 kg som jeg glæder mig meget til at bruge rutinemæssigt. Har allerede prøvet den en enkelt gang i 15 min og kunne mærke de forsvundne mavemuskler hele dagen i går.

god fornøjelse

Sv: Motion om vinteren?

Oprettet d. 08-01-2013 kl. 22:14 af , sidst redigeret d. 08-01-2013 kl. 22:15

Hvis man gerne vil holdtræne, men ikke bruge sit fitnesscenter, kan man jo tjekke sin lokale gymnastikforening... De har ofte tilbud som Zumba, pilates og almindelig gymnastik for voksne, som man kan deltage i. Det koster typisk en 6-800 kr for en hel sæson (september til juni).

Tror dog det er lidt dyrere nogle steder (blandt andet i min forening, men det er sjovt nok til at opveje det :) )

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.