Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

motion

Oprettet d. 06-04-2016 kl. 19:59 af

Hvordan regner jeg ud hvad jeg forbrænder når jeg går en del på mit arbejde

Sv: motion

Oprettet d. 11-04-2016 kl. 07:58 af

Den bedste måde er nok med et pulsur - det registrerer dine forbrændte kalorier... Ellers kan du estimere, hvor lang tid du rent faktisk går i løbet af dagen, og så vælge den laveste intensitet.

Jeg går også meget i løbet af dagen, men jeg taster det ikke ind. Det tager jeg som bonus :)

Sv: motion

Oprettet d. 11-04-2016 kl. 13:33 af

Hej,

Jeg har i øvrigt samme strategi som Bethsen, nemlig jeg skriver ikke motion ind. Motion er i det hele taget meget tricky at beregne kalorier for, så alle indtastninger af motion vil altid være forbundet med en vis usikkerhed.

Og tænk på det på denne måde: at man ikke indskriver motion, eller i det mindste sikrer at man ikke overvurderer motion, det vil kun have en positiv indflydelse på ens vægttab, hvis man i øvrigt søger at overholde kaloriegrænsen.

Og et generelt tip i hverdagen vedr. motion: tag altid den "gratis" motion i løbet af dagen. Af princip undgå rulletrapper og brug de almindelig trapper i stedet. Undgå elevator (hvis det kun er nogle få etager). Tag gerne de små gåture/cykelture i løbet af dagen, og start ikke bilen op for korte ture. Når man vænner sig til at tænke på denne måde, så tænker man ikke længere over at det er motion, og det er ikke surt.


/Bjarne

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.