Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Muskeler vs. Vægttab

Oprettet d. 12-09-2012 kl. 14:12 af

Hey Alle....

så kom jeg vist til at holde pause med træning i et par. mdr. :(

men mit spørgsmål går ud på hvordan man holder sin muskelmasse ved lige med træning samtidig med at man ønsker at se et vægttab på badevægten?

hvor meget træning ?
hvilken former for træning ?

Sv: Muskeler vs. Vægttab

Oprettet d. 12-09-2012 kl. 22:03 af

enhver form for vægtløftning. Fokuser især på de tre store løft.

Benchpress, squad og deadlift. sørg for at træn minimum 3 gange om ugen. afsæt f.eks en dag til hver af de tre løft, da de alle tager flere store muskelgrupper i brug og lav komplimenterende mindre løft/øvelser til hver.

Vægttab kommer primært fra at indtage færre kalorier end du forbrænder, så enhver form for træning mens du spiser en afmålt dosis kalorier vil altid være en god ide.

Sv: Muskeler vs. Vægttab

Oprettet d. 14-09-2012 kl. 15:35 af

Atreus har helt ret; styrketræning er en god ven!

Dog tror jeg måden at styrketræne på afhænger meget af, hvor trænet du er i forvejen, hvad du føler du har tid og lyst til - ellers ryger motivationen hurtigt ud af vinduet.

Hvis du ikke er i meget god form, ville jeg nok anbefale dig at starte med at træne hele kroppen tre gange om ugen, og så senere skifte over til at fokusere på én muskelgruppe af gangen. Men det afhænger som sagt meget af, hvad du føler mest for - det, der holder dig til ilden, er det du skal vælge at gøre.

Sv: Muskeler vs. Vægttab

Oprettet d. 17-09-2012 kl. 17:15 af

Hvis du har trænet i forvejen, og ikke vil tabe netop denne opbyggede muskelmasse, skal du i teorien fortsætte med at træne som du har gjort før. Det er i hvert fald det mest optimale - de fleste vil dog nok, grundet mere tid brugt på cardio - styrketræne færre dage om ugen, og så lave nogle programmer, som benytter samme øvelser/muskelgruppe, som du har trænet hidtil.

Udover dette skal du spise mere eller mindre samme mængde protein, som du gjorde før - altså en stor mængde. Dette giver så den ekstra bonus, at protein mætter rundt regnet dobbelt så meget som fedt og kulhydrat, så derfor spiser du sandsynligvis også mindre.

Jeg er igang med præcis det samme som dig, og jeg holder mig, så vidt muligt, til MEGET kød, mange grøntsager, lidt groft brød, lidt æg, og INTET pasta, lyst brød, ris eller kartofler.

Held og lykke!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.