Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

omregning af km/t til watt

Oprettet d. 13-02-2013 kl. 20:00 af

Hej alle.

Jeg er relativ nu bruger her, og har smidt mig selv på kur :)
Da jeg har en motionscykel bruger jeg naturligvis denne, men så er jeg stødt ind på problemet når jeg skal taste det ind her.
Der vil siden jo have min tur på motionscyklen i watt, men dette findes ikke på den cykel jeg sidder på.

Nogen der kan hjælpe mig? Jeg har fx igår kørt 7,4 km på 30 min, men det kan jeg jo ikke taste ind:)

Mvh.
Anders

Sv: omregning af km/t til watt

Oprettet d. 17-02-2013 kl. 12:18 af , sidst redigeret d. 17-02-2013 kl. 12:19

Hej Anders!

1 watt svarer til 1 J/s - så det kan være ret svært at oversætte til km/t, medmindre man i forvejen ved, hvad man forbrænder per km... Og så ryger pointen lidt. Det er også sindssygt upræcist, eftersom du yder antallet af watt på motionscyklen, men selv forbruger et andet antal watt afhængig af kondition, vægt osv, så det er faktisk meget godt at din cykel ikke måler i watt ;)

Jeg plejer at taste al cykling ind som almindelig cykling, fordi man kan vælge en gennemsnitsfart og tid i stedet. :) Håber du kan bruge det til noget.

Sv: omregning af km/t til watt

Oprettet d. 18-02-2013 kl. 13:04 af

Hej Anders

Hvus du taster det ind som cykling, findes der 5 fartkategorier: Under 16 kn/t, ca. 18, ca. 21, ca. 24 og ca. 25.

Dine 7,4 km/t på 30 min., svarer jo til 14,8 km/t - så hvis jeg var dig, ville jeg bruge den indtastning der hedder: cykling under 16 km/t.

Samtidig kan du måske bruge disse kategorier som mål/motivation til at presse dig selv lidt - I dit tilfælde vil næste mål være at køre 18 km/t i 30. min. Når dette er nået, så er næste mål 21 km/t osv. (Du kan jo evt. sætte dato på hvornår et givet mål skal opnås, og så arbejde efter det...)

Håber svaret kan bruges. God fornøjekse med cyklingen.

Kim

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.