Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Spørgsmål til motion

Oprettet d. 13-10-2013 kl. 22:41 af

Jeg er ny her, og jeg vil rigtig gerne tabe mig.

Jeg er på førtidspensionist, så jeg har ikke råd til at komme i motioncenter, desværre. Jeg synes det er al for dyrt.

Er der nogen som kan komme med nogle råd jeg kan gør her hjemme?

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 12-11-2013 kl. 19:03 af

du kan evt. gå nogle gode lange ture - hvis du har råd til svømmehal, så er det også et glimrende (og billigere) alternativ til motionscentre. Jeg har købt mig en lille sandsæk, som jeg giver nogle seriøse bank 4-5 gange om ugen 30 min træning. Derudover løber jeg ca. 3 gange om ugen - HIIT - høj intensitet intervaltræning - dette er noget der virkelig sætter gang i den forbrænding og gang i et vægttab! Dog er det vigtigste ved et vægttab stadig din kost! sørg for at få MASSERE af fibre og vand! dette er meget afgørende for et godt vægttab. Skift til mindre tallerkener,(tag kun én gang - vent 20 min og se om du stadig er sulten, hvis ja, spis et æble og drik en masse vand!), da det automatisk snyder din hjerne. Jeg håber de her råd hjælper dig! det er hvertfald nogle af de vigtigste og mest anbefalede verden over :-)

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 11-01-2014 kl. 19:56 af

Jeg tænker også at gåture og cykelture er helt oplagt! Hvis du kan sjippe, så er det også en god og billig måde at få godt pulsen op derhjemme. Måske er der nogle lokale motionstilbud i din kommune som er billigere end motionscenter?

Derudover synes jeg at et rigtigt godt (generelt) råd er ALDRIG at handle når man er sulten! Så kommer der oftere noget "forkert" i vognen.
Eller når man får lyst til noget snask, så vent 10-15 min, og se om lysten ikke har fortaget sig...

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 25-01-2014 kl. 11:01 af

Jeg har været rigtig glad for min hulahop ring, sådan en med vægt, og for at danse til wii. Har dog måtte love min 12 årige søn altid at trække gardiner for når jeg danser :-D

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 12-05-2014 kl. 14:38 af

På youtube findes der masser af videoer med træningsrutiner lige til at lave hjemme i stuen. Har selv brugt dem en del.

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 14-05-2014 kl. 08:55 af

Du kan bruge Anne Bechs program. Det ligger på tv2. De kan alle laves hjemme og er meget effektive.

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 28-01-2015 kl. 20:52 af

Min tidligere diætist har fortalt mig, at jeg har et hvilekalorieforbrug på 2400-2700 kcal pr. dag. Jeg har lagt en kur på 2000 kcal pr. dag og taber mig. Nu kan man jo taste forskellige motionsformer ind, men jeg savner f.eks. husarbejde.
Er der nogen der har en ide om, hvad det giver af motion ?

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 16-02-2015 kl. 12:55 af , sidst redigeret d. 16-02-2015 kl. 12:57

Hej Bamsen118
Jeg tænker at husarbejde måske kan være samme som havearbejde generel -altså let havearbejde? Men det kommer selvfølgelig an på, hvor meget du går til den. Om det er let støven af eller gulvvask. Jeg ville føre det som let havearbejde, og kun hvis det giver lidt sved på panden.

Husk at dit hvilekalorieforbrug vil falde efterhånden som du taber dig. Det tager den her hjemmeside højde for i sine beregninger og prognoser, men det er vigtigt også selv at indstille sig på, at når man bliver normalvægtig, så er hvilkekalorieforbruget væsentligt lavere. Ud over vægt afhænger det af din alder.

Vh Haabforude

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 09-02-2016 kl. 17:57 af

Hejsa
Jeg har et lille spørgsmål hvordan omregner man skridt til km og tid ?
Det er pga jeg går i løbet af en dag på mit arbejde

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 16-02-2016 kl. 13:13 af

Man går ca. 5 km/t v. Normal gang.
3,5 km/t v. Rolig gang og
7 km./t. V. Hurtig gang.

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 29-02-2016 kl. 11:10 af

I forhold til skridtlængde og tid ville jeg nok sådan helt lavpraktisk "tælle skridt" dvs. tage en kendt afstand (f.eks. 100 meter, 1 km - kan måles på forskellige måder på smartphone) og så tælle hvor mange skridt jeg tog, og gange op? På samme måde med tid.

Sv: Spørgsmål til motion

Oprettet d. 18-02-2020 kl. 22:20 af

Hvor taster jeg motion ind

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.