Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Stort set intet vægttab

Oprettet d. 11-11-2016 kl. 15:41 af

Hej,
Jeg vil høre, om der er nogen herinde, der kende til, at vægten næsten ikke rører sig, trods 3 ugers meget standhaftige kur. Jeg spiser 1300 kcal pr. dag og har kun tabt 1,5 kg.

Sv: Stort set intet vægttab

Oprettet d. 14-11-2016 kl. 07:49 af , sidst redigeret d. 14-11-2016 kl. 07:51

Jeg kender alt for godt til at vægten næsten ikke rører sig. Hav tålmodighed. Hvis du spiser det rigtige mad, det som sætter forbrændingen i gang (masser af grøntsager, proteiner og kostfibre), skal det nok komme. Pas på med ikke at gå for langt ned i kalorier. Jeg tror ikke på hurtige vægttab, Det er jo heller ikke på kort tid at kiloene er kommet på sidebenene, i hvert fald ikke her hos mig.
Held og lykke

Sv: Stort set intet vægttab

Oprettet d. 14-11-2016 kl. 14:53 af

Tusind tak for dit svar. Ja, det er selvfølgelig klart, at jeg ikke må nøjes med knækbrød og skyr... hvilket jeg næsten kun spiser og så lidt aftensmad. Jeg når næsten aldrig mine 1300 kcal og det må jeg vist se at gøre med den rigtige mad. Tak for rådet :)

Sv: Stort set intet vægttab

Oprettet d. 26-11-2016 kl. 09:38 af

Pas på ikke at spise for ensidigt. Mælkeprotein (skyr) er svært at fordøje hvis du spiser det i store mængder. Sørg for at spise lidt men varieret. Havregrød af 50 gr havregryn om morgenen f.eks. Magert kød/kylling til aften med masser af grøntsager som blomkål, broccoli, aubergine, squash, blegselleri, osv. Altså grøntsager med lavt kalorieindhold.

Sv: Stort set intet vægttab

Oprettet d. 03-06-2020 kl. 12:49 af

Det er fint med 1/2 kg om ugen.

Sv: Stort set intet vægttab

Oprettet d. 11-05-2023 kl. 16:06 af

Jeg syntes det er rigtig flot at du taber 1,5 kg om ugen . Jeg kan knibe mig op på 1 kg hvis jeg er heldig og har et kalorieberegning på 1700 caloriet om
Dagen . Jeg har før tabt mig 12 kg på 3 mdr og det var virklig hårdt og kan ikke anbefales. Sånu er jeg startet forfra pga en graviditet efterfølgende . De 12 kg røg på igen . Så vær stolt af at du taber dig så meget om ugen . Pludselig står vægten stille . Så godt gået 💪

Sv: Stort set intet vægttab

Oprettet d. 09-06-2023 kl. 10:39 af

Hej, Jeg syntes, at det er svært at vide om det er et tilfredsstillende vægttab, da dit kalorieindtag skal ses i forhold til din nuværende vægt. Som tommelfingerregel skal du have 30 kcal pr kg kropsvægt pr dag for at opretholde din nuværende vægt. Så hvis du vejer feks 60 kg så så skal du have 1800 kcal for at blive på den vægt. Hvis du vil tabe dig og spiser 1300 kcal har du et underskud på 500 kcal pr dag. Da du skal have et underskud på ca. 8000 kcal for at tabe 1 kg fedt vil det tage dig 16 dage at tabe 1 kilo. Hvis du vejer 100kg og indtager 1300 kcal vil regnestykket være: 100kg x 30kcal= 3000kcal dagligt indtag for at holde din vægt. Så hvis du indtager 1300 kcal, har du et dagligt underskud på 1800 kcal. 1 kg fedt kræver et underskud på ca 8000 så vil du have tabt 1kg på ca. 4,5 dag. Sagt kort, så vil et vægttab med indtag på 1300 kcal komme an på hvor meget fedt du har at tabe af;-)Det er den korte version af en lang forklaring. Held og Lykke

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.