Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Udregning af energiforbrug og kalorieindtag

Oprettet d. 20-09-2013 kl. 00:12 af

For det første en rigtig god side her! Jeg har et spørgsmål ang. mit energiforbrug og hvor mange kalorier jeg behøver for at tabe mig.

Jeg har lagt til grunde, at jeg dagligt vil indtage 1300 kcal, en dag i ugen er 1500 kcal tilladt.

På denne side her: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/ har jeg så udregnet mit energiforbrug til godt 3500 kcal. Jeg træner rigtig meget, bruger kun cyklen og står for det huslige arbejde.

3500 kcal er en del, og andetsteds her i debatten læste jeg, at jeg bør indtage 500 kcal mindre end mit energiforbrug? Vil det sige jeg skal spise 3000 kcal?

I forhold til det lave kalorieindtag synes jeg nemlig ikke at jeg har tabt mig nok, i alt mellem 3-5 kg på 40 dage, for vægten lidt kører op og ned hele tiden.

Min træner siger, at jeg danner muskler, hvilket jeg også kan mærke selv. Jeg er blevet meget stærkere. Det vil vare 2-3 måneder, før jeg vil rigtig tabe mig.

Er det noget, I også har erfaret? Eller gør jeg noget forkert? Jeg spiser en proteinrig og fedtfattig kost og sparer på kulhydrat.

Håber I kan hjælpe mig.

Sv: Udregning af energiforbrug og kalorieindtag

Oprettet d. 20-09-2013 kl. 08:42 af

God morgen,

har fundet denne her: http://slankedoktor.dk/p/kaloriebehov.aspx

Efter denne skal jeg indtage 1700 kcal dagligt for at tabe mig 1 kg om ugen.

Det ser fornuftigt ud i mine øjne.

Man får faktisk også at vide hvor mange kcal de enkelte måltider bør indeholde.

Sv: Udregning af energiforbrug og kalorieindtag

Oprettet d. 22-09-2013 kl. 13:11 af

Hej. Jeg synes du har et vægttab helt efter bogen. 0,5-1 kg om ugen er faktisk ret flot. Du gør det jo på den rigtige måde med motion, træning og den rette sammensætning af din kost. Muskler vejer mere end fedt, så selvom du i perioder tager på iflg vægten taber du fedt. Prøv at få målt din fedt % og brug et målebånd som supplement til vægten.
Du skal passe på med om du får nok kcal.1300 kcal lyder af meget lidt hvis du træner en del.
Held og lykke

Sv: Udregning af energiforbrug og kalorieindtag

Oprettet d. 23-09-2013 kl. 13:11 af

Tak for svaret, Bricha.

Ja, 1300 kcal er for lidt, jeg har midlertidigt fundet ud af at regne min motion med i min kalorietæller.

Jeg har svært ved at spise så mange kalorier som jeg har til rådighed, når min motion bliver regnet med!

Sv: Udregning af energiforbrug og kalorieindtag

Oprettet d. 23-09-2013 kl. 13:11 af , sidst redigeret d. 23-09-2013 kl. 13:13

Slettet pga dobbelt post:)

Sv: Udregning af energiforbrug og kalorieindtag

Oprettet d. 23-09-2013 kl. 13:39 af

Jeg har også været inde på slankedoktor for lige at regne ud, hvor meget jeg kan indtage om dagen, for at have et vægttab på ½ kg. om ugen. Den siger, at jeg skal indtage 1649 kcal. om dagen, jeg synes det lyder af meget, men jeg har sat mit aktivitetsniveau til at være let aktivt: 45 min. motion 1-3 gange om ugen, det kan godt være det er lige i underkanten, da jeg nok får ca. 60-70 min. motion omkring en 3-4 gange om ugen, da jeg rider 2 heste næsten hver dag. Men den siger så, at mit daglige kaloriebehov (hvis jeg ikke vil tabe mig) ligger på hele 2292 kcal. hvilket jeg synes er meget... Men kan det virkelig passe? Altså jeg har jo et stillesiddende arbejde (er ved at uddanne mig til kontorassistent) og den eneste motion jeg får, er at ride de 2 heste, og 1-2 gange i ugen går jeg fra arbejde i stalden, det tager 20 min. i rask gang.

Så jeg synes bare at 1649 kcal. om dagen lyder af ret meget... Herinde har jeg sat mit daglige kcal. indtag til at være 1450 kcal. Hvilket jeg synes er sådan OK passende

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.